Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

brunst hele tiden.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 19:19

Hvad er jeres erfaringer omkring en hoppe som faktisk er i brunst hele tiden?

Den tisser, blinker og er MEGET interesseret i hingst/vallakker.

( Den er forsøgt bedækket, men slår fra ved selve bedækningen)

Det er jo ikke til at vide om hvornår den er rigtig brunst ( = æg) når den viser tegn i flere uger i træk?

Dyrlægen kan desværre ikke komme til at scanne, medmindre hoppen bedøves og køres til hospitalet ( tvangsboks)

Nogen råd/ erfaringer?

Vil en sådan hoppe kunne bruges som ridehest, når den er så meget i brunst hele tiden?

( Hvis man vælger at droppe at avle på den)

0
0
Svar på denne tråd

Hvinskhed...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:38

...her kan du læse om emnet. Er ret sikker på det er det der er galt:

www.dyrlaegevagten.dk/ print.cfm?Udok=yes&id=899

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

erfaren hingst
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 22:00

evt lad hende gå i stod med en erfaren hingst, de ved som regel hvornår hoppen er tæt på ægløsning.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Aron

Arthur

Giv gerne et bud på de andre ...

0
0
Svar på denne tråd

nope- de
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 22:48

Nope den er ikke hvinsk.

Vi kan sagtens komme til den, det samme kan andre heste. Altså uden at den bliver sippet eller sparker.

det er kun ved selve bedækning at den sparker, og den flygter og krymper ved dyrlæge tjek bagi

;/

0
0
Svar på denne tråd

den lyder
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 22:33

jeg synes den lyder lidt som min før hun blev bedækket... jeg fik hende sprøjtet i brunst og så talte vi dagene.. da vi nærmede os de 5 dage var hun klar til hingsten... det næste problem var så at hun var bange for ham.. men med kæde og gulerødder fik han lov til at hoppe på... han var vildt sød ved hende først tur hang han der bare uden at gøre andet og så var det som om hun tænkte når er det det han skal og så ku han få lov til at bedække hende.. så går og venter på om der kommer et føl... ellers må hun have en tur igen i år

0
0
Svar på denne tråd

Uren...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 22:47

Har du fået tjekket om hoppen muligvis er uren ?

Hvor længe har du haft afprøvet den regelmæssigt ved hingsten ?

Jeg har haft en hoppe (med føl ved siden) til bedækning en gang, som opførte sig på samme måde. Hun var simpelthen bare ikke "efter bogen", mener at der faktisk gik omkring 4 uger før hun pludselig var klar og blev fint bedækket (og kom ifol ved første forsøg).

Hvis jeg var dig ville jeg - hvis du har tjekket hende regelmæssigt et stykke tid - overveje at prøve at sprøjte i brunst og se om det giver et bedre resultat. Eller at få bedøvet og undersøgt hoppen grundigt (scanning - og svaber, hvis den er i brunst).

Hilsen Jane

Avl af Trakehner & Pinto

www.stutteri-star.webbyen.dk

www.rottweilerkennel.webbyen.dk

Smuk Rottweiler-han tilbyder avlstjeneste.

Lækker 2-hestetrailer udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

Brunst hele tiden
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 10:10

Det lyder meget som min 3 års hoppe. Hun var dog rigtig i brunst de første 5 dage, hvor hun blev bedækket af hingsten, og først nu her 3 uger efter hun startede er hun holdt op med at blinke og strinte, men efter de 5 første dage slog hun altså fra. Så nu går jeg her og venter på om hun starter op igen, eller om hun er blevet drægtig trods sin mærkelige brunst.

Så min anbefaling vil være at prøve hende af ved hingst jævnligt. Ikke lade hende gå i stod med hingsten, hvis hun sparker ud efter hingsten hver gang han prøver.

Knuzer fra Heidi

Dejlig lille hest søger en part Partsanonce

0
0
Svar på denne tråd

jeg har netop
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 15:36

min 3-årige hoppe til hingst - med samme problem. Jeg fik dyrlæge ud, og der var en form for "syste" - ægnet løsnede sig altså ikke. Han klemte det, gav en sprøjte og nu skulle hun gerne snart være klar igen

Nanna Hyllested

Med den kommende stjerne

Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

Hvinskhed
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:29

Der er flere grader af hvinskhed. Min hoppe er også hvinsk, men man kan godt komme til bagbenene på hende og hun sparker ikke efter mig, men ikke forben og mave, så jeg ville nok få dyrlægen ud og undersøge hende.

Min krymper også, når hun skal undersøges bagi, men det er fordi hun er meget følsom i området grundet hendes hvinskhed.

Vi har en anden hoppe i stalden, der er i brunst hele tiden. Den havde kæmpe store æg og er nu blevet hormonbehandlet, så det kan være forskellige ting der fremkalder det.

Så få hende undersøgt af dyrlægen evt. med tvangsboks, så I kan få afklaret hvad hun fejler.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

noget lign
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 17:07

vores hoppe har opført sig lidt ala det du fortæller, de første par uger efter hun var bedækket første gang i feb var hun konstant i brunst, derefter og indtil for ca små 3 uger siden var det med en uges mellemrum, og så skilte vi hende og hingsten ad, efter råd herinde fra, og først nu er der en brunst på vej...

vores hoppe har også slået meget kraftigt fra, på trods af at hun faktisk er en erfaren avlshoppe, der aldrig har givet problemer, men efter godt 3 å uden føl, ville vi have hende ifolet sidste år, men fik nogle meget kraftige reaktioner fra hende, efter samråd med andre avlere og dyrlæge blev hun bremset og vi fik bedækket og til sidst gik hun sammen med hingsten og han fik lov, desværre blev hun ikke drægtig, så i år er vi igang igen med samme start som sidste år... hun blev testet i søndags med hingsten og skal igen i dag og er hun stadig ikke rigtig hingstegal jamen så kommer dyrlægen ud i morgen eller torsdag og scanner for føl/follikkelkontrol, samt evt en svaber, hvis hun er lidt inde i brunsten....

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!!

Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider