Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl eller ej??
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:09

Hej

Jeg har en gammel Oldenborgerhoppe som er i fol. Hun har termin d. 10 Maj tror jeg. Det er lidt svært at sige da hun har stået på mark med en hingst i ca. 3 måneder. Hun blev tjekket af en dyrlæge da jeg flyttede hende og han sagde at hun var ca. 2 måneder henne, så det har jeg sat terminen efter.

Men hvor presist kan en dyrlæge sige det???

I starten var jeg ikke i tvivl om at hun var i fol. Hun står på mark med en lille hingsteplag og har ikke vist tegn på brunst. Desuden har hun været svær at holde oppe i vægt selvom hun normalt bliver hurtig tyk. Hendes mave er også blevet lidt større, men ikke ret meget. Den er mere fast end den var sidst år, men jeg har endnu ikke kunne mærke liv.

Burde jeg ikke kunne det nu???

Min veninde kender hende fra før og hun blev meget overrasket over at hun ikke var tykkere. Jeg er begyndt at tænke på om føllet kan være dødt, men så burde hun da være sy, ik`?

Jeg håber bare at dyrlægen har taget fejl og at hun stadig har over en månede igen...

Her er et billede af hende sidste år:

Og her er et taget for et par dage siden:

Hun ser ikke ud til at være i fol, Vel???

Malene

0
0
Svar på denne tråd

æjkesfæksj
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:38

Det gjorde vores oldenborghoppe heller ikke før de sidste 2 mdr af drægtighede, der kunne man så småt ane det...

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

0
0
Svar på denne tråd

synligt drægtig
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 21:57

da min gamle hope ventede hendes 1. føl kunne man ikke se at hun var i fol før end at benene fra føllet ragede ud bag til ;-) og hun gik endda ca 1 md over tid.

Det med at mærke liv er heller ikke sikkert at man kan det, det er yderst sjældent at jeg oplever dette, og det kommer meget an på hvordan føllet ligger i hoppen.

Hvis føllet var dødt så kan du roligt regne med at hoppen ville abortere inden for kort tid efter, for ellers så bliver hun nemlig syg.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 15:21

Tak for jeres svar. Nu kan jeg igen sove roligt. Måske jeg skulle lade vær med at læse alle de tråde om kommende føl. Mange skriver om hvor store deres hopper er blevet og at de kan mærke føllet...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider