Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:15

Hvornår kan jeg sende min hoppe og hendes føl fra 21/4-08 på døgn fold uden læskur!?

Det eneste læskur der kunne være tale om er 2 bigballer i vinkel...

Mvh "lymme"

2 års plag efter Lionell DVH 571 sælges

4 års Shetlænder vallak sælges

Kan ses på præsentation.
Skriv HN besked for nærmere info
0
0
Svar på denne tråd

Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:26

Hmm, i mine øjne sender man ikke heste på døgnfold uden mulighed for at komme i læ/tørvejr, så mit svar må blive at det gør du ikke.

Gør du alligevel, må det være bedst at vente 3-4 uger endnu, måske længere, alt efter vejret. Andre vil nok have en anden holdning.....

Belgisk Kæmpe hankanin købes!

Tidligere kendt som SweetPrincess...

0
0
Svar på denne tråd

døgnfold
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:27

jeg regner med at lukke min hoppe med føl fra 31/3 på døgnfold så snart der kommer godt vejr igen. Kan nemlig se at nattetemperaturen er på vej op til noget der kan accepteres hvis jorden er tør

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

1 måned
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:28

Jeg vil mene at føllet skal være minimum 1 måned før det kan komme på døgnfold på den her årstid.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

hm,,,,,,
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:50

Jeg har lært, at nattetemperaturen skal være minimum 7 grader i nogle dage førend hestene kan klare døgnfold - og det er også følbasserne - så jeg ville godt turde lukke mit føl ud når det er 3 - 4 ugers tid - også uden læskur, det har jeg nemlig ikke.

Jeg havde et føl der var 3 uger sidste år der sov ude.

Men blev det koldere, blæst eller meget regn - dag eller nat - kom mor og føl ind - ja også de andre hvis det blev ved - synes det er synd de bliver våde.

Men sådan er vi jo så forskellige..

Mai-Brit

Stutteri Piilgaarden

Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er

Sort hingst fra i år til salg

www.123hjemmeside.dk/kaninavler

0
0
Svar på denne tråd

Temperatur
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:52

Det er jo stadig jordtemperaturen og IKKE lufttemperaturen der er interessant i denne sammenhæng.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 21:34

Ja, jeg høre så til en af de underlige åbenbart. Vores hoppe og føl fra 15/4 går i løsdrift, altså der er fri adgang ud på marken fra hendes box i stalden, og kan da fortælle, at vi har et super frisk føl, som på ingen måde er kuldskær De kommer på døgnfold (med læskur som aldrig benyttes alligevel) sidst i Maj, når de kommer hjem fra hingst.

men vil dog alligevel holde med de andre i, at har de slet ikke mulighed for at komme ind hvis det regner helt vildt feks, ville jeg også vente lidt, syntes jeg det er for koldt om natten, bliver vores hoppe og følle lukket i boxen om natten.

Anja

Mor til

Mick født 10/00

Mikkel 05/02

Mads 05/06

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

Shetter hingst tilbyder bedækning 1000 kr inkl attest.

Dv hoppe 17 år sælges 10500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

døgnfold
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 17:52

Hejsa

Jeg plejer at gå efter nattetemperaturen, men det er højere end de 7 graden en anden har beskrevet. Jeg venter til der er over 10 grader om natten og det er efter en ugestid ca. for så er jorden også ved at være med. Dette gælder alle mine heste altså ikke kun når der er føl. der er læ flere steder på folden men ikke et læskur,så ved rigtig dårligt vejr kommer de ind.

håber det kan hjælpe dig lidt.

mvh Diana

Venter føl efter Kærgaardens Marquax.

Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig!

www.stald-palsgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

læskur
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 10:10

Der er et stort træ på folden til at give læ...Så jeg tænkte at sammen med træet og et par bigballer halm, så kunne det gå!??

Hvad siger i!?

Mvh "lymme"

Kan ses på præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

lymme ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 10:14

der skal være læ og tørt leje, læ kan du jo sagtens klare, men hvad med en tør seng selv når det regner ?

På min ene mark er der en stak wrap og denne ligger føllet gerne i når den sover - der er så heller ikke så meget græs på denne mark (det er egentligt ponyernes) så det passer med at hoppen står og spiser lidt af wrappen mens føllet sover, men er der græs nok på folden så må føllet lægge sig ved hoppen og ikke som her hvor hoppen bliver ved den...

www.erfagruppensyd.dk

Sælges:

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 16:56

Sagen er lidt den, at jeg har fået en fold tilbudt gratis, mod veligeholdelse af hegnet...men der kunne ikke tilbydes stald og da min hoppe og hendes føl pt. står hos min mor,200 km fra hvor jeg bor,er det jo ikke muligt at håndtere følle dagligt, hvilket jeg burde og da jeg ikke pt ikke har de store penge at flytte med pga. barsel så kunne jeg blive nødt til at finde en løsning med denne fold uden skur...

hvordan gør jeg bedst???

Mvh "lymme"

Kan ses på præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

venter ca
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 18:54

14 dage med at flytte dem, hvis hoppen er nem at håndtere, så bliver føllet det også hurtigt.

www.erfagruppensyd.dk

Sælges:

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 19:51

Min frieserhoppe med hendes snart 3 uger gamle føl har gået på døgnfold i ca 1½ uge. Hun har fået de sidste dages regn her, og det har hun absolut ikke taget skade af, er hverken snottet eller noget. Havde der været meget dårligt vejr (læs: meget regn og blæst) eller kommer der det i løbet af de 14 dage, kommer de ind i en tør boks.

Vi har god læ på folden af skov og læhegn, men ingen læskur.

Så havde det været min hoppe og føl, havde jeg helt klart valgt at lukke dem på folden efter imorgen hvor de lover en del regn, for vejrudsigten lover varmere vejr fremad.

Knuzer fra Heidi

Dejlig lille hest søger en part Partsanonce

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 21:37

Tja, meningerne er mange, jeg ville vente til nattemperaturen er over 10 grader. MEn uden læskur dette ville jeg ikke.

§ 19. Den ansvarlige for et hestehold skal sikre, at heste, som går ude i vinterperioden og i perioder med vinterlignende vejr, kun er ude i mere end 12 timer i døgnet, hvis de har udviklet et kraftigt og tæt hårlag og er ved godt huld og har adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje.

Sakset fra hesterådgivningen.

Får vi en sommer som sidte år vil jeg mene det var vinterlignende vejr.

Held og lykke med at få dem hjem.

Med venlig hilsen

Bettina Søndergaard

Stald Franca

Nu uden min dejlige Bianca. Håber du nyder det grønne græs på den anden side min skat, tak for alt det du gav vores lille familie.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider