Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

blue Horse Del Quinto
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 18:04

Hej jeg sad og snakkede med min søster da vi begge engang sidste år var interesseret i et hoppeføl efter blue horse del quinto... men vi snakkede om HVOR er denne hingst den er ikke på blue horse eller andre steder er den egentlig en blue hors hingst eller hvad??

andet spørgsmål. nogl der ved hvordan romacier døde der står var ved en insimnerings ulykke? hvordan?

0
0
Svar på denne tråd

Romancier
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 18:15

døde pga et brækket lårben, mener det var lårbenet, under tapning.

Jeg har osse undret mig over hvor Del Quinto er henne

.....Udtalte Pia!

Ha´en god dag

0
0
Svar på denne tråd

sidst set på B.H.
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 18:51

Del Quinto, blev så vidt jeg ved, trukket ud af avlen, grundet for få hopper. Han er under uddannelse på B.H. og bliver vel solgt engang, kunne jeg forestille mig.

Romancier faldt af en hoppe iforbindelse med bedækning og som følge deraf, brækkede lårbenet.

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 11:16

undre mig bare over man ingen steder kan læse mere om del Quinto, hvor han præcis gik ud og hvad mon de vil med ham i fremtiden?

hvordan kan han falde af en hopper??

kan man ingen steder læse om ulykken??

Palomino er bedst- i livet som hest.

www.123hjemmeside.dk/stald-flaarup

mm. forskøn dit hjem & andet spændene

0
0
Svar på denne tråd

når blue hors
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 11:23

tager hingsten fra deres lister skriver de sjældent hvorfor..

nok derfor der ikke høres mere om det..

se bare

Shepard

Armano

shufro hit

den der røde hingst, fra samme årgang som Don Romantic (navnet er bare total væk), det var en præmiehingst

og der er sikkert flere endnu

0
0
Svar på denne tråd

Don Caruso....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 11:28

Her er navnet

0
0
Svar på denne tråd

Del Quinto
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 11:38

Hej..

Blue Hors Del Quinto er stadig på Blue Hors og bliver uddannet i dressur. Han er stadig hingst (sidst jeg så ham) og han var kun i avlen i 2 sæsoner. Hvor de ældste er 3 år nu. Jeg har selv en 2 års hings efter ham, som jeg er rimelig tilfreds med.

Vurder selv

Hilsen

Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd

team cornet
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 12:54

hvordan er det gået med drengen til skue???

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lene
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 13:18

Jo, det gik okay.

Han opførte sig pænt.

Men jeg synes dommerne var meget hårde ved de 2 års hingste og det er sidste gang jeg har en hingst med.

Jeg havde han kun med, fordi det er meget sundt at få de 2 års luftet.

Han blev betegnet som en stor veludviklet hingst, fint nok.

Har er 164 cm med for sko og i min verden normal i højden.

Han skridtede godt og travede godt med stor aktion i bagbenene, som også blev sagt, men opnåede kun 20 point.

Jeg ved godt han ikke bliver nogen avlshingst, men tror på en fint dressur hest.

De andre 2 2 års hingste havde lidt mere hingste udtryk, men min og fik 21 point.

Men havde synes du om ham på billederne? Nu ved jeg godt billede ik er de bedste...

Ses vi i Ikast til følskue??

Hilsen

Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd

hingste
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 14:39

jamen jeg synes han ser godt ud.. din dreng.. og for at trøste dig så kan jeg oplyse at jeg har ladet mig fortælle at uanset hvor god og dejlig og lækker en 2 års hingst er må dommerne ikke give over 20 point medmindre de forventer det er et hingsteemne.. 21 point gives hvis man tror lidt udvikling kan medføre at det kan blive et hingsteenme.. 22 point eller mere hvis dommerne tror på hingsten.. så der er forskel på hingste og hoppebedømmelserne!!!

jeg havde i sin tid en 2 års fjordhingst med til landskuet og han fik også 20 point (det var faktisk der jeg gik oplyst det med pointene og hingstene), men en mindst lige så god beskrivelse som 22 pointshopperne.

bare til en trøst, så jeg forstår godt hvorfor folk ikke fremstiller deres unghingste til dyrskuer, selvom det er god træning..

jamen jeg håber da vi ses til følskuet.. vi har planlagt at komme i god tid og få en boks, også se det meste af skuet.. sidste år kom vi i 17. time.. ud af traileren og ind med os.. de skulle lige til at finde skuets bedste føl.. en bedømmelse ud med os. over og blive brændemærket og hjem for der var skuet slut.. så vi var der nok en halv times tid og så ikke ret meget..

men min dreng traver stadig ikke....så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.. hvis jeg kun kan fremvise et føl med to gangarter!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider