Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor meget er mit føl værd i pris ?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 13:49
Jeg ved ikke helt endnu om jeg skal beholde mit hoppe føl Perla hun er en rigtig smuk islænder hoppe på 4 måneder,det er jo detsværre lidt dyrt og have 2 heste vaccination smed foder osv men lad os nu se når hun bliver 6 måneder.Hun kan ikke få stamtavle da hendes mor er fra Litauen begge forældre er islændere,hendes far hedder Skåti og er fra Hjortholm han blev kåret i 91 og har danske papirer,måske jeg skulle vente til hun er 1 år,hvad mener i hun eventuelt kan koste hun er nem og trække med hun kan stå aflene blive bundet osv.VH Katrine
ronja
0
0
Svar på denne tråd

Det samme som et andet...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 18:13
...blandingsponyføl - 2-3000,-
0
0
Svar på denne tråd

Islændere er da lidt mere vær´d.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:23
Jeg ville da mene at et islænder føl er mere værd da hun ik er blandet,hun er ren islænder bare uden stamtavle.vh katrine
ronja
0
0
Svar på denne tråd

Islændere er da lidt mere værd.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:24
Jeg ville da mene at et islænder føl er mere værd da hun ik er blandet,hun er ren islænder bare uden stamtavle.vh katrine
ronja
0
0
Svar på denne tråd

jamen,
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:26
en islænder uden stamtavle er jo bare en pony?

Den kan jo ikke bruges til noget som helst i islænder-regi.
Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 22:02
solgt ren racet føl på ½ år, uden stamtavle til 3500 kr.

Så du skal nok ikke forvente at få meget mere, den er som PiaR siger ikke til noget som helst i Islænder regi.

Hvis du/eller ny ejer avler på den, får dens afkom jo heller ingen papirer.

Så en 2000-4000 kr er nok meget realistisk.

Kærligst

Kirsten ;-)
Lad være med at læse mellem linierne, der står alligevel ikke noget !!!
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.
0
0
Svar på denne tråd

Rimelig pris
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 22:05
Hejsa, jeg vil nok give de andre ret i deres prisniveau. Jeg har selv med islandske heste at gøre, og når det er en uden stamtavle, så er der ikke meget at hente i pris der. En islænder uden papirer kan kun bruges til skovture og ikke andet, da det kræves at der fremvises stamtavler til samtlige konkurrencer.

Når føllet er 6 mdr. så mener jeg godt du kan få 4.000 kr. for det. Hvis altså hun er passet og plejet efter alle kunstens regler.

God fornøjelse.

0
0
Svar på denne tråd

Skáti fra Bjóla-Hjortholm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 20:07
som er far til dit føl, er IKKE kåret. Han er født i 1991 efter Léttfeti fra Hvassafelli og Fjóla fra Bjóla-Hjortholm.

Mht. prisen, så er jeg helt enig med PJ

0
0
Svar på denne tråd

Skåti har været til kåring.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 23:04
Der står i mine papirer over skåti at han har deltaget i kåring at han så ikke blev kåret kan så være. vh katrine
ronja
0
0
Svar på denne tråd

Det er på...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2003 13:21
... det strengeste forbudt at bruge sin avlsgodkendte hingst på hopper uden papirer og hopper af andre racer, og skáti er IKKE avlsgodkendt.

Gør man det, er konsekvensen udelukkelse af DI.
Hingsteholderne har meget strenge regler og skal leve op til strenge krav.

PJ
0
0
Svar på denne tråd

værdi på føl
Forfatter: 
Dato:  21-10-2003 19:24
Da et islandsk føl uden papirer ikke vil kunne bruges til stævner i DI ejheller vil kunne få føl med papirer på, er det (sådan helt iskoldt set :P!) faktisk værdiløst i DI. At der så er mange, der gerne vil have en hyggehest, der kan tølte, til at futte i skoven på, er så en anden sag.
Dertil kommer også, at islandske heste generelt er dyre og dermed noget af en investering, og nogle mennesker er villige til at undvære stævner og avl, hvis de kan få lov at få en dejlig tølter til billig penge. En fuldvoksen trænet islandsk hest uden papirer kan - hvis den er rigtig god - koste op til 15.000 kr. De koster oftest omkring de 10.000. Derfor er 2-4.000 kr. for et føl egtl ok pris :)!

Beklager, hvis jeg lyder lidt kynisk ... er lidt brugt idag ... !

@PJ: var ikke klar over, at man ligefrem kunne blive udelukket fra DI, hvis man brugte en avlsgodkendt hingst på hopper uden papirer ... der kan man se. Men der skal vel også være retfærdighed til :P!

@Lillian: hey!! Endnu en toppurist! Hvis du var med til Toppurstævnet i 2002, kan du så huske mig? Jeg kom lørdag morgen og startede i 4.3 og T.5 og L3! Susan og Kylja.
Rigtig sjovt at finde endnu en toppurist her ... :)!!

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider