Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

føl på døgngræs hvornår
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 23:24

Hvordan gør i med jeres føl i denne tid. - Jeg tror min skal på døgnfold fra i morgen, - den er knap 2 uger gammel, er det for tidligt, - tager i højde for at det bliver regnvejr i næste uge eller hvordan. - Hvor sart skal jeg være på mit føls vegne, nu hun stadig er en lille pige på knap 14 dage.

Har de bare godt af regn og rusk og 24 timers motion, eller skal jeg stadig holde lidt igen med hende, og passe lidt ekstra på hende.

hva' gør i, og hvornår er man sart/hønemor, og hvornår er man det modsatte???

Livet er et greb i lommen :D

Anne Krogh

Nu med smukt hoppeføl efter Zardin Firfod på min dejlige RDH hoppe Beauty

0
0
Svar på denne tråd

hej anne
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 00:28

hej Anne jeg har gjord det de sidste par år, at min er kommet på døgn græs når der var ca 10 grader om natten +/- og det er der jo som regle fra starten af maj og jeg har altid fået føl i april så de har hvert godt en md når de er kommet på døgngræs,

i år er de dog først kommet på græs fra i onsdags og det er fordi de først lige er kommet hjem der, det stede de stod vil de ikke tage det ansvar hvis de rendt igennem hegnet om natten,

men jeg vil da sige at med det fine vejr vi har, og er der et læ skur de kan gå i så kan du godt lade dem kom på døgn græs, føl er ikke så sartet,

mvh jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Tja - nu
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 00:53

blev mit føl jo født på marken og dyrlægen sagde god for, at alle tre blev ude i det gode vejr :-)

Den lille har klaret det fint og uden problemer.

/Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

Kurser og uddannelse indenfor Feng Shui, ansigtszoneterapi og Reiki. Ligeså foredrag, workshops og salg af min bog "Dansk Feng Shui"

0
0
Svar på denne tråd

14 dage
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 06:06

Vores kommer på døgnfold når de er 10-14 dage. Dog skal man være Obs. på at de skal ind og tørre, hvis der kommer en periode med dagsregn. Men ellers tager de ikke skade.

Mht. 10 grader om natten, så skulle vi sidste år helt hen til SanktHans før vi var deroppe omkring. Vores ponyføl kom ud omkring 1. maj, og de har såmænd oplevet nattefrost et par gange.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Mit føl
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 10:36

kom på døgnfold da hun var 10 dage gammel uden problemer

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider