Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Okay nu jeg forvirrret..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:06

Jeg har en kær lille pinto hoppe på 7år.

Hun skulle være ifolet men ingen ved hverken hvilken hingst eller bedækningstidspuntet..

Hun bliver solgt til mig fordi hun er ifol og sælger vil ikke have føl.

Billederne er taget i går 20.Maj..

Vil i sige hun er ifol??

Hun har ikke noget yver overhovedet..

Jeg har en anden hoppe som rammer 7 dagen idag så derfor lukkede jeg hingsten ind til hende, hvor hoppen Ziva (billede) også går, det kunne der jo ikke ske noget ved når hun nu alligevel var ifol.

Så hører jeg pludselig her til aften hesteskrig og meget løb, så jeg går om for at se hvad de laver, også ser jeg at både Ziva og hingsten er badet i sved og blod, Ziva gør alt hvad hun kan for at få hingsten væk fra hende, han har bidt hul flere steder, men han bliver ved med at hænge i nakken af hende og vil op på hende.

Da jeg endelig får den skildt af og får Ziva beroliget, står hun og blinker.

Kan det virkelig være rigtig at hun er ved at blive hestegal og bare er alt alt for fed??

Og tør jeg lukke dem sammen igen i morgen for vil jo gerne have føl i hende..

Håber i vil hjælpe mig her i mit dilemma..

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
SÆLGES:

Crelido hoppeføl fra 08

Wolkentanz hoppe fra 99

Ragazzo hoppe fra 98 med de noir føl ved siden

Welsh hoppe fra 99

0
0
Svar på denne tråd

Øhh har
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:31

du måske overvejet at få dyrlægen til at tjekke om hun er i fol. Vi købte også en pony og sælger vidste ikke om hun var i fol men det opdagede vi sidste lørdag da hendes patter lige pludselig var vokset og der var voksprop på den ene pat. Søndag kl 10.00 var der mælkeløb og kl 12.10 folede hun med en lille hingst der nu hedder Lille Eromi og er fandens fræk. Vi havde ellers bestilt dyrlæge til hende men det blev til to der skulle tjekkes . Var hun så tyk da du købte hende?

Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)

0
0
Svar på denne tråd

umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:32

synes jeg da hun ser drægtig ud

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

´Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:37

...jeg syns nu den ser meget drægtig ud!

Måske ca. 10,5 mdr. henne ca? Måske mere...

Den kan jo sætte stål fra den ene dag til den anden så du kan aldrig vide dig sikker. Den kan også være en af dem som først sætter stål når den mere eller mindre har folet.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

drægtig
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:54

hvis den ikke er drægtig så er der i hvert fald noget helt galt.

Nu skriver du ikke om hingsten er erfaren, men jeg har prøvet at en unghingst var smuttet ind til hopperne og den eneste han var interesseret i var hende der med sikkerhed var drægtig - måske de lugter lidt som en begyndende brunst ??? og kun en erfaren kan lugte forskel...

Jeg ville under ingen omstændigheder så meget som overveje at lukke dem sammen igen.

Grunden til at hun blinker er stress efter at være blevet jagtet...

Nu kan billeder og forklaringer jo snyde, men jeg vil blive meget overrasket hvis jeg tager fejl...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

i fol..................
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:01

Jeg tror hun er i fol og hingsten er sikkert ung og uerfaren, de skal ikke gå sammen før hun har folet, det er alt for stressende for hende.

Min 2 års hingst slap fra min datter under træning og hoppede på min drægtige miniaturehoppe, vi fik skilt dem hurtigt uden der skete noget.

Pas godt på hende, giv hende noget ro og så vare det ikke længe før der kommer yver.. Held og lykke med det.

Pia

Hingst og Ponyføl sælges

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Ifol.....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:01

Jeg tror altså også at hun er ifol. Den måde at maven buller ud til siderene, på øverste billede og lige som ned og bagud på nederste billede ligner ikke fedme, men drægtighed.

Og jeg er enig med mejten. Jeg ville heller ikke lukke hingsten ind til hende igen. Det er for farligt. Men få hende tjekket af en dyrlæge.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Dejligfjordhest sælges. 9år. 146cm. stg.

Hoppemave udlånes.

Stubben og Kieffer sadel sælges.

0
0
Svar på denne tråd

jeg følger
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 07:47

med på vognen og tror altså også hun er drægtig.. hun ligner min hoppe meget som har termin om en måned.. det eneste tegn min hoppe har er at hun er begyndt at synke i krydset.. men med det tempo hun ligger for nu tror jeg hun kan gå over tiden..

nå men jeg fik Tanje hjem for nogle år siden fra hingst og ud til hendes "nye" hjem, jeg var lige flyttet og hun havde inden hingstebesøget nået at få 14 dage på sit nye hjem, dog uden mor, som jeg lod blive det andet sted indtil hun havde folet..

da jeg så lukker Tanje ud på marken, hvor mor og føl imidlertid er kommet opfører Tanje sig pludselig som en der er i brunst og blinker og strinter.. jeg undres.. men får ro på,, dagen efter går jeg op til en hingst og der er INTET at se.. så ja jeg vil sige det sagtens kan lade sig gøre.. hun har jo været utryg og derfor hendes opførsel.. håber det hjælper lidt.. nårh ja Tanje blev scannet drægtig på den efterfølgende 16. dag

0
0
Svar på denne tråd

12345679
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 14:22

Mange tak for jeres svar nu er jeg mere rolig..

Med hensyn til hingsten så kommer de to ikke sammen mere før hun rammer 7 dagen efter foling..

Han er erfaren han har lavet 5 føl..

Kan heller ikke forstå hvis hun ikke er drægtig for hun var ikke så tyk da jeg fik hende i Marts, hun er vokset lige siden og er også blevet fodret efter at være drægtig..

Men vil lige få dyrlægen til at stikke en arm i hende..

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
SÆLGES:

Crelido hoppeføl fra 08

Wolkentanz hoppe fra 99

Ragazzo hoppe fra 98 med de noir føl ved siden

Welsh hoppe fra 99

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider