Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

råd søges
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 15:53

jeg overvejer stærk at sætte min nye hoppe i fol til næste år. og har derfor også massere af tid til at gå og tænke over hingste valg.

men søger nogle råd. for min hoppe er lidt stresset anlagt. og flygter for ting der er farlige for derefter at gå hen imode dem altså tydelig flygtinstink men eftertænksom.

hun er super at ride på, go fremaddrift. og nogle midle gangearter.

har fået afvide at jeg skal sætte en hingst på hende der er meget rolig og ikke sådan til at gøre bange osv. men da jeg ikke kender hingstene personligt gør det. det jo ligesom lidt svært.

min hoppe hedder moselund lupus og i kan se hvem hun er efter på min præ under hendes navn.

hun er en stor hoppe med meget lange ben og en kompakt krop. lidt kort over lænden og har en smule karpe ryg.

håber jeg kan få noget hjælp så jeg har en ide om hvad jeg skal kigge efter.

ps. skal være en dressur hingst.

mvh jane

0
0
Svar på denne tråd

hann / xx
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:17

ud fra afstamningen vill ejeg vælge ren xx - syntes også afkom herefter er så fornuftige (min egen ½-blod vil jeg endda kalde doven), men er ikke helt sikker på at en ren xx vil opveje hendes svagheder så her skal du nok over i noget hann blod.

Laurino har jeg oplevet på hjemme bane en helt alm dag og han er bare super i temp og ridelighed (jeg kan intet dårligt sige om ham overhovedet), men måske han er for stor ??? Det vides dog ikke hvordan hans afkom bliver som voksne.

Alternativt er der BH Lodestar - næsten samme afstamning

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Aron

Arthur

Giv gerne et bud på de andre ...

0
0
Svar på denne tråd

tak for dit
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:00

råd. jeg har også selv overvejet hanoveraner.

men vil da meget gerne høre fra andre....

0
0
Svar på denne tråd

Trakhener
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:11

Jeg ville til din hoppes sind og eksteriør vælge trakeneren Zardin Firfod,- han er i den grad kendt for at avle godt sind og ridelighed,- endvidere synes jeg de er meget ædle...

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

ups glemte
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:14

At Zardin leverer god front og forbedre gangarter (på dem jeg har set)...

0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:39

Har set flere rigtig dejlige afkom efter Laurino. Har selv to hoppe i fol efter Laurino i år (glæder mig til næste år når jeg skal være føllemor).

0
0
Svar på denne tråd

okay jeg
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 22:34

tjekker lige laurino ud så.

er der andre der har bud. der må da være andre der har prøvet at avle på en lidt af la samme type hoppe i temperment???

0
0
Svar på denne tråd

Federico
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 08:13

nu tænker jeg kun lige temperament... men mit Federico afkom har nok noget af det nemmeste, nervefaste og dejligste temperament uden på nogen måde at virke doven.. han er idag 2 år gammel...

En fuldblodsavler sagde engang til mig, efter en diskussion om hvorvidt fuldblodsheste er varme eller ej, AT jeg ska prøve og sætte en varmblod på en væddeløbsbane og den vil stresse totalt op.. ja en fuldblod er vågen men de skal have en vist styrke i psyken for at være på sådan en bane.. det er jo avlet til det..

så jeg tror hvis du finder en god fuldblodshingst får du måske lidt nervefasthest.. og der er flere gode fuldblodshingste at vælge imellem..

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:17

helt med en ren fuldblod hingst. ikke fordi jeg ikke kan li dem. for mange laver utrolige godt afkom. men mere fordi jeg ikke syntes at mange af de fuldblod hingste vi har ikke går så godt på benene. eller også så har jeg bare set nogle der er blevet dårligt fremvist.

0
0
Svar på denne tråd

B. Laurino
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 17:04

Jeg har et Laurino-hingsteføl fra marts. Han er bare så rar og så god i hovedet. Han finder sig stort set i alt, han bliver udsat for. Man kan trække med ham, og han står stille og roligt, når smeden kommer. Så temperamentsmæssigt vil jeg sige Laurino er helt i top.

Derudover er han bare super smart med et virkelig kønt udtryk og en god gang.

Skal jeg finde én fejl ved ham, så er han meget stor. Så jeg tror størrelsen vil blive dit største problem med det hingstevalg.

Super charmerende Bøgegårdens Laurino-hingsteføl sælges.

www.stutteribarlebo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider