Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Stutteri Aggersborg, Nibe
Forfatter: 
Dato:  08-01-2001 16:25
Har du købt en hest fra dette stutteri? Han har solgt mange efter DV-hingsten Heros...Jeg har selv en hoppe fra det stutteri som er efter F. Heros MF.Ultimus. Jeg ved at min hoppe har en helsøster der hedder Nikita og er kåret i DS. Jeg ved heller ikke ret meget om Heros, så hvis du ved noget om ham må du meget gerne skrive...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Stutteri Aggersborg, Nibe
Forfatter: 
Dato:  08-01-2001 16:27
Ham der har avlet min hest hedder forresten Bent Madsen...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2001 21:15
Uha, du er sent ude, tror jeg. Heros er vist for længst gået til de evige græsmarker. Jeg husker at han var til salg i Hippo for ca 10 år siden og da var han omkring de 20.

Anyway, jeg har en hoppe som har Heros til oldefar. Jeg tror ikke at Heros har været i særlig høj kurs, altså ikke et navn der "sælger"
Oldemor til min hoppe er Carta RDH 878, hun har lavet 2 A-heste i dressur (Dekan & Dinar) og hun blev altså holdt til ved Heros, uden det dog gav samme resultat. Afkommet blev en DS-hoppe (Daphne) som altså er mormor til min hoppe.

Nu jeg er inde på emnet, er der så nogen der ved hvem Dekan og Dinar var efter?

Hej fra Laura
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-01-2001 11:47
Hej!

I den stald, hvor jeg står er der for 3-4 mdr. siden kommet en pige med en hest efter Heros hun lige havde købt.
Hesten hedder Helios Aggersborg og har vist stået hos Hasse Hoffmann indtil i sommers.

MVH. Pia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2001 00:13
Hej Heidi

Er din hoppe's mor: Olivi ell. Bessie? By any chance.. og hvor gammel er den?
Jeg har to hopper efter Heros DH 209, (samt en med Heros som morfar). Begge har vist en del indenfor spring (MB) og dressur (LA4). Og har avlet flere gode føl, den ene fik i år et super godt hoppeføl efter Solos Carex, som mange mener er et rigtigt godt føl med et stort potentiale.
Jeg har selv arbejdet med mange afkom efter Heros og min mening er at de er gode brugsheste, både i avl og ridning. Det er godt nok mange af hans afkom, som ikke er blevet startet, men det er der jo også efter andre hingste.
Heros kunne/kan øvelser op til Mb-S dressur og gik nemt en Mb spring.
Det sidste jeg har hørt til Heros var at han blev solgt som skovturs hest (omkring 1992). Køberen boede i Nordjylland, hvilken by kan jeg ikke rigtigt huske, men det var vist omkring Tjele?
Jeg har lavet lidt "slægts forskning" på mine hopper og har fundet 8 led ud på Heros's side, (er nået til omkring 1870), og regner bestemt med at jeg kan finde flere led. Arbejder på det!
Hvis du eller andre er interesseret i at få oplysninger om nogle heste der kommer fra Stutteri Aggersborg kan jeg måske hjælpe. Så skriv bare.....

Og hvis der er nogle der har mødt hesten : STELLA AGGERSBORG DH 1939. må du meget gerne emaile mig. Sidste gang jeg så hende var i 1996 og efter Bent Madsen's død er hun simpelthænd blevet væk. Hesten betyder en hel del for mig, så her er en lille beskrivelse. Hun er/var rød, med få aftegn (stjerne, kronr. og sok). meget nem at ride (gik mest dressur). Hun er født d.15.05.79, så det er en ældre dame der søges. Stella har fået flere afkom bla. Hella A(ca.1992), Artemis A(1993), måske kan det give et hint.

På forhånd tak og håber at dette hjalp lidt.
Mette Beltoft
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider