Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Indavl??
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 22:29

Jeg ville jo gerne sætte Zardin på min hoppe, men jeg fik at vide at det var indavl, jeg kan bare ikke se hvor det krydser, er det indavl vil jeg selvfølgelig finde en anden hingst, men ellers er jeg pjattet med Zardinen :-)

STOR boks i Karlslunde, direkte til skov med ridestier og strand udlejes, alt incl. 1200.- md
ALBION dressur model SLK 17 1/2"
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hvilken af
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 22:49

hopper er det på??

Nu med Hjemmeside:

www.stutteri-selsoe.dk

Forhandler af Dodson & Horell, St Hippolyt, Tjørne Mølle, Kraftt, Dangrønt, Equifirst, Århus egnen's andel og Solanum.

Gratis levering i Roskilde, holbæk og fredrikssund

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gætter på at det
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 22:52

er LU hoppen. Schwandroneur er tæt på fra begge heste. Du kan lave en indavlsudregning på hestedata.

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Indavl...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 22:54

Det er indavl idet Zalmiak og Zardin er halvbrøder,da de begge er efter guldmedaljehoppen Zawanne Firfod.

Godt nok er jeg ikke sart,men den kombination ville jeg godt nok ikke kaste mig ud i,selv om Zawanne er en helt fantastisk hoppe.

Hvad med at bruge Zardin´s far Gribaldi?

Ellers er der jo også Prussenwind,som også er efter Gribaldi/Schwadroneur.

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

Næsten nye læderridestøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Linieavl - lyder det bedre?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 09:00

I min verden er der tale om indavl eller linieavl. Når jeg læser at Zawanna er en helt fantastisk hoppe, ja så vil jeg anbefale dig at prøve.

Din hoppe er registreret i LU - altså laver du ikke renrace-avl men krydsningavl. Du kan opnå stor ensartethed ved systematisk indavl i krydsningsavl og det er ikke så forfærdeligt farligt. Mange avlere har gjort det før dig med stort held.

Hvem er det der fraråder denne bedækning? Er det en person med indgående kendskab til hoppen Zawanna, hvis gener du får til at "støde sammen" så ville jeg lytte efter det. ellers ikke.

Der kan jo ske det ved indavl at det individ man dobler op på (Zawanna i dit tilfælde) har nogle gener i sig, som intet betyder før det kommer fra 2 sider. Gener der kan give misdannelser eller død.

Laver du bedækningen og føllet er velskabt og i live - ja så står du med et mere typefast individ, som du helt sikkert bliver glad for.

0
0
Svar på denne tråd

Før min tid
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 09:28

Hun har før fået føl efter Zardin, men det var før jeg kom ind i billedet.

Tak for alle JERES MENINGER :-)

STOR boks i Karlslunde, direkte til skov med ridestier og strand udlejes, alt incl. 1200.- md
ALBION dressur model SLK 17 1/2"
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Indavl
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 10:19

Som jeg så lige kan se det så vil jeg kalde det indavl, da der kommer temlig meget schwadroneur og rimelig tæt.

Er han god at have min 3 gange tæt i afstamningen ?

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Indavl..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:13

For mig at se er det indavl og intet andet, jrg ville ikke lave indavl på den måde med en hingst som Schwadroneur der har så forholdsvis mange minuser ville jeg ikke turde det. Hvis du bruge Zardin ender du med at ha hingsten Impuls 8 gange i din stamtavle...

Nu med Hjemmeside:

www.stutteri-selsoe.dk

Forhandler af Dodson & Horell, St Hippolyt, Tjørne Mølle, Kraftt, Dangrønt, Equifirst, Århus egnen's andel og Solanum.

Gratis levering i Roskilde, holbæk og fredrikssund

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider