Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Anden hoppe snuppet føllet
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:19

Hejsa

Vores lille miniature hoppe har lige folet for 1,5 time siden.

Vi så ikke folingen men var der ca. 15 min. efter føllet var født, (Nabon ringede at nu havde vi fåpet føl.) og der havde en stor fjordhoppe snuppet dette lille bitte føl fra dens mor.

Vi skyndte os selvfølgelig at tage mor og barn ind, og hoppen var eller vild over at få sit føl igen.

Men føllet bare sutter og sutter rundt på hele hoppens krop uden at finde patterne.

ER DET NORMALT ???

Nu er føllet nemlig træt og har opgivet at spise.

Skal jeg gå ud og hjælpe ham eller lade det hvile lidt, og så satse på at det selv finder patten i løbet af natten.

Er temlig meget i vildrede, da jeg aldrig har oplevet denne situration før efter en foling.

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

Nu med Hjemmeside www.stutteri-Moldrup.dk

Helt ny hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

råmælken
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:22

skal han have inden max 6 timer helst inden 4 timer, så hold øje lidt endnu og ellers må du hjælpe den lille fyr.

Og tillykke - venter spændt på billeder

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Mælkemad
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 23:13

Jeg ville nu nok overveje at malke hoppe ud og give føllet en tår på flaske, så han får sin vigtige råmælk.

Så har han mange flere kræfter til at lære at sutte rigtigt hos mor bagefter.

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

det der
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 08:09

med at en anden hoppe tager føllet har jeg før hørt.. håber du fik malket hoppen og givet føllet sin råmælk..

sidste år folede min hoppe på folden.. og hun holdt uden problemer de andre væk, da hun er føremadammen med et stort F...

det er så iår hendes datter der er i fol.. og jeg regner med at skille hende fra de andre når det bliver op over da jeg ikke tror hun vil have rang til at håndtere føl og sin mor..

og tillykke med den lille

0
0
Svar på denne tråd

Stjæle føl
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 09:19

For 3 år siden havde vi 2 unge hopper, der begge fik deres første føl. En DV-hoppe i starten af maj og en Welsh-hoppe i starten af juni.

Da Welsh-hoppen havde folet troede vi at de kunne gå sammen. Men hver gang ponyføllet var mere end 2 meter fra sin mor, gik DV-hoppen imellem og forsvandt med føllet. Så først da ponyføllet var 8-10 dage kunne de gå sammen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Her er han så
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 10:13

Hejsa

Heldigvis er alt endt lykkeligt, og han har både fået spist og en god natte søvn.

Men jeg tør sørme ikke lukke mor og barn ned på folden igen før jeg har taget den "følsyge" fjordhoppe hjem.

Her er lige et par billeder af ham.

Skal nok lægge nogle nye ind når jeg får taget nogen af ham udenfor så I rigtig kan se hans fine farve.

Han er da sød

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 10:30

Tillykke med den smukke dreng. Han er da for kær.

Det med at en anden snupper føllet, havde vi også problemer med i år. Vores ellers så fornuftige frieser Talli, som bare er venligheden selv. Ville med alt magt overtage Vores Janke`s føl.

Hun løb konstant imellem og drev føllet med hende og Janke stod bare forvirret og anede ikke sine levende råd.

Så efter et stykke tid, måtte vi simpelthen skille dem ad, Så hoppe og føl går på deres egen fol og de andre på deres, dog kan de snakke sammen over hegn. Det var ikke lige det, jeg forventede af hende,da hun ikke plejer at gøre den slags. Så hun bliver ifolet i år , så hun forhåbentligt falder lidt til ro ,når der kommer føl næste år.

Godt han har fundet mælken den lille,hvad skal han forøvrigt hedde??

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 10:31

Hvor er han sød . Vi fik også en lille rødbroget hingst d 11-5-08. Vi har også en fjordhoppe der er meget intresseret i ham og hans mor bliver helt stresset når de er ude så vi måtte lukke dem ud på skift indtil vi fik sat JERNGITTER som adskillelse. Eromi som følle hedder er helt vild med fjordhoppen og vil hele tiden hen til henne så nu bliver hun sendt til hingst så hun kan få sit eget til næste år.

Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen navn
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 10:46

Hejsa

Den lille trold har ikke fået noget navn endnu, da vores datter skal bestemme det.

Vi avler jo fjordheste og er nået til "M" i alfabetet, og jeg syndes også han skal hedde noget med "M" men det kan Louise ikke rigtig finde ud af. Hun har 117 andre navne og Benjamin er en klar favorit, eller så Magnus hvis han skal hedde noget med "M".

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hvad så med
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 11:11

Moldrup`s Benjamin.

Det var da den nemme løsning og så starter det med M og datteren får det navn, hun bedst kan lide.

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 17:29

Et stort tillykke med den lille ny. Hvor er den sød.

Hjemme hos os er det omvendt. Her er det vores hingsteføl, som har kastet sin kærlighed på sin mormor. Han har lige fra starten gået mest sammen med hende, og hun finder sig troligt i det. Hans mor synes også bare, det er helt fint med en babysitter, så hun kan sagtens gå helt nede i den anden af marken. Han går hen og patter ved sin mor og så tilbage til "bedste" (har nok fundet ud af, at man bliver mest forkælet hos bedsteforældrene ). Han har også forsøgt at patte hos hende, men det fik han nu ikke meget ud af.

Tager jeg mormor ind for at ride, er han dybt ulykkelig, selvom han har sin mor. I går da han havde smed for første gang var den også mormor, som "trøstede" gennem tremmerne.

De muler er altså underlige engang imellem

Super charmerende Bøgegårdens Laurino-hingsteføl sælges.

www.stutteribarlebo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider