Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

cremello føl til mig :))
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:56

Så kom endelig min DreamCream, Blue eyed Dream, Creme de la´creme - eller hvad hun ender med at hedde - hun er ligesom jeg håbede og skal forhåbentlig afløse sin mor som nu er 18 år som avlshoppe - blis og 4 høje sokker - selvom de jo nok ikke kan ses særlig tydeligt når hun vokser til - men hun kan jo give dem videre.

Hun er efter Moonhaze Silver Spiral & Legend Arabesque ( begge cremello )

Hun springer rundt og holder sin mor igang - men SÅ bliver hun også pludselig meget træt

Avl af Palomino til sport, avl og show
Rainbow Arabians

Wendys Horseherbs

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:04

med hende,hun er fin...Ja og det med navnet kan godt give mange hovedbrud

Susanne...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:08

Hvor er hun dog fin.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Stald med folde søges til leje el. evt. opstaldning med hel/delvis selvpasning.

Sommergræs pr. 1. juni søges.

0
0
Svar på denne tråd

213456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:27

stort tillykke med hende, dejligt med et ny hoppe til avlen

vh Miriam

www.Frieserstald-Birkely.dk

Drømmer du om en flot, majestætisk frieser med et roligt og venligt sind - så stik inden om min hjemmeside, vi venter 3 skønne føl i år....

0
0
Svar på denne tråd

For lækker
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 23:34

Ooooh - en rigtig lille marzipan pige at se på ;) STORT tillykke igen Wendy!!

2008-føl til salg - se hjemmesiden:

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 07:19

Hun er meget smuk!

Tillykke.

Anni

Heldige ejer af en palomino

miniature hoppe.

Fordi farven også betyder noget!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 08:06

Ja tillykke med den smukke pige.. De der cremello'er er bare sagen..

Hilsen Stine

www.Welsh-Stutteri.dk

Ponyer i Cremefarver

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 08:09

Sikke da heldigt, med en lille afløser.

Hun er da rigtig fin.

Stort tillykke med hende.

Hilsen Mig

Når man smækker en dør hårdt i efter sig -
Så husk på, at man måske selv skal åbne den igen!

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

mange gange tillykke med hende
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 12:51

Hvor er hun dog bedårende

Fantastisk med et hoppeføl som afløser for hendes mor når den tid kommer :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbubm
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 13:53

Super fin lille hoppe Dejligt med en afløser for mor. Og super at have en hoppe med den egenskab at kunne lave dun og palominofarvede afkom.

Forresten synes jeg at have hørt/læst noget om at man ikke må krydse cremelloer. Noget med at de kan blive misdannede (eller var det blind??) med dobbelt cremegen. Eller er det helt ved siden af???

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 14:02

Det er helt ved siden af, et afkom efter to cremelloer bliver ikke mere svageligt end en cremello efter to palominoer.

Æv jeg troede jeg havde ssendt dig en lykønskning i går, men det havde jeg så ikke. Tillykke med det overdejlige føl!

Ja en rigtig marzipan gris, lige til at spise

Skal mor forsøges ifolet igen i år, eller skal hun pensioneres nu?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Insanity is a human right
0
0
Svar på denne tråd

skøn...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 14:51

Hvor er hun skøn, stort tillykke herfra.

Jeg synes altså oss at jeg engang har hørt noget om at det ikke var for godt at krydse to cremelloer.... Noget med at afkommene kunne være meget svage og kunne gå til pga. dobbelt blegegen...

Jubii så skal vi igang med at bygge drømmehuset! :)

STALD BRATTENSBORG

Fyldt med heste-tosse-tøse ...

0
0
Svar på denne tråd

Er vi i 2008????
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 15:09

Hold da op!! Fordommene om cremelloerne lever i bedste velgående, hva?!!

Skrup tosset!!

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

udbredte misforståelser
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 15:37

Der ER noget om albinoer og der ER noget som hedder Lethal White - men det angår ikke cremelloer - det er dog en meget udbredt misforståelse - også af folk som man tror vidste bedre, så der må være noget misinformation derude et sted.. som jeg så her vil forsøge at råde bod på. Det er sådan at en palomino har et rødt gen og et fortyndningsgen (cr) - når man krydser to palominoer får føllet får et gen fra hver forælder så i 25 % af tilfældende vil de begge aflevere deres røde gen og det bliver et rødt føl 50 % får føllet et rødt og et cremegen og bliver palomino og i 25 % får man et cremello føl som jo så har fået et cr/fortyndingsgen fra både mor og far -når man krydser to cremelloer er der jo så 100 % chance for at føllet har fået det eftertragtede gen fra både mor og far. Sjovt nok er mit cremelloføl nu overhovedet ikke blegere end nogle af mine palominoføl - blot har hun blå øjne og intet mørkt hud. Hun er endda lidt mørkere end et hingsteføl jeg fik sidste år. Og svagelig ? Det er hun ihvertfald ikke.

tak for alle roserne - jeg ved ikke om jeg ifoler moren - hun er jo en super avlshoppe , som lader hingsten gå rent igennem ser det ud til - så jeg har tænkt den dristige tanke at i fole hende med Quarterback - men jeg har ikke besluttet mig endnu.

Rainbow Arabians

Wendys Horseherbs

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 19:22

Stort tillykke med det lille hoppeføl! Det var da bare helt super! Hun er bare rigtig kær at kigge på, og man kan jo tydeligt se både blis og sokker.

Tillykke, tillykke, tillykke!

Var det hende du ventede på, da vi mødtes i biografen?

mvh Stine

www.sk-farm.dk

Avl af arabere og pintoarabere

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 21:49

Hvor er hun dejlig, lige efter din drøm. Det kunne da ikke have været bedre

Se vores skønne palominoer på præsentationen

CREMELLO hoppeføl efter Shulay Goldfever til salg - kontakt for yderligere oplysninger

To stk. palomino-føl i vente

0
0
Svar på denne tråd

Supaya
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 00:34

Super tak for info. Jeg ved ikke bedre, da jeg absolut ikke avler efter farve. Jeg avler springere, og er fuldstændig ligeglad om den er mørkebrun, lysebrun, sort, skimmel mv.

Birgit Fredberg: Træls med sådan en negativ kommentar!! Det har da bestemt ikke noget med fordomme for cremelloer at gøre. Jeg/vi stiller da et sagligt spørgsmål, som jeg i hvert fald håbede at få noget respons på. Beklager at jeg ikke ved så meget om generne for cremello. Kender du eks. noget om de forskellige holstener stammer mv.??? Vi kan ikke alle være lige kloge på samme område. Sådan er det bare.

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

No offence
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 10:18

Hansen: Undskyld, - det var bestemt ikke personligt rettet og noget farvet af 12 nætter uden søvn!!

Og jo, - jeg ved en hel del om forskellige holstener-stammer - eller hannoveranere - eller trakehnere.. Men bare fordi jeg er små-autist behøver andre jo bestemt ikke være det!! ;)

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Smuk cremello...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 17:16

Wauw... Hvor er du heldig, sikke en lækker lille sag, hun bliver da guddommelig... Håber hun kan leve op til sin mor som avlshoppe... Mange gange tillykke med hende...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Kaiza er min engel...

0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 17:20

Et stort tillykke med hende - hun er da bare en rigtig charmetrold.

Mvh Lise

Avl af Tinkere

Blagdon hingsteføl født 29. marts 2008.

www.Stutteri-Hauge.com

Ny hjemmeside - nu med Freya´s egen side.

0
0
Svar på denne tråd

klogere
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:36

Jamen så blev vi jo klogere... :) Herfra var det skam heller ik noget med fordomme, men når man får sådan information, ja så undrer man sig da... Jeg troede i det hele taget ik at føl lavet med to cremelloer kunne være levedygtigt, men det kan jeg jo så se at det kan...

Jubii så skal vi igang med at bygge drømmehuset! :)

STALD BRATTENSBORG

Fyldt med heste-tosse-tøse ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:01

jeg troede nu også indtil for få år siden at det var "farligt " med to cremelloer - har siden sat mig ind i alt det litteratur jeg kunne - før jeg overbevist har gjort det selv.Med fint og levedygtigt resultat.

Det er også stadig en udbredt misforståelese også blandt palominoavlere at en rød hest med en palominoforældre kan avle en palomino med en anden rød hest , men den er genetisk bare rød ligesom enhver anden rød hest den har ikke foryndingsgenet, da den jo isåfald ville være palomino- så det kan den ikke - men man kan jo lære så længe man lever og det er vel det det handler om -

Rainbow Arabians

Wendys Horseherbs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider