Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Yes scannet drægtig
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 08:34

Jamen det kører da bare. Nu er Princess også scannet drægtig og igen i første forsøg. Så vi kan se frem til et Zardin/Prince Thatch XX/Soeldner afkom primo maj næste år.

Herligt, Princess har ikke fået føl siden hun blev importeret fra Tyskland i 2002, så jeg har været noget spændt på om ifolingen gik fint, eller der ville være problemer.

Dejligt, så kan vi da se frem til 2 føl i 2009, så mangler vi bare at den sidste hoppe foler, så hun igen kan ifoles.

Her er Princess, ja kig ikke på rytteren ( første tur på stor hest i 5 år)

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sludder og vrøvl
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 08:53

Princess har selvfølgelig termin primo april 2009!!

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Super dejligt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 09:00

Nej hvor dejligt så går det jo den helt rigtige vej. Så mangler du bare den sidste men da jeg tidligere læste den anden tråd tænkte jeg godt nok på om jeg overhaler dig og Anne inden om . Hvem ved måske Beauty og Duchesse vil tage et par uger til, bare for at afprøve jeres tålmodighed. Thi hi.

Nå men det med de drægtige hopper kan jeg også være med på. Welthina blev håndprøvet på 90 dagen og er stadig drægtig. Skønt så nu er hun sendt på græs.

Nu sender jeg lige lidt ve støv mod Storvorde og Århus, så kommer der sikkert føl inden for de næste par uger

www.elmegaard.eu

Se salgsheste på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 09:25

Tillykke med ifolingen. Jeg venter forhåbentlig også et Zardin føl på min hoppe efter Temple Wind XX/Claudie Damsgaard i 2009.

Hoppen er i hvert fald blevet insemineret i tirsdag og jeg regner med at skal have hende hjem her til weekenden.

Held og lykke med den sidste hest.

Venlig hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

God formiddag
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 09:33

Skønt og et stort tillykke .

Jeg ved ikke om du kan huske det? Vi skrev lidt sammen sidste år. Jeg var frygtelig frustreret over at min hoppe ikke blev drægtig selv om hun var helt i orden både undersøgelser ved scanning og også ved svaber prøve. Jeg havde hende afsted 5 gange og fik hende bedækket ved Lionell.

Men NU jubiiii jublen vil ingen ende tage. jeg har haft hende afsted på Bluehors, og vupti efter en inseminering med Doolittle er hun drægtig .

Jammen er det ikke fantastisk .

Nu mangler vi "bare" at vores Haflinger også bliver drægtig i år .

Jeg følger spændt med i tråden om jeres familieforøgelse. Mon ikke snart det sker...

Malene

Mor til Mathias fra d. 9/5-01

og til Melanie fra d. 23/12-07

0
0
Svar på denne tråd

Tak og i lige måde
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 09:54

Spændende med din hoppe Gitte, jeg krydser fingre for at den også er drægtig Zardinen er virkelig lækker og bliver bare bedre og bedre, jeg har nu altid været betaget af ham, lige siden han gik fløj til hingstekåringen og nu kan jeg se frem til et afkom ligesom dig

Jo Malene, det kan jeg godt huske, nej hvor dejligt at din hoppe endelig er drægtig og så med Doolittle, dejlig dejlig hingst, det bliver spændende at se dit føl til næste år

Christina, det kan du lige prøve på!! at overhale indenom!! det er altså træls at blive ved med at vente. Jeg har kun prøvet en gang at en hoppe gik så meget over tid og det er altså nogle år siden.

Ja nu må vi se hvad der kommer ud, håber at den er god, så jeg kan beholde hende og ifole igen!! Du har en kanon hoppe i Welthina!! spændende hvad hun kommer med til næste år

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 12:30

Tillykke med det - der er nu altid rart når det lykkes i første hug

Vi havde sjovt nok også en hoppe ved Lionell sidste år et utal af gange uden resultat - men i år kom hun ifol i første hug - også ved Blue Hors

0
0
Svar på denne tråd

Uh tillykke...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 17:02

...tillykke!

Jeg går selv om venter i de her dage. Min hoppe skulle helst ikke blive hingstegal om 7 dage så jeg går og krydser fingre

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 17:04

Men mon hun når at overhale Duchesse indenom inden den unge dame gider fole

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Billig lejebolig med tilladelse til hund søges i Brønderslev eller Hjørring se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 17:23

jeg skal nok krydse fingre for at din ikke bliver hestegal om en uge

Nej bare tanken er helt forfærdelig, ja hvis ikke det var for det enorme yver og kæmpevommen, slapheden bagi og vaskemaskine bevægelser i maven, så troede jeg ikke at damen var med føl!!

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

hovhov
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 19:32

Hovhov, Christina, her vil jeg lige skyde en protest ind. Du kan bare lige vove på at overhale os indenom... Nu har vi siddet her i 2½ uge, i vores ansigts sved, - og så kan du da ikk bare begynde at hale ind på os. - Vi vil ha føl før dig, nu laver vi altså en pagt Tinna, ingen andre får føl før vi har fået, BASTA...

Ja, og så igen, tillykke med drægtigheden på prinsessen, synes det er et fint billed, klæ'r dig da at være til rigtig hest's... du må jo os en tur på Duchesse og gøre hende championats-klar...

Vaskemaskine-bevægelser, hva er det lige... er det en kogevask, eller er den igang med centrifugeringen, og kommer ud fuldstændig krøllet og rundtosset ???

Livet er et greb i lommen :D

Anne Krogh

Venter føl medio maj efter Zardin Firfod, på min dejlige RDH hoppe Beauty.

0
0
Svar på denne tråd

Anne og Tinna
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 19:49

Altsår jeg vil bare lige sige, at hvis jeg kommer før jer, så er det mig der skal have et kæmpe kræmmerhus med fem kugler. Thi hi. Det kommer jo an på hvor længe jeres damer vil holde på følbassen for Martinell skulle gerne holde noget tid endnu, selvom hun er kæmpe stor.

Tinna, vi er også rigtig glade for Welthina og håber, at hun gemmer på noget godt.

Nå men god vagt til jer alle.

www.elmegaard.eu

0
0
Svar på denne tråd

Pagt må der til
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 21:49

Vi tager ud og sætter en prop i den Martinell, det kan ikke gå

Anne; Jo tak, jeg synes nu at jeg ligner en sæk kartofler, jeg har altså kun redet islænder i flere år og prøv så lige en gangartshoppe som Princess, lårmuskler hvad er det??? Men hun er så villig og selvgående, dejligt at turde ride hest igen Så dejligt at islænderne faktisk blev solgt for et par måneder siden!

Anne; En tur på Duchesse, er du gal?? nej det tør jeg ikke, hun er jo unghest, du kan ride hende kan du!!! du får bare et føl på Beauty igen næste år og så rider du Duchesse for mig I vil klæde hinanden. Ja hun skal nok rides igen, men gerne få et par føl først, HVIS altså hun har tænkt sig at fole!!

Vaskemaskinebevægelser er da når hele vommen gynger og føllet knokler rundt derinde, stakkels hest står bare med ørerne ud til siden og virker helt desorienteret. Den øver måske pirouetter, fremmeligt føl ikke?

Christina; Næ nej, VI skal have is og 3 stk hver, hvis du kommer først. Husk at vi er i overtal og vi ved hvor du bor

Nej spøj til side, jeg er så benovet over at vi er så heldige i år. De sidste 3 år har været ene skuffelser og penge ud af lommen oplevelser og ingen føl på trods af alle anstrengelser. Så det er jo helt vildt at begge hopper er kommet ifol i første forsøg. Det er så dejligt, nu må vores uheld være vendt til held, det håber jeg

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Tinna og Anne
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 08:06

En hest kan da godt gå op til 12 måneder i nogle tilfælde, ikke????????

Nej, spøg til side, jeg skal nok stikke en prop i Martinell, så hun går længere end jeres madammer.

www.elmegaard.eu

0
0
Svar på denne tråd

hmmmfff
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 13:36

Christina, du kan bare lige vove at komme foran. Jeg er helt med på at du skylder os begge is hvis du overhaler!

jep, prop, det er hvad du må igang med, eller måske en taktik, som min gode mutter drømte om, den anden nat... havde lige været ved at forklare hende hvordan føllet kommer ud, og om natten drømte hun så at bagdelen kom først, hvilket jo var helt galt. Så hun proppede den ind igen, bummelum, ind med dig lille hest, og så kom den ellers rigtigt ud efterfølgende... - smart smart.

Synes det er underligt som man kan få alle de tossede drømme, halucinere føl på skærmen og alt det der, bare fordi vi er lidt pjattede med vores små hestebasser .

Tinna, nej, er du tosset, jeg kan ikke undvære B. et sekund mere som ridehest, savner hende heeeelt vildt, hun er bare tilpas kukkeluk, og er heeeelt fantastisk at træne, så kan næsten ikk vente til jeg skal på hende igen .

Men ville os rigtig gerne ha' flere føl, er faktisk lidt ærgelig over ikke at sku kigge på følbeskrivelser, tænke i hingste, og igen gå og vente i spænding i 11 mdr. Og ville jo egentlig os gerne ha' flere føl på hende, men kan jo desværre ikke få alt. (hvor uretfærdigt det end lyder).

Ihhh, ville da være fantastisk hvis jeg ku ha' sådan en lille teenage-tøs som Duchesse også, man sku være millionær sku man, så sku hun bestemt bo hos mig, den lille dejlige dame . Jeg elsker de der lidt elektriske heste, unghest er altid sjovest, og de skal virkelig kunne nogle trick's hvis de skal være mere vilde og rodeo-agtige end B. har været i sine unge år!

Ja, drømme drømme, kunne jo også bare finde mig en rig mand, så jeg ku få det som jeg ville, og bare gå og tumle med gode heste dagen lang. - se det er en drøm der vil noget, i modsætning til mine 3 benede føl-drømme.

nå, jamen hvordan står det til med Duchesse, er hun badekar, eller tror du hun går yderligere over tid?

Livet er et greb i lommen :D

Anne Krogh

Venter føl medio maj efter Zardin Firfod, på min dejlige RDH hoppe Beauty.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider