Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så kom der Continental/Ragazzo føl
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 06:41

Pyha, så var det vores tur til en følle bølle.... og sikke en omgang!

Kunne se da vi lukkede hende ind til aften, at det blev nok i nat der skete noget, så kl. 22.30 kørte vi i stalden.

Og heldigt for det.... en times tid senere, begyndte folingen på helt normal hvis.

Men hun fik kun presset to bagben ud, selvom vi kunne se mulen i ny og næ, skete der ikke mere, og der gik længere tid imellem veerne. Til sidst fik hun lagt sig igen, men så tæt på boksvæggen at jeg ikke kunne komme til at hjælpe hende.

Fik endelig lagt sig så jeg kunne få fat og hjælpe, men følle var slet ikke til at rokke.

En stafet ind og hente min gode ven der bor på gården der er vant til kalvefødsler.

Han fik bundet tov om benene, og så blev der ellers trukket til skal jeg hilse og sige.... pyha!!

Men ud kom det dejligste, kæmpe store, hingsteføl ; )

Hoppen var totalt udmattet og lå meget længe for at samle kræfter.

Føllet var dog noget mere frisk, og da han begyndte at fjumre rundt efter mælkebaren, kom hun på benene.

Bedre mor skal man lede længe efter ; ) Efter kyndig hjælp fra mor, fandt han mælkebaren ; )

Føllet er sort med bagsok og forsok, samt stor ensartet bred blis.... en rigtig smuksak ; )

Men skimmel det bliver han... ingen tvivl om det... ringe om øjnene bla.

Puha, han bliver ikke nem at komme af med engang... men den tid den sort ; )

Mange hilsner

Janni

Følg din kommende ven og ridehest - sælges v. fravænning dec.08 evt. senere kan aftales.

F; Continental(old) MF; Ragazzo(dv) - blåt pas.

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 07:21

med følle, det var godt du var der til at hjælpe. Dejligt at de har det godt begge to

0
0
Svar på denne tråd

Billeder.....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 07:44

Så fandt jeg ud af at få billederne lagt på computeren.... kæresten gik helt amok som fotograf ; )

Men hvordan hulen kommer de herind?? Er der en venlig sjæl??

Mvh

Janni

Følg din kommende ven og ridehest - sælges v. fravænning dec.08 evt. senere kan aftales.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 07:46

Virker det mon??

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 07:46

Tillykke, han ser rigtig fin ud, superflot blis.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak ; )
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 07:54

Tusind tak for hjælpen Charlotte, og tak for ordene, også til dig Katrine ; )

Ja vi synes også selv han er faldet ganske heldigt ud ; )

Mange hilsner

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Fiin...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 10:32

Hvor ser han bare fin..

Godt i var der til at hjælpe ham til verden Tillykke med følle. Lad os endelig se flere billeder af vidunderet, når han er blevet rettet ud

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt.

Kontakt mig for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 11:50

Nå, så har Dr. Dyr været her og give følsprøjten, og lige tjekke mor og barn, efter den lidt hårde foling.

Alt er dog heldigvis i skønneste orden ; )

Dyrlægen syntes han var et noget stort føl, så vist ikke noget at sige til han sad lidt fast ; )

Og nysgerrig er han også... vrinsker når han hører ens stemme, og begynder straks at mule og gnubbe én, hvis man kløer ham lidt på halsen.

Havde egentlig planlagt at med ham her, skulle han bare ha´ lov at være, og selv komme til os når han havde lyst.... (inspireret af den nye undersøgelse)...... og regnede med at der nok ville gå et par dage før han var modig nok, men allerede her til morgen kom han hen og skulle undersøge mig ; )

Der er friske billeder på præsentationen.... kan ikke hitte ud af at gøre dem større :(

Mange hilsner

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 11:55

Ooooh - GODT det gik godt!!

Jeg får kuldegysninger hver gang jeg læser sådan en beretning og kommer til at tænke på at det en dag bliver mig der kommer til at stå i den situation.

Så må jeg bare håbe jeg er så handlekraftig, dygtig og heldig som nogle af I andre gudskelov er!! :)

Cremello SDH-hoppe og 2008-føl til salg - se hjemmesiden:

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 12:03

Skulle også hilse og sige jeg er umådelig glad for min gode ven, hans erfaring... og kræfter ; )

Havde aldrig fået følle ud alene må jeg indrømme.... kunne slet ikke rokke ham.

Nåede ellers at få ringet op til dyrlæge vagten, men da jeg hørte hvilken dyrlæge der havde vagten, kunne jeg godt regne ud at der snildt gik over 1 time før han ville være hos mig, og så havde det nok været for sent.

Nu gik alt heldigvis godt, men frygter da også en lignende situation en anden gang.

Mange hilsner

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 22:36

Tillykke med ham,han ser stor ud..

Susanne...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 22:42

Tilykke med ham. Og godt I ffik ham ud i tide. Han ser fin ud. Jeg har selv en Continental hingstebaby fra d. 19. marts.

Mvh

Ditte

Nu med dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 00:51

Herligt når det lykkedes trods alt.Har jeg forstået det rigtig blev han født med bagenden først men hvordan kunne du også se mulen.

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 08:35

stort tillykke med den fine dreng, han ser stor og fin ud, jeg vil meget gerne se billeder når han kommer på fold.

Rose-Marie

Stutteri Bøgebo

opdræt af dressur heste

Føl og plage sælges

www.stutteri-boegebo.dk

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 08:38

Han lå helt efter foreskrifterne, men var så stor at hoppen ikke kunne presse ham ud.

Han er en rigtig stor hingstebasse, med masser af spræl i ; )

Ditte; har godt været inde og lure din præsentation nogle gange i forventningens glæde ; )

Mange hilsner

Janni

Følg din kommende ven og ridehest - lækkert skimmelt hingsteføl sælges v. fravænning dec.08 evt. senere kan aftales.

Forsikret med uanvendelighed

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 10:27

det var godt at du havde hjælp og at det gik så godt!! Tillykke med ham, han er en rigtig smuk dreng!! Glæder mig til at se flere billeder af ham!!

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

tillykke..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 10:30

Stort tillykke med det fine føl. Dejligt at alt gik godt.

Mvh. Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider