Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppe med caslick - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 10:01

Hej,

Min hoppe blev jo ikke drægtig sidste år trods masser af forsøg. Dyrlægen prøvede også den gang med caslicks-operation (hun er syet bagi). Nu er hun så kommet i fol i år, men jeg har aldrig prøvet at have en hoppe før, der har været syet.

Skal jeg få dyrlægen til at skære hende op et par dage før foling eller lade det sprække selv (er jo bange for, at det giver for store og grimme revner).

Hvad er jeres erfaringer?

VH Lone

www.lonerytter.dk

Smuk sort hannoveranerhoppe af præstationsafstamning sælges

- se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

det går helt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 10:27

Hejsa

Trådene forsvinder af sig selv, jeg fik engang en hoppe syet efter bedækning, det forsvandt af sig selv, hun blev endda bedækket en måned efter, da hun ikke var ifol.

Så bare rolig, du skal ikke foretage dig noget.

held og lykke.

hilsen

Anita

Med venlig hilsen
Anita Andersen
RSDH avlshoppe sælges se min profil (Madonna)
og se mit smukke DSP føl
efter Bonansa!
0
0
Svar på denne tråd

Det ville
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 12:23

Jeg nok lige tage en snak med dyrlægen om.

Har en veninde med en hoppe der var syet, dyrlægen sagde at "der springer selv" men det gjorde det ikke, hoppen blev møj syg da den jo ikke kunne få føllet ud

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen skal ud..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 13:14

Min hoppe har en skade fra sin tid som plag/føl og skal derfor syes når hun er drægtig..

Jeg fik dyrlægen ud et par dage før folingen hvor han klippede det op, men det kræver jo at man kan se hvornår det er ved at være så vidt..

Manuela - med Løgtoft's Carisma, French Floriana & Maloni's Dream Flirt

French Floriana er nu til salg...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 15:54

Jeg ville nok også gøre hoppen den tjeneste, at få den klippet op et par dage før forventet foling. Jeg oplevede i år en hoppe, som vi ikke var informeret om var syet, fole. Og hun havde da noget besvær med at få føllet på rette vej og sprang selv bagi i forsøget, og måtte selvklart syes igen efterfølgende.

Men jeg oplevede i alt fald, at det så ud til at gøre noget mere ondt på hoppen end en helt normal foling. Så jeg ville afgjort klippe op i tide, hvis det var min hoppe, da jeg synes, at det er synd for dyret, at den skal lide unødigt.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin kølesæd(transport) og primafrost tilbydes.

Årets første 2 palominoføl er født, en hingst og en hoppe

0
0
Svar på denne tråd

klippes
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 16:13

jeg har 2 der er syet, den ene med termin senere i år.

Dyrlægen sagde at jeg bare skulle have en skarp (dvs ikke den gamle rusten der bruges til fx halmsnore ;-) )og steril saks liggende klar og så selv klippe når folingen er i gang - er blevet vist hvor langt op jeg skal klippe.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Vores hoppe..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 16:17

blive klippet kort inden foling, ca. en uge inden forventet foling..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

klippes
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 14:19

Ja, min skal klippes næste gang den skal fole.

Jeg gjorde som dyrlægen sagde og lod hende sprække selv.

Men for det første synes jeg klart at det besværliggjorde folningen og dernæst så sprækkede hun ikke i syningen, men både opad ud til den ende side og nedad til den anden side.

Kønt er det ikke og det ser bestemt ikke rart ud.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

Til SALG:

Dejlig 1 års Willemoes/Lando hingsteplag

Præstations hoppeføl efter Blejsbjergs Cooper/Master født april 2008

0
0
Svar på denne tråd

Sprække/klippe
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 12:05

Min ene hoppe har været syet tre gange den har fået føl og hun har selv klaret skærene og er sprækket/sprunget ved folingen og det har set fint ud bagefter. Det kan selvfølgelig gå galt og de sprækker uhyggeligt, så det er nok en temperaments sag hvad man gør. At klippe den når den foler, kræver jo dels at man er til stede ved folingen og at man kan komme ind til hoppen. Hoppen var sidste år så urolig ved folingen, så det ville have været med livet som indsats at gå ind i boksen undervejs!!

Venlig hilsen

Terese

Danish Design Horses

Nu med hjemmeside:

www.designhorses.dk

FOLEALARM UDLEJES I NORDSJÆLLANDSOMRÅDET

Sælges:

Hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

Hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 08:09

Tak for jeres svar.

Jeg hælder nok mest ttil, at hoppen bliver klippet et par dage før foling, da jeg er bange for, at det ikke sprækker "rigtigt".

Jeg har lige et spørgsmål mere: Skal dyrlægen så ud straks efter foling og sy igen, eller kan det gøres ved inseminering???

VH Lone

www.lonerytter.dk

Smuk sort hannoveranerhoppe af præstationsafstamning sælges

- se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 08:54

en hoppe med Caslick. Hun er syet meget langt ned og skal derfor klippes inden foling. Jeg har fået at vide af flere dyrlæger at man ikke behøver at gøre det først når folingen er gået i gang, men kan gøre det f.eks. en uge før forventet foling. Ved at klippe det op, er man sikker på at "flængen" er fin og lige skåret af og derfor nemmere at sy igen senere. Der bliver jo dannet arvæv hver gang der skal syes igen, så hvis man har tænkt sig at hoppen skal have flere føl og derved syes flere gange, vil det være en god ide at få den klippet op istedet for at den selv sprækker, for at begrænse arvævet.

0
0
Svar på denne tråd

selv klippe
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 09:58

jo det kræver selvfølgelig man er til stede ved folingen og kan komme til hoppen.

De to jeg har der er syet vil det nok være mere held end forstand hvis man skulle have dyrlæge til at klippe dem op. Den ene viser INGEN tegn og folede sidst før termin og den anden kan gå med mælkeløb fra ½ dag til 1-2 uger, og jeg vil da tro at det tildeles når at vokse sammen igen hvis hoppen bliver klippet for tidligt ?

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 11:03

Jeg har også 2 hopper der er syet og den sidste fole i nat hvor jeg var tilstede fra start til slut og min mening var at jeg ville klippe, men hun sprang selv så fint.

Så nu skal hun lige sys og følle vacc.

Christa

Fotograf søges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider