|
|
| Hvor er livet uretfærdigt! |
|
|
I nat gik vores hoppe i fødsel. det passede lige men terminen og vi havde glædet os som gale.. folingen startede normalt, men pludselig kom en lille mule tilsyne i stedet for et par forben. føllet lå forkert, og vi tilkaldte straks dyrlægen. dyrlægen kom og prøvede at få vendt føllet, men uden held. hoppen kæmpede og føllet døde inde i maven på hende. efter flere timer med to dyrlægers assistance, var der ikke andet at gøre end at få lavet et kejsersnit på hoppen. vi fik kørt hende til landbohøjskolen, hvor hun skulle opereres. her til morgen ringede de så fra landbohøjskolen og sagde at operationen var overstået, men at hendes tilstand stadig er kritisk. hvor er det bare uretfærtigt, hvorfor skulle det lige ske for os! Føllet var efter blue hors leredo, og dyrlægerne fortalte os at det var et stort, brunt hoppeføl med sokker og blis. lige præcis hvad vi havde ønsket os. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv hvor er det ærgeligt |
|
|
føler med jer.. Det er slet ikke sjovt at stå i den situation. Var der selv for 3 år siden og den sidder stadig i mig.. Mine varmste tanker til jer. og håbet om at hoppen overlever og bliver klar til måske at komme i fol igen på et tidspunkt..
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Brun PRE hoppe sælges. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.... |
|
|
det var en hård omgang.. Livet er ikke altid retfærdigt, desværre - håber at hoppen kommer sig.. Krydser fingre for jer..
Med venlig hilsen Bolette ღ En gang Z - altid Z ღ ~~ Hastværk er lastværk ~~ www.stald-westphal.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| åhhh det... |
|
|
...er så uretfærdigt! Det er bare det værste marerit. Jeg håber virkelig ikke i også mister hoppen!
Nu kun med hopper - sådan skal det være 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan kun |
|
|
sige at jeg føler med jer det er aldrig sjovt at miste, håber at hoppen kommer sig
Hilsen Anja Nu uden Zafir
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen altså |
|
|
Jeg føler virkelig med jer... Jeg sad d. 12/4 i samme situation som jer, jeg mistede også drømmeføllet i en kompliceret fødsel, hoppens tilstand var også kritisk, men hende fik vi heldigvis reddet. Det er enhver avlers mareridt, krydser fingre for at hoppen var lige så stærk som min og at hun klarer sig igennem denne hårde tid!
Sjetmandspony - den var go' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh neij... |
|
|
Sikke dog en frygtelig oplevelse!! Håber virkelig hoppen klarer det.. Krydsede fingre og et trøstekram herfra.
Lundschen Med Supermulerne Winthers Windsor og La Belle Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt. Kontakt mig for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså for pokker |
|
|
Hvor er det bare uretfærdigt. Føler virkelig med Jer og sender varme tanker med god bedring til hoppen. Hvor er det bare sørgeligt, at I har skulle opleve det.
Venlig Hilsen Margrethe
Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig |
|
|
Sikke en skrækkelig oplevelse. Håber din hoppe klarer det.
Super sommergræsning tilbydes plage på store strandenge på Mols. 1.600 kr. incl. moms for sæsonen - medio maj til medio oktober. Dagligt tilsyn og mineraltilskud. Ann www.kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels jer |
|
|
Hvor er det dog trist  Det er heller ikke uden skrupler at jeg skal have min 4 års hoppe bedækket i år. Jeg tænker meget på hvad der kan gå galt, og hvor ulykkelig jeg vil blive hvis der sker min dejlige hoppe noget, eller føllet. Jeg trøster mig bare med at det dog næsten altid går godt, med de nye føl rundt omkring, og jeg håber da at din hoppe bliver klar igen, og laver jer et nyt dejligt føl.  Mvh Jane
Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej da |
|
|
Det var da frygteligt!!  Føler med jer, al mulig krydset herfra for at hoppen klarer det ! Stakkels hoppe og stakels jer..  Vil medgive at det bestemt ikke er retfærdigt!
Mvh Janne Den største gave er glæden ved livet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det værste mareridt |
|
|
Vi er mange folk som føler med jer. Håber at hoppen kommer ovenpå uden mén, så I forhåbentlig kan få drømmeføllet senere. Og hvor var det da godt, at I var der, da det skete. Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æv æv æv |
|
|
Hvor er det bare synd for dig, kender selv alt til det desværre. Jeg krydser alt hvad jeg kan for at din hoppe komer sig. Men ja verden er bare mega uretfærdig engang imellem. Min veninde fik et skønt skønt miniatureføl for 2 måneder siden, hendes hoppe gik hen og blev syg i januar måned og fik det bedre i løbet af februar. Så her i marts fik hun det skidt igen og man fandt ud af at hun havde fedtlever (leverbetændelse). Hun blev indlagt ovre på Fyn, men det var så kritisk at vi desværre måtte aflive hende den 22. marts. Så vi står nu med et skønt lille higsteføl som mangler sin mor  Et held for os er så at lille Frederik er et flaskeføl, da hans mor ikke havde nok mælk til ham og vores lille et års hoppe tager sig kærligt af ham. Men livet er skide unfair engang imellem, denne lille skønne hoppe vi mistede havde min veninde lige hentet hjem fra USA i december måned. Trøste kram fra Charlotte
NKG Miniatureheste - avl og salg af miniatureheste (Gratis) To skønne fjordheste søger part i Solrød/Jersie. Skriv for mere info......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg kender det også godt |
|
|
min lille shetter har også været udsat for det hele tre gange. føllet lå forkert. der var intet at gøre. ret trist men min lille hoppe har det heldigvis fint idag. men min mor har lige oplevet det sammen med en af hendes små miniature hopper. føllet stak ud med det ene forben og mulen. dyrlægen blev også straks tilkaldt. men det lille følle basse var ikke til at rede og heller ikke til at få ud. så det ente med at hoppen fik noget at stå på. mens det lille føl fik skåret sit hoved og sit ben af. så det kunne komme ud. ret ubehagelig oplevelse. men hoppen har det heldigvis fint idag. og det er små 14 dage siden det er sket. men jeg føler med jer. og håber virkelig hoppen kommer sig fuldt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er meget |
|
|
ked af det på jeres vegne. Jeg mistede hoppe og føl d. 25 marts. Det gør så ubeskriveligt ondt, at jeg kan ikke sætte ord på det. Jeg håber at i får jeres hoppe med hjem, og at hun kommer sig helt. En stor trøstekrammer herfra.
Mvh. Lotte. Stald Topaze - Avl af brogede heste/ponyer. Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg. Nu med to ponybørn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for de søde beskeder |
|
|
Hoppens tilstand er stadig kritisk. Efterbyrden er endnu ikke afgået, og nu frygter dyrlægerne at hun bliver forfangen. Hun står med drop, og bliver skyllet indvendig med få timers mellemrum. Det er så forfærdeligt, men hun er meget tapper og kæmper virkelig. Vi må selvfølgelig ikke være hos hende, så vi går bare rundt herhjemme og frygter en opringning fra dyrlægen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| øv øv øv |
|
|
jeg følger virkelig med dig, er meger ked af det på dine vegne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ej hvor trist.. Det er altid så forfærdeligt når det ender galt.. Jeg bliver helt klam ved tanken om at skulle skæreret føl i stykker for at få det ud, som nogen skriver de har oplevet.. Hold op jeg var glad for jeg selv var hjemme da min hoppe folede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor er det |
|
|
ærgerligt, jeg føler virkelig med dig. Det er en frygtelig oplevelse, har prøvet at miste et føl selv, pyha det er en træls oplevelse og min sidder stadigvæk, selv om det er flere år siden nu. Jeg håber virkelig at din hoppe kommer sig 100% Mange medfølende tanker fra mig 
Stald Petit v. Tinna og Peter Knudsen opdræt af Dansk Varmblod. besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan gik det? |
|
|
Sad lige og kiggede gamle beskeder og faldt over din - hvor er det bare frygteligt, når det går galt med fødslerne!!! Hvordan er det gået? Håber VIRKELIG for jer, at hoppen er helt ok igen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| !!!!!!!!! |
| Forfatter:  |
jeanette (starlightminiatures) |
| Dato:  |
08-06-2008 22:49 |
|
håber dte er gået godt,,bliver lidt skuffet over folk ikke laver en "ende" på deres indlæg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
en "ende" siger du?? Nu er det ikke sikkert de har hørt noget nyt, og de har da også en del andet om ørene end lige at informere os her på HN.. Jeg føler virkelig med Jer.. håber inderligt at hoppen kommer sig. Tanker og håb herfra
Nu med den dejlige Pyrus <3 Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trist nyhed |
|
|
Hvor er det ærgeligt, med føllet, men håber hoppen klarer sig. Krydser alt hvad krydses kan.
Hilsen Mig Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Dog speciale i Frieser og Tinkere Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr. Kan fratages efter kåring i Aug. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|