|
|
| Nej hvor blev jeg ked af det |
|
|
Ja det er vidst mildt sagt, Jeg havde dyrlæge til min hoppe i dag, "5 uger" over tid. Hun havde sat yver blevet blød bag til og meget tyk. Dyrlægen havde så en hånd i hende, kigger så op og siger HUN ER TOM Gud hvor er det bare rigtig træls. HUn har jo troet at hun skulle have føl og det samme troede vi. Det er virkelig frustrerende når man bare havde glædet sig sådan i et helt år. Vil i ikke godt fortælle mig om i har prøvet at have en falsk drægtig hoppe før... For synes godt nok ik det er sjovt..
www.Team-Annasminde.dk Dybdals Nikita Annasmindes Sylvester Annasmindes Freija Romeo´s Ferrari Annasmindes Dusty Daggi Fuglsang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej... |
|
|
Det er jeg virkelig ked af at høre. Det er ikke sjovt. Vi prøvede det i 2005 med Kara. Vi var dog lidt i tvivl gennem "drægtigheden", men altså hun blev jo tykkere og tykkere samt yveret voksede. Da der så nogle uger "over tid" kom lidt mælk ud af patterne var glæden stor. Vi ventede så i noget tid derefter, og måtte så sande at der altså slet ikke var noget føl alligevel! Nøj hvor en skuffelse, og hvor følte jeg mig dum! Det er virkeligt hårdt og erkende, at det føl man har ventet på og glædet sig SÅ længe, slet ikke eksisterer.
Mange hilsner Christina Venter Fjordføl i slutningen af maj Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara - morfar: Safir Halsnæs Sælges ved fravænning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdaget tidligere |
|
|
Jeg har da oplevet et par gange at hoppen har mistet fosteret undervejs i drægtigheden. Men jeg har dog altid fornemmet det noget tidligere end terminsdatoen. Problemet er jo at man fodrer som om den var drægtig, det vil sige den bliver federe og det kan også påvirke yveret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
| Forfatter:  |
Marianne F »Stutteri Macal« |
| Dato:  |
28-05-2008 07:22 |
|
heldigvis aldrig prøvet det, men øv hvor det må være hårdt. Du har jo glædet dig til at få det føl,og regnede med at den snart kom. Held og lykke med et nyt forsøg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjnb.kjb. |
|
|
Ej hvor jeg føler med dig, det er godt nok surt!! 
Med venlig hilsen Laila Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne - eller benene??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Det er bare så trist nå det sker. Jeg har dog aldrig selv prøvet det men for flere år siden prøvede min mor det med en hoppen som var så indbilsk at den lagde sig og pressede som om den skulle fole da de andre fik deres føl , hun havde også en sidste år som var falsk drægtig, hun blev bare ved med at gå og sige der er føl i hende det kan du da se, men tilsidst fik jeg hende alligevel til at få dr. dyr ud og kikke på hoppen og ja den var også tom, det var kun mad der hang der. Tror så desværrer også at netop samme hoppe igen er falsk drægtig men min mor holder fast på at den er drægtig så nu må vi se hvem af os der få ret i år, det skal så dertil lige siges at min mor stort set aldrig få sine hopper scannet eller håndprøvet, men det er jo hendes valg. Det var så hvordan vi har prøvet det i familien.
Hilsen Anja Nu uden Zafir
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har så prøvet det lidt modsatte.. Min hoppe blev bedækket sidste år 3 gange,og alle gange scannet ikke drægtig.. dyrlægen mente at hun desværre ikke kunne komme i fol mere, så jeg solgte hende, da jeg ikke kunne bruge hende..  Så forleden for jeg en mail fra hendes nye ejere at sørme om der ikke stod et føl en morgen.. De havde godt set at hun havde sat lidt yver, men det troede de jo ikke betød noget.. Og så pludselig.. vupti.. et fint lille hingsteføl.. øhhh.. Men jeg er da meget ked af at hører det var modsat for dig.. øv altså.. 
Hilsen Stine Bedækning tilbydes ved sec A palomino hingst. SÆLGES Bla. Super lækker 2 års welsh sec A hoppe. Efter Riederlands Nevado flere salgsponyer ses på hjemmesiden www.welsh-stutteri.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| falsk drægtighed |
|
|
jeg har oplevet det to gange på mine hopper.. en gang ved hver... Men det var nu allerede ved 16. dagen hvorefter de blev sprøjtet i brunst begge gange kom de så i fol.. Men kan da ikke lade være med at tænke på om den ene har været det to gange, da opdrætteren ved tidligere ifoling inden jeg købte hende.. fortalte hun ikke var i brunst efter bedækning men kom i brunst igen om efteråret (men jeg finder aldrig ud af det).. men hold da op det er øv med sådan en meddelelse.. håber nu godt nok min hoppe gemmer en lille en med den mave hun har
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har så tilgendgæld en veninde en veninde der fik håndprøvet sin hoppe, på samme måde som dig, den var også over tid og blev håndprøvet tom om formiddagen og kl 19 om aftenen stod den med et føl på marken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opkfjt¨1otji |
|
|
Ja det er virkelig træls. Også fordi hun har en kæmpe vom og havde mælk i yvert og håvet og blød bag til. Det ku da være rart at der pludselig stod et føl. Men hun er sku så frisk og vågen, jeg longerede hende i dag og sikke nogle hop og fut der var i hende. Jeg kunne næsten ikke holde hende.... Så tror desvære at dyrlægen har ret.... 
www.Team-Annasminde.dk Dybdals Nikita Annasmindes Sylvester Annasmindes Freija Romeo´s Ferrari Annasmindes Dusty Daggi Fuglsang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hader det!! |
|
|
Sidste år ca. 2 mdr. før min hoppe skal fole, får hun koliksmerter og beynder at smide sig, jeg ringer selvfølgelig med dyrlægen med det samme, der jeg ikke ville have at der skete noget med hverken føl eller hoppe. Dr. dyr kommer så, giver hoppen noget olie, og mærker lige bagi om alt nu var som det skulle være. Da hoppen var meget tyk, spørger han som om den er ifol, ja siger jeg. Dr. dyr stikker så hånden ind igen, for at håndprøve den, efter 10 min, mærken og følen, siger han, DEN HER HOPPE ER ALTSÅ IKKE I FOL! Jeg siger at det er den, den har aldrig nogensinde snydt, og har ikke været i brunst siden insemineringen året før, så jeg den er i fol. Dyrlægen siger så, ja men det får vi så at se om 2 mdr. 2 mdr. senere står det et fint meget stort hingsteføl i boksen, jeg ringer så til dyrlægen og siger at jeg havde fået føl og at han skulle komme ud og vaccinere den. Han kunne ikke tro sine egne øre, for han havde været 100 % sikker. Han kom med den undskyldning, at det kunne være meget svært at mærke, når hun var så langt henne, og at hun efterhånden havde fået 11 føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo vi har |
|
|
også oplevet det - vi troede vi skulle have haft føl sidste år og ventede og ventede; der var både vom og yver, men nej - falsk drægtig  Det er en stor skuffelse - kan godt forstå dig!
Mange hilsner fra Sine Med de to haffelaffer - Havanna er til salg 'Jag vil känna att jag lever Allt den tid jag har ska jag leva som jag vill' ~Gabriellas sång
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme oplevelse ævæv |
|
|
hej har lige oplevet det samme som dig jeg har en hoppe hun har stået med kæmbe yver helt udspændt og kæmbe vogsprober og blød bag til men ingen føl hun går stadivæk med kæmbe patter og kæmbe vom ævævævæv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad gør man |
|
|
ved en falsk drægtig hoppe? min har nu gået 6 uger "over tid", dyrlægen siger hun er tom og at jeg skal vente til det går over. det er bare ikke sjovt, hun har det frygteligt. hun er ikke vildt tyk, men der også blevet redet de første 11 måneder, til hun satte yver. nu kan hun dårligt gå, hun er tydeligt besværet af mave og yver, hun er sløv og ekstremt sulten. det er næsten ikke til at bære at se hende sådan, er der slet ikke noget man kan gøre? vi har forsøgt med vanddrivende, for at sprøjte yveret væk, men det havde ingen effekt. hele hendes bagpart er blevet forvandlet til en stor gang gele, hun er ekstremt blød, og nu er selve pat vorterne begyndt at vokse, så det ser ikke ud til at være på vej væk... hun har været hingstegal 3 gange i "perioden" så jeg tror ikke det hjælper at sprøjte hende i brunst... hvad gør i? håber det er ok jeg stjæler lidt plads her  vh mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indbilsk |
|
|
Hej Kender det kun alt for godt.... min hoppe gjorde det samme..... hun blev scannet drægtig på 18. dagen... men ved håndprøvningen var hun tom.... men da jeg har høret fra en veninde at de missede hendes på 70 dagen samt fra flere herind... blev hun kun fodret normalt indtil hun viste flere tegn på drægtighed.... da hun så nåde 200 dagen ca begyndte hun at ændre sig bygnings mæssig så hun blev sat lidt op i foder så hun ikke manglede noget... og da foråret kom var der ingen brunst så var gået hen og blevet sikker på at der kom føl alligevel... tog også nogle billeder og lagde her ind og spurgte folk hvad de troede svar: drægtig.... hendes stål blev også størrer.... men da vi så nærmede os termin dagen skulle dyrlægen alligevel ud og flytte forsikring på hende håndprøvede hun hende igen stadigvæk tom.... men hun fortalte at hun havde været ude ved en hoppe der var gået i veer.... og den pressede men der kom ingen fol.. så ejeren havde tilkaldt hende og hun fik hånden i hoppen men den var også tom... så de kan gå landt med deres indbildsk drægtighed.... men vi fik sprøjtet min og der gik 3-4 dage og så var hun i brunst igen og blev bedække 3 gange og scannet drægtig igen går nu og venter på vi runder 70-90 dagen så håber på at hun har klemt ballerne sammen i år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|