Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sent kontra tidligt på sæsonen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 12:08

nu begynder der at være flere og flere indlæg med folk som er ved at gå i panik over at det er sidst på sæsonen og at de så ikke når at få føl i år.

Hvorfor mener i det er sent pt?????

Min 3 års sendte jeg afsted for 1. gang for 2½ uge siden og jeg har det fint med at hun er løbet om.

Jeg vil ikke ønske at få føl før tidligt 1. maj til midt i juli.... syntes det danske forår kan være for barskt når man ikke har ridehal at lukke dem i.

Men er jeg den eneste som syntes det er dejligt med "sene" føl født efter 1. maj?????

Vil meget gerne høre om for og imod og hvad jeres holdning er???

Mvh

Rikke

Til salg:

Sort hoppeføl 2008 - Heartbreaker - Induc (født 28. maj2008)

SOLGT - 1 års hoppeplag - Heartbreaker - Induc

Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007

http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 12:15

Vi vil meget gerne have fravænnet vores føl inden de kommer på stald for vinteren, dvs. de skal minimum være 5 mdr. midt/sidst i oktober. Så meget senere end nu skal hopperne IKKE ifoles.

Jeg fik 2 juni-føl sidste år, og øv hvor var det surt at have hopper med så store føl på stald. Til alt held var vejret godt, så ungerne kunne lukkes i løsdriften efter fravænning til jul.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil os helst
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 12:25

have føl i april, eller først i maj, inden hest lige kommer på græs, så hoppen foler inde..

www.123hjemmeside.dk/stjernelys

tag et kig på min hjemmside.

0
0
Svar på denne tråd

Hej ....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 12:37

Mine føl skal helst komme i april måned. Jeg plejer at udstille på dyrskue sidst i maj og skal hopperne til hingst + retur, skal mine føl helst komme i starten af april. Så foler hopperne også inde i boksen, hvor vi har videoovervågning i stedet for ude på folden, hvor man netop ikke kan kontrollere vejret :-(

Det tidligste føl jeg har fået var den 23. februar - det var under en snestorm. Mit føl var ikke ret gammelt, da det var med ude første gang. Jeg må nok også lige tilføje, at føllet ikke blev syg af at blive født så tidligt, selvom vejret var koldt.

Avl af Tinkere

Hingsteføl født 29. marts 2008 - sælges.

www.Stutteri-Hauge.com

Ny hjemmeside - nu med Freya´s egen side.

0
0
Svar på denne tråd

ikke sent
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 21:17

Jeg synes det er optimalt med føl midt i maj, da jeg ikke har så gode forhold til at få dem tidliger, mine marker er MEGET våde og mudrede tidligere, så det dur ikke til små følben.

I år får jeg sidste føl først i august og det er tredje gang jeg prøver det, jeg synes ikke det giver nogle problemer, men jeg har også god plads i stalden til hoppe og føl, når de skal ind igen.

Fordelen ved at få dem så sent, (Juli august )er at de for det meste kan være ude med det samme, det synes jeg er et stort plus. Næste år skulle jeg gerne få 2 føl midt i maj og et i juli, så julibarnet bliver også lidt sent på den.

Det er dog klart en fordel at få dem tidligt, hvis de skal med til skuer og dyrskuer

Opstaldning og sommergræs tilbydes i Brønderslev.

Roepiller sælges

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 21:26

Iflg. min dyrlæge er hoppernes æg begyndt at blive mindre, pga. det er ved at være sent på sæsonen.
De fleste hingstestationer lukker for hopper 1. august eller 15. august og ja, så er der ikke mange brunster at bruge af fra nu af, hvis hoppen løber om.

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Tidlig føl
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 15:49

Hej

Min tidligere hoppe lykkedes det os aldrig at få i fol, så da jeg fik ny avlshoppe, sendte jeg hende afsted i hendes første brunst i april måned 2007, hvilket gav en termin den 27. marts 2008. Hun folede så tirsdag før påske ( den 17. marts) så jeg stod med et lille nyfødt føl i en stålhal i snestorm og minus 10 grader om natten.....Foldene var selvfølgelig frosne og meget hårde, da det så tøede var det smattede folde.... Føllet og hoppen har heldigvis en meget stor boks, så de kunne bevæge sig alligevel.

Jeg synes dog pludselig ikke det var sjovt at have en stålhal som stald, selvom der altid er et godt staldklima i stalden. Jeg overvejede føldækken, at tage føllet med indenfor, grisevarmelampe osv.... men kunne godt se på min mand at det kunne jeg vist godt droppe igen :)

Det gode ved tidlig føl er at han har været meget i hænder, mod mit forrige føl ( som hoppen var ifolet med da jeg købte hende) han er født i maj måned og kom på døgnfold i juni, ham har vi ikke haft så meget i hænder som ham fra i år. I år har vi jo skyllet hans ben hver dag, tørret ham med håndklæde hvis han var meget våd osv, så fordele og ulemper er der.

Næste ifoling starter vi også tidligt med, jeg synes der var flest fordele ved tidligt føl.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 16:36

Når efteråret sætter ind med rusk og regn, er de tidlige føl størrere og mere modstandsdygtige. Det er da en fordel.

Men det er da et noget større arbejde at få føl tidligt hvis man prioriterer foldtid for det er jo ud og ind flere gange om dagen.

Herunder er Dagmar 12 timer gammel, født 1.marts. Vi bruger dækken både inde og ude (vi har også en kold stålhal som stald).Det har fungeret super godt og giver længere foldtid og ingen bekymringer om frysende føl og hvad det ellers kunne afstedkomme af lungebetændelse, forkølelser etc.

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider