Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ifoling og kåring.. øv øv
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 20:39

Øv - min 3 års er lige scannet ikke drægtig idag og blevet kørt på hingstestationen igen.... hun står med folikket på 45mm - ingen ødem i børen og alm lyserøde slimhinder - MEGA øv

Men det er sådan set ikke det værste.. det er næsten at jeg lige har meldt hende til kåring d. 13. juli dvs. om ca 4 uger og vi var lige kommet igang med træningen, men den bliver jo nu udsat til hun kommer hjem igen også er der jo ikke lang tid til at forberede :-(

Øv hvor syntes jeg det er træls lige idag - det vigtigste er selvfølgelig at hun kommer ifol, men træls at man ikke kan få hende optimalt forberedt....

Hva gør i andre???? - jeg kan da ikke være den eneste med det dilemma..

Mvh

Rikke

Til salg:

Sort hoppeføl 2008 - Heartbreaker - Induc (født 28. maj2008)

SOLGT - 1 års hoppeplag - Heartbreaker - Induc

Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007

http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg siger
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:06

også øv. Vi var lige kommet i gang med træningen til følskue efter hoppe og føl kom hjem fra inseminering. Og i dag er hun så scannet ikke drægtig, så nu skal de afsted igen, og træningen må udsættes på ubestemt tid. Det er bare så ærgeligt, da vi snart skal på ferie og bagefter flytter min datter = jeg er alene om træningen hvilket ikke er så nemt.

Så jeg føler med dig og håber det bliver bedre end det føles lige nu.

Med venlig hilsen

Lene

nu med hoppeføl efter Don Romantic og hingsteføl efter Rosentanz.

0
0
Svar på denne tråd

Kåring...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:20

Ja, jeg har valgt den "nemme" løsning - jeg stiller ikke min 3 års til kåring i år .

Jeg stiller hende først næste år med (forhåbentlig et dejligt Gribaldi-føl ved siden - hun er scannet drægtig). Jeg har valgt denne løsning af flere grunde bl.a tid, økonomi og primært da jeg tror at et års mere udvikling hos min hoppe, kun kan have et positivt resultat på hendes kåringsresultat.

(Og så er hun ikke en hoppe som jeg forventer ville blive udtaget til at dyste om titlen "Årets Hoppe" i TAF )

Hilsen Jane

Avl af Trakehner & Pinto

www.stutteri-star.webbyen.dk

www.rottweilerkennel.webbyen.dk

Smuk Rottweiler-han tilbyder avlstjeneste.

Lækker 2-hestetrailer udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:31

... Hvorfor får i ikke sendt sæd hjem???

Eller det er måske kun naturlig bedækning?

Mvh. Pia

Stutteri Redtz

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:38

Jeg har valgt en anden løsning - nemlig at sende min hoppe i tilridning der hvor hun også bliver bedækket. Hun blev så heldigvis scannet drægtig for en uge siden. Men det holdt også først anden gang - hvilket også passer mig lidt bedre i forhold til tiden næste år.

Hun er sådan set ved at være rimelig godt klar til kåringen dog mangler hun lige lidt sko, da hun har slidt fusserne en del - men Ikast here we come :D

Held og lykke til jer andre :)

Anette

Super dressurpotentiale - 4 års haflinger hoppe og 1 års hingsteplag e. De Noir sælges - se mere på www.staldkalhave.dk

Desuden afkom e. Andiamo, Weltjunge, De Noir, Peter og Smudo

0
0
Svar på denne tråd

???????
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:44

Jeg stiller min i år, for hun er ikke så stor og når hun kun er 3 håber jeg de er lidt gavmilde med målebåndet og ikke så hårde som de kan være med de ældre hopper...

Jeg får ikke sendt hjem, da jeg kun har hopper i stalden og hun IKKE viser brunst overhovedet - dyrlægen mener hun har godt af at komme afsted og blive stimuleret med hingstebasserne...

Den anden hoppe bliver insm. hjemme - hun har føl i år og skal ingen steder hvor jeg ikke kan holde øje og bestemme ;-)

Så håber håber håber - at der kommer 2 gribaldi føller til næste år (den gamle skal scannes imorgen om en uge, så håber hun holder i følbrunsten - det lykkedes sidste år)

Hvordan er det med svømning og ifolede hopper????

Mvh

Rikke

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Tjo...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:58

Jeg vælger så den anden "nemme" løsning, nemlig at prioitere kåringen højere end ifoling. Mine 3-års skal gå rideprøve og jeg mener det er for meget for dem med begge dele, så jeg vægter kåringen højere i år frem for at lave flere føl. Jeg har alligevel nogle stykker, som skal sælges, så der er ikke grund til at lave flere lige nu men held og lykke med projektet.

Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime sælges

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

dilemma
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 22:04

Tja... min er så bare ikke færdig til at blive redet, syntes jeg, så at hun skal stå et helt år mere at trække husleje, unden hverken at være ifolet eller blive redet... det er jo også lidt øv øv.

Regner med at sende hende til rideprøve senere, hvis hun ikke bliver solgt inden - der kan jo ske så mange ting.. Men nu får vi se - kommer hun for sent hjem og ser rigtig træls ud - så må vi jo bare melde fra igen...

Træls når man gerne vil det hele på én gang ;-) hehe

1. prioritet er ihvertfald ifoling også må vi se hvad der ellers kan blive..

Mvh

Rikke

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

kåring og ifoling
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 12:15

Jeg havde samme dilemma sidste år...

Jeg gik i gang med tilridningen tidligt i foråret, hvor jeg blot ville gøre hende ryttervant, og så kunne hun blive insemineret og når fosteret havde sat sig fast skulle hun i gang igen, men hun ville selvfølgelig først komme i fol i 4. forsøg, så tilridningen og kåringen blev droppet, så nu skal hun til kåring om 3 uger med føl ved siden...

Men hun ser faktisk også bedre ud i år :-)

Og hun bliver ikke ifolet i år, så må vi tage rideprøven på en senere tidspunkt når hun er klar...

mvh. Heidi, Mini, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High / Jægersminde

Hingsteføl e. Madoll/Itsabrahma xx født 12. april 2008 - til salg

Hingsteføl e. High-Line/Zardin firfod født 9. juni 2008 - til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider