Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

St. Hestedag, som opvarmning til kåring?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 11:36

Har lige købt en 4-års hoppe efter Solos Caliber, mf Leander, og har tilmeldt hende til den sene eksteriørkåring på vallensbæk i oktober.

Men men men, det lille pus har ikke rigtigt været så meget udenfor matriklen, så jeg kom til at tænke på om det var muligt at bruge store hestedag, som en slags opvarmning til den "rigtige" kåring..

Det vil jo unægteligt være lige lidt nemmere at ha med at gøre hvis hun nu var en anelse cool til oktober...

Hvad siger alle i gamle garvede til den ide???

Lige et billede af primadonnaen

MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES......

NU MED NYINDKØBT 4-ÅRS PRINSESSEHEST

( og modvilligt medlem af DV´s pengemaskine)

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 12:22

det er en rigtig god ide at tage damen med i byen så kåringspladsen ikke bliver testdagen...

jeg har nemlig selv fået en dårlig rideprøve hjem fordi hoppen synes tingene var ALT for spændene.. selvom hun faktisk tidligere havde været i byen flere gange MEN ikke under rytter..

hun brugte ALT hendes energi på opvarmningen og rytteren brugte alt for meget krudt på at få hende ned.. så jo mere senevant hesten er jo bedre er min holdning..

jeg starter selv med mine føl til følskue.. og regner med at min åring skal afted til næste år..

jeg har nemlig meget stille forhold hjemme..

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 12:28

Tak for svaret..

Jeg er jo også noget bekymret for at der ville ende med at gå total "flodhest" i den til kåringen, hvis hun ikke havde været en tur i byen inden....

Og hvis hendes opførsel hos dyrlægen, da hun skulle handelsundersøges, kan være en forsmag på hvordan hun stresser op til kåring, er jeg helt sikker på at vi trænger til at komme afsted og se en masse andre heste ...

For der var nemlig dømt flodhest og høje knæløft!!!!!

Er bare lige lidt bekymret for om 2 dage er for meget for hende???

Andre der har erfaringer med rå heste til fx dyrskuer??

0
0
Svar på denne tråd

to dage
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 12:45

skal du næsten nyde... for allerede anden da vil jeg vove at påstå hesten har brugt sit krudt og er begyndt at vænne sig til forholdene..

0
0
Svar på denne tråd

Stævner
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 14:43

Hvad med at melde til lidt stævner. Du tager bare hesten med ud på pladsen og rider lidt rundt. Og så kan du jo pakke sammen og tage hjem, når du synes hesten har været nok på.

0
0
Svar på denne tråd

Tjae god ide,
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 23:35

Hvis det altså ikke lige var fordi at primadonnaen ikke er tilreddet endnu!!!!

Hun er jo som sagt en anelse uberørt af menneskelig hånd, og derfor tager vi det helt stille og roligt på den konto...

Dette er også grunden til at jeg har valgt at stille hende til eksteriørkåring frem for rideprøve....

Den skal sgu nok nå at blive ridehest på et eller andet tidspunkt, og da hun også er en stor dame, foretrækker jeg lige at gå stille og roligt frem med hende, så skroget også når at følge med:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider