Som nogen af jer måske er bekendt med, fik vi, efter en voldsom fødsel, et dejligt hoppeføl fredag aften. Det var en stor basse, da hun var født 20 dage efter terminen og har været blot en anelse "sløv" de første par dage - sikkert pga. fødslen. Alt går fint nu, men jeg synes, at hun patter helt ekstremt tit. Er der nogen af jer, der har haft et føl, der gjorde det? Hun ser ikke ud til at have tabt sig og jeg har prøvet at malke Mor, der kom fint med mælk ud...
Det gjorde mit hoppeføl også, men hun holdt op, jeg kan ikke lige huske hvornår. Jeg tror hun har malket sin mor op til at give noget mere mælk, for jeg synes at hendes yver er blevet større. Så medmindre det bliver ved i flere uger endnu, tror jeg ikke det er noget du skal være bekymret over, så længe følle ikke ser ud til at tabe sig.
Ja, det har faktisk aftaget lidt siden i går eftermiddagzs, så det har nok bare været et spørgsmål om at malke "Mutter" op. Nu synes jeg, at der er normaliseret, men jeg har godt nok aldrg set eller haft en følbasse, der diede så tit
Tillykke med føllet anette. Mine 2, indtil nu, har også været ret ekstreme i størrelse, og de har også bare pattet og pattet de første 2 dage, nu er det normalt igen.
Mødrene ligner Klara Malkeko.
Med venlig hilsen
Merete
Shetlænderavl
Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr.