Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ponyhingst på Falster.... - Hvor??
Forfatter: 
Dato:  18-06-2003 22:27
Hej..

Jeg står og skal sætte min hoppe i fol, og havde også fundet en dejlig hingst, skulle bare skrive til ejeren når min hoppe blev hestegal, Og så i dag bliver hun endelig i brunst, og jeg fortæller mine forældre nyheden, men så siger de, at de ikke vil køre hende til hingst fordi der er for langt så det tager for lang tid! - Og vi skal på ferie på næste torsdag så de har travlt, men kan jeg finde en hingst hernede omkring vil de gerne køre hende hen til ham!

SÅ DERFOR!: Hjælp mig med at finde en god ponyhingst på mellem 115 og 130 i stg...!på Falster

Ligeglad med om den har papirer, den skal bare være sød! - Gør ikke noget at der er lidt spræl i, men absolut ikke et krav!

Bor på Falster... - Hvis du har eller kender en der må bedække min hoppe (120´cm) så skynd dig at ringe til mig med det samme! - Hele døgnets 24 timer! - KL. 23 OM AFTENEN SÅVEL SOM KL. 4 OM NATTEN! Skal finde en hingst NU...Ellers er det for sent

Mit mobil nummer er: 51 94 37 26 og min e-mail er: Luckylight87@hotmail.com

Skyynd jer!

Maria...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  18-06-2003 22:30
Ehhh - er det ikke vigtigere at finde en hingst der passer til hoppen end partout sætte den i fol bare for at få føl?

Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Opdateret!
0
0
Svar på denne tråd

det kan man måske godt sige men.
Forfatter: 
Dato:  18-06-2003 22:59
pia er du da nu i igen ;-D
der er nogle som går op i avl på en måde og nogle på en anden.
jeg personligt vil hellere avle føl som jeg ved jeg kan bruge og der mener jeg blandings heste .
jeg har haft rene raser som folblod ,dv, og kende rene arabere og de er da også flotte men de passer ikke til mit temprement.
lige nu har jeg feks to fjordhopper en lipzaner og en brun blandnings hoppe som går i stod men en oldenborg /fuldblod hingst .
denne pige her vil måske også bare have en nusse skovturs pony som hun kan hygge med og det kan jeg ikke se der er noget galt i.
men ok jeg har jo selv været igennen møllen med jer ang mine anoncer og min baghave avl.
nej spøg til side jeg kan godt se at indlæget lød lidt overilet men aligevel ,det er da ens eget valg.
0
0
Svar på denne tråd

Friggi....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2003 23:04
Jamen fordi man vælger at avle uden papirer skal man da alligevel avle med fornuft?

Og ikke bare vælge den hingst der er nærmest - men den der passer til hoppen.

Men det gør du måske ikke??

Mvh PiaR

Opdateret!
0
0
Svar på denne tråd

selfølgelig gør jeg det.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 00:03
det er rigtigt hvad du siger ,der skal da være fornuft i at avle,det syntes jeg også jeg gør ,jeg har lånt to hopper og de andre to er mine egne,de er alle sunde med god god bygning .
hingsten er meget nem og rolig ,flot god bygning med gode gangarter.
de har noglelunde samme stangmål.
og jeg har oplevet mange som foretrækker blandninger,jeg ville aldrig selv købe en ren rase lige bortset fra fjordhesten altså den er bare dejlig syntes jeg.
papire har jeg ikke skrevet noget om .
jeg mener at hingsten selfølgelig skal have noget godt i sig som den kan give videre til hoppen.
og hopperne skal selfølgelig også være sunde og raske men en god bygning.
håber ikke du ser mig som en negativ person ,for det er jeg bestemt ikke.
0
0
Svar på denne tråd

friggi igen
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 00:11
Godt så tror jeg alligevel at vi er enige i de fleste ting ang. avl.

At man ikke bare skal finde den nærmeste hingst fordi det er nemmest, men sætte sig godt ind i begge hestes værdier og især mangler.

Man skal jo tænke på det liv et evt. føl skal have. Både eksteriør og sind skal være i orden for at give de bedste betingelser for et godt liv.

Jeg håber du får held med de 4 føl du måske har gående til næste sommer. Og at du kan give dem en god fremtid og gode ejere.

For jeg ved at selv meget velgående føl, med alenlange stamtavler, efter de bedste, højt kårede forældre osv kan være overordenlig svære at sælge.

Mvh PiaR

Opdateret!
0
0
Svar på denne tråd

Friggi og PiaR:0)
Forfatter: 
Dato:  19-06-2003 11:21
Jeg skal lige sige aller først... - Jeg har læst mit indlæg igen og kan godt se at det kan misforstås på en meget forkert måde!! - Det undskylder jeg!

- Men hvad jeg havde ønsket var, at der var nogæle der måske havde henvendt sig og tilbudt en hingst eller fortalt mig hvor jeg kan finde en... - Jeg kan jo ikke finde en der passer til min hoppe hvis jeg ikke kender EN eneste.. Inde på JHN foreslog man mig en kåret pinto hingst, men jeg synes ikke at den passede til min hoppe så den var jeg ikke interesseret i!

Grunden til at jeg lyder ret desperat, hvilket jeg også er, er fordi den hingst jeg havde fået lov til at bruge til bedækningen alligevel ikke kan lykkes med transport osv....

Vi står og skal på ferie på torsdag og min far har for travlt til at kunne fræse op med hoppen og hente den igen 5 dage efter! - Men hun blev hestegali går så hvis vi skal nå det inden kræver det at hingsten er tættere på......

Ville aldrig tage en hingst der ikke passer til min hoppe!

Maria.

Ps. Baghaveavl kan da være ok!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider