nu ringede jeg til dyrlægen igen i går. det var ikke min egen der var ude første dag men vagthavende.
hun siger så han SKAL have den sprøjte da hoppen skal være vaccineret inden for det sidste måned før man ikke giver dem. ellers vil de ikke have nok antistoffer og sådan i sig, hoppen.
Så hun var ude og give ham det og lige tjekke alt var ok.
hoppen blev sidst vaccineret for knap 6 måneder siden.
Så dyrlæge 3 gange må så vidst også være nok 
tror i jeg skal betale for alle 3 gange?
Den første der var der gjorde intet. hun ville bare lige have hoppen op og stå og sagde ellers efterbyrd/moderkage/fosterhinde som stadig hang ud af hoppen bare skulle være ude inden næste dag? den folede 17.45.
føllets navlestreng var så lang at den hang til haserne på ham, den gjorde hun intet ved.
Så vi ringede efterfølgende til hende ved 22 tiden og ville gerne have hende ud og hive det ud der stadig hang ud af hoppen. hun havde lukket sig sammen og vidste ingen tegn på at komme af med det.
Dyrlægen var her så ved 23.30tiden og hive det ud og klippe navlestreng og jode det.
forstår bare ikke hun ikke klippede navlestreng da hun var her lige efter jeg hev ham ud. hvis nu hoppen selv kom af med efterbyrd og det senere. så skulle hun jo ud igen bare for det.
og så havde jeg så min egen dyrlæge ud dagen efter for at give sprøjte da hun mente han skulle have det (er det min skyld den første havde anden mening og ikke gjorde det da hun var her 2 gange enda?)
Da det er første gang jeg fik føl var jeg meget usikker på hvad jeg skulle gøre, derfor blev dyrlægen tilkald da jeg ville være sikker på ikke noget gik galt.
men kunne godt have sparet første gang ihvertfald, da hun intet gjorde. og jeg blev ikke meget klogere.
havde heldigvis en god veninde der hjalp over telefonen