Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Chopin Dane ?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 20:50

Hejsa.

Igen igen overvejer jeg at sætte Le-Roze i fol, og har derfor været på besøg hos opdrætteren af hende. Han har Newman, en 4 års hingst der netop er færdig kåret i år. MEN da min hoppe har lidt karpelænd, og Newman i beskrivelsen har en "lang lænd" synes jeg måske det er lidt risikabelt at sætte ham på, når det nu er første gang..? Hvad siger I? (Jeg aner jo ikke hvordan hoppen avler.)

Men at det er frisk sæd, må vel betyde større sandsynlighed for gevinst ikke?

Jeg har så lige opdaget Chopin Dane, da han for det første er billig - hvilket spiller ind når det er første gang og man jo ikke lige ved om det går til held. For det andet virker meget ridelig, ja og så synes jeg han er rigtig smuk.

Min egen Le-Roze er 6 år og efter Leo-light-Lionell-Midt-west Ibilight/ MF Victory.

163 i stang.

Til følskue fik hun 8 i skridt og trav, 7 galop

4 års champ.fik hun efter kun tre ugers ridning 7,5 i skridt og 7 i resten.

Nå men er det en godt idé at bruge Chopin Dane? Har han en god sædkvalitet??

Det kræver en tur på 200 km hver vej hvis det er, og spørgsmålet er hvor længe hun evt. skal være der når det er første gang?

Her hun med min hjælperytter Laila.

Håber der er nogen der lige vil dele ud af deres erfaring med Chopin eller gode råd i det hele taget.

Mvh Janne

Den største gave er glæden ved livet :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Janne...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:18

Jeg vil bare fortælle dig at Chopin Dane er meget smukkere når du ser ham IRL.

Jeg ved selvfølgelig ikke om du selv har set ham.

Men jeg har købt en hoppe af Mette & Mikael som ejer ham ( og forøvrigt er super rare mennesker), og der viste de ham frem, jeg blev meget overrasket for havde set ham her på HN. Men han er så meget smukkere når man ser ham med egne øjne.

Mvh. Pia

Stutteri RedtZ

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

0
0
Svar på denne tråd

Chopin
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:51

Ja har set den tit til forskellige stævner, lene ejby har redet den i mange år, blev så solgt til en gammel rideveninde i julegave Emilie, men den var vidst for voldsom til hende, hun kom lige fra pony, ellers en god rytter.

Der er en del afkom af den på fyn, ove og lene har også lavet nogle selv, syntes de har været lidt ranglet i det. Så tror ikke han er typen jeg ville sætte på en smal hoppe.. Men han er en sød hest, med gode gangarter, og ridelig. Så det er da noget og avle vidre på..

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:59

Min hest er heldigvis ikke ranglet, og nu har jeg set ham live i Viborg til hingstedagen

Jeg synes han er lækker, og hold da op et temperament! Det får man da vist ikke meget bedre!

Endnu mere heldigt var da, at der var udlovet en bedækning i præmie på katalognumrene - og gæt hvem der vandt??

JEPS DET GJORDE JEG!

Så mon ikke der kommer en lille Chopin Dane følle til verden i 2009, jeg krydser i hvert fald fingre.

Har du et billede af en Chopin følle, kunne det da være fedt at se..

Mvh Janne

Den største gave er glæden ved livet :)

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med gevinsten
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 13:42

det kunne jo ikke være bedre he, he;-)

der er et styk afkom ihvertfald på hestegalleri

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=64867

jeg synes også ham chopin dane er en rigtig dejlig herre;-)

Mvh Melanie

Ejer af det fantastiske Charly- dyr;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke JanneR
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 17:59

Ajjjj JanneR det var jo mig der skulle vinde den bedækning, men pyt. Tillykke med bedækningen. Jeg var også i Viborg og tabte mit hjerte til han.

Jeg kører her om ca 14 dage den lange vej fra Farsø til Fyn med en af mine hopper.

Med venlig hilsen
Anita Spangbo

Nu med avlshingsten Saam-a-li
Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008

0
0
Svar på denne tråd

hvad er prisen
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 18:38

Hej

Hvad er bedækningsprisen- når i siger den er billig, tror der er flere herinde der måske godt kunne tænke sig at vide det.

Han har jo også noget godt blod i sig, så afstamningsmæssig slet ikke en dum hingst.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:48

www.chopindane.dk/hingsten.htm - har ham også selv i tankerne, men nu må vi se :D

Min elskede Wolle er gået bort. Smerten er ubeskrivelig ;-(

Soya elsket og savnet R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

Chopin Dane
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 17:59

Kan KUN anbefale ham, jeg har købt et afkom efter ham hos Lene og Ove, se ham på linket Melanie har sat ind foroven :-)

Mvh.

Citta, Trunte og Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider