Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl fra og til fold?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 09:58

Jeg fik et dejligt lille føl for snart to uger siden.

det går rigtig godt, på nær lige at hun i dag løb væk fra sin mor da de skulle på fold.

hvordan gør i andre når i trækker på fold?

Kan jeg begynde at øve med grime og træktov på hende?

Det skulle gerne være sådan at andre kan tage dem ud og ind, hvis jeg ikke selv kan være der...

0
0
Svar på denne tråd

1 uge gl.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 10:18

Mit hingsteføl fik grime på da han var 1 uge gl og dagen efter kom han i snor til og fra folden, da han et par dage før begyndte at løbe stik modsat af gå-retningen :-)

Så begynd du bare....jeg sørgede bare for at få en anden til at holde følle de første dage i laang snor og kun give lidt modstand i yderpositionerne. Nu her en uge efter kan han faktisk gå rimelig pænt ved siden af sin mor i snor.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg ville
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 10:19

jeg ville gå igen med at øve hende i at blive trukket. De lærer det hurtigt.

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd

Vi gør...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 10:28

det, at føllet bliver trukket sammen med mor - altså den der trækker, har to træktove i samme hånd, og så følger han faktisk pænt med - pænere, end hvis en anden person trækker ham ved siden af hoppen

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Det gjorde
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 11:14

Vores føl får grime på når de er 1-2 dage gamle, og vi begynder ret hurtigt at øve dem i at blive trukket, så der ikke bliver problemer senere.

Vi har ikke så store problemer da vores bare skal lige ud af stalden og derfor ikke kan rende væk, men det er rart at de er vant til at blive trukket, holdt og bundet hvis man nu skal ud at køre med dem osv.

I det store hele har de fundet sig i det, og følger pænt hoppen på siden, når de finder ud af at de ikke kan komme væk.

Helena

Mor til Nicolai 221004

Mor til Mikkel 090806

Mor til Casper 190108

0
0
Svar på denne tråd

Spotlight.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:16

Spotlight fik grime på da hun var få dage gammel. Efter en uge ca. begyndte jeg at træne stille og roligt med at være i trækketov ud til folden, så jeg ikke hele tiden skulle have en til at hjælpe. I starten gik jeg bag ved hende og skubbede lidt og trækketorvet var på siden af hende som støtte. Hoppen gik bagved og nu går de fint ved siden af hinanden, og som regl ikke noget med at skubbe bagpå følle mere.

Pas dog på at man ikke får trukket for meget i nakken, da det kan give føllet en skade i nakken hvis man får trukket for hårdt.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Kikki sælges. Dejlig

fjordhest. 9år. 146cm. stg.

Hoppemave udlånes. Evidence. Fuldblod. 11år og 165cm. stg.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:21

Aviiaja havde grime og tov på allerede anden gang hun skulle ud for hun ville ikke følge hoppen, så jeg var afhængig af at have en til at hjælpe mig de første mange dage. Jeg forsøgte at gå med dem selv men hun nægtede simpelthen at følge med. Da hun var et par uger fulgte hun så pænt med uden snor. Hun har dog efterfølgende lært at blive trukket med.

Fint hoppeføl efter Sting/Robin sælges... www.heste-nettet.dk/lodge/12666/ hest/195984

0
0
Svar på denne tråd

ottetals-tovet
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 21:11

Jeg har haft meget glæde af ottetals-tovet - da jeg altid er alene om at trække heste ud.

Et tykt blødt tov, der bliver bundet som et otte-tal med en bue på føllets bringe og en bag numsen og krydset er så håndtag på ryggen af føllet. så har man godt styr på føllet og kan så have hoppen i et langt træktov ved siden af.

Jeg har så en godt markeret løbegang ud til min fold, så når følle er lidt større, plejer jeg at lade hoppen gå selv og så have grime og træktov på føllet, så den også får lært at blive trukket med på fornuftig vis.

Hoppen skal nok lade være med at gå for langt væk fra føllet...

men der er jo ligeså mange metoder, som der er avlere - så held og lykke med at finde den løsning, der virker for dig :-)

Hilsen Tanja

Med stalden fuld af dejlige shettere :-)

0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 21:49

Vi starter også tidligt! Faktisk trækkes føllet ud i grime på fødsels dagen. I starten er vi to om det. Den der trækker hoppen, går bagved og skubber følle fremad, når den stopper. Der går kun få dage, så har de fattet pointen og så kan jeg selv håndtere hoppe og føl frem og tilbage!

hilsen Belinda

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 22:42

Vores føl får grime på dagen efter de er født. Og når de er omkring 2 uger gamle lærer de at gå i snor..

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt 1'er hingsteføl sælges!

R.I.P Min dejlige Bamse-kat 9/5-05 - 8/5-08

0
0
Svar på denne tråd

lysgfli
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 22:14

mit føl fik grime på den første dag allerede. jeg har trænet med at trække føllet, ikke til og fra fold, men i al almindelighed, ved at lægge en gjord på hoppen og så binde føllet dertil... jeg står alene med det, så det var denn måde der var nemmest for mig.. nu følger følle rimelig godt med også uden gjord på hoppen

take it isi

islænder med papir,

men uden tølt..!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 15:52

Grime og træktov så du kan vejlede føllet i at følge sin mor.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Nedl. landbrug søges til leje i Nordjylland

~ ~ ~
Ox-Arabere.dk

* * *
Et privat hestehold i det Nordjyske
Galleri.Rahmberg.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider