Ja så har dyrlægen været her idag og tilset hoppe. Og jo der var god grund til "lidt bekymring" Hun havde fået en lang og dyb flænge i skeden, formentlig pga. hingsten "hårde" behandling og at den skulle på alle de gange... Hun var heldigvis ren og fin, dvs. uden infektion og har fået pencilin og kunne ikke tilrådes "live" bedækning" mindst 6 uger frem og det bedste var nok at undlade resten af sæsonnen, men hun kunne godt insemineres..
Jeg er bare utrolig ked af den bedækning, der efter dyrlægens udsagn må havde været ret smertefuld for hoppen (min stakkels lille "krikke" jeg "lider med den") og det var jo første gang for hende overhovedet!!!
JEg synes ikke det er i orden med den behandling, når der fra ejers side var lagt op til noget helt andet, at den var flink og go' ved hopperne og bla, bla, ( jeg synes det er noget værre salgs-tale-"møg" at folk lukker ud)
Hvorfor er det sådan???
Hvordan ser i andre på den slags???
Jeg synes ikke det kan være rimeligt at skulle dække alle omkostninger, når det lige så meget er hingstens "skyld" og håndtering af bedækningen, der gør at hoppen får en skaden. Det er vel ikke det man forventer når man sender sin hest til bedækning (at den skal blive skadet af det, altså)
Det skulle vel også være undtagelsen nærmere end reglen at den slags problemer opstår, fx at hingsten 2 dage i træk skal bruge 3 forsøg uden rigtig at kunne levere sæd, er det ikke lidt "mystisk" eller er det sådan det foregår??? (vil gerne hører om jeres erfaringer??
Og ja, som en ande skriver kunne hoppen jo været gået til, hvis riften havde nået bugen, som dyrlægen sagde, og at den stadig ikke er helt uden for "fare" da der stadig kan gå infektion i i værste fald!!!
Jeg er selvfølgelig følelsemæssigt påvirket, fordi det jo er min dejlige lille hoppe det er "gået ud over" men hvad ville i andre synes var rimeligt???
og hvis hun ikke er drægtig kan jeg ikke engang komme videre med samme hingst, da den ikke inseminere!!!
Hilsen hoppe-ejeren....