|
|
| ENDELIG... 28 dage over termin.. |
|
|
Endelig nedkom Nerissa med et smukt Buckskin hoppeføl.. Billeder kommer senere.. Men .. Vi kan ikke få den til at patte.. til start sparkede Nerissa hele tiden efter hende når hun nærmede sig, og da dyrlægen kom og gav hende berolignende kunne føllet simpelthen bare ikke finde patten!! Så nu 4 timer senere har den stadig ikke fået noget! Vi har malket Nerissa men den vil ikke sutte på flasken.. GODE RÅD MODTAGES!! Jeg er så bekymret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlægen? |
|
|
Jeg mener at dyrlægen burde have givet den lidt med en sonde, så havde den haft mere at stå imod med. Men held og lykke med hende, hun lyder smuk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny følle |
|
|
Først et stort TILLYKKE med hende. Har også oplevet en hoppe, der var så øm/spændt, at hun ikke ville lade føllet die. Her stod vi ved hoppen og guidede forsigtigt følle mod yveret, samtidig med vi havde malket et par dråber ud som følle kunne lugte til. Det hjalp med tilat lokke den hen på plads. Held og lykke med det, er sikker på, det nok skal gå. Det er vigtigt at bevare roen, så hoppen ikke stresser, det vil bare komplicere det hele.
Rose 1 & Aqua Z med Heartbeat følle undervejs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Genial Titel.. |
|
|
Dyrlægen har prøvet med sonde, men hun strittede så meget i mod at hun ikke kunne få den rigtig ned.. Vi har også prøvet at malke hoppen og lokke med det.. Men nerissas patter sidder så langt tilbage at den lille har svært ved finde dem.. Og de er så spændt at hun ikke rigtig kan få fat..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille følle |
|
|
Det lyder svært. Hvis den virker sløv, ville jeg nok prøve at kontakte dyrlægen igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ved godt det er svært, men hvis i kan prøve at lade dem selv finde ud af det lidt, så er tit det lige pludselig lykkedes. Det er naturligvis hårdt at se på at følle prøver og prøver og så bliver træt og ligger sig ned, men som regel falder "tiøren" på et tidspunkt og den får godt fat. Det er rigtig godt hvis hoppen står og nulrer den lille på rumpen mens den leder, det plejer at virke. Jeg smører også altid hoppens yver godt ind i mælk, så er lugten forstærket. Ved i om den lille har sutterefleks? Vil den sutte på jeres fingre? Pøj, pøj med det, ellers må i malke ud og hælde lidt i følle med en kop. vh Miriam
www.Frieserstald-Birkely.dk Drømmer du om en flot, majestætisk frieser med et roligt og venligt sind - så stik inden om min hjemmeside, vi venter 3 skønne føl i år....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pige-føl |
|
|
Oooh Stine - krydser fingre for at det hurtigt falder på plads og hun får sin mælk!! Og så da tillykke med føllet - glæder mig til fine billeder i morgen, når alt ånder fred og ro igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke om det er en hjælp, men.. |
|
|
Kom lige til at tænke på det føl Begonia fik i år - han måtte heller ikke komme til. På et tidspunkt tog jeg så hendes ene bagben, mens én holdt hende - så hun ikke kunne sparke. Vi fandt dog lyn hurtigt ud af, at der var forskel på siderne - og da føllet først havde taget lidt af trykket gik det så fint i begge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
problemet er at Nerissa sparker efter den lille hver gang den prøver at nærme sig patterne.. vi har nu stået og holdt hoppens ene bagben så der er fri adgang til patterne, og enda stået og sprøjtet den lille i hovedet med mælk. Men den sutter ved siden af patten og 3 gange har den været henne og få lidt fat, men har sluppet igen og gået op imellem forbenene. Og nu er hun så afkraftet at hun bare står og hænger.. så der er nok ikke andet at gøre end at få dyrlægen herud igen og prøve med sonden igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog |
|
|
Først tillykke med føllet  Jeg håber virkelig at det vil lykkes for jer at få hende til at patte. Krydser alt hvad der krydses kan...
Hilsen Chirie www.Dahlsminde.dk Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært.. |
|
|
Hmm.. Svært at vurdere når man ikke er der selv - men nogle gange skal de lige komme lidt til hægterne før de prøver igen.. Har I prøvet med en gammeldags bremse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhhhhhhh |
|
|
sikke en start den lille får. det er da træls. godt dr dyr kommer igen. det er jo ikke det at holde ud at se på. fårst at vente i så lang tid og så vil det ikke lykkedes med mælkebaren. håber på gode nyheder fra jer og et kæmpe tillyke med hende. glæder mig også til at se billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Så lykkedes det endelig.. Med lidt hjælp fra dr. dyr og en lille sprøjte mere, så fik den lille fat og suttede løs.. Nu for de så fred i nogle timer og så må jeg hellere på barselsvisit igen.. Der kommer billeder i morgen. Nu vil jeg lige ha nogle timers søvn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Endelig og så en buckskin ! - og hoppe tillykke med hende ! Jeg synes at hvis føllet ellers er frisk og har søge refleks så finder de ud af det - jeg havde engang en førstegangshoppe som ikke ville lade føllet komme til - jeg stillede hende op imod en væg og hun fik bremse på - da føllet havde drukket et par gange så gik det fint. Jeg håber hun får drukket noget snart - ellers må I malke ud og give hende med sonde så hun får råmælken. Glæder mig rigtig meget til at se billeder af hende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
  Lige de første billeder af lille Rø's No Doubt. Nu går alt som det skal og hun for lov at patte uden problemer.. Så det er bare skønt.. Tager nogle flere billeder af hende senere idag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yaaaayyy!! |
|
|
Åååårh hvor dejligt Stine; du var helt ærligt den første jeg tænkte på da jeg tændte computeren her til morgen Glæder mig rigtigt meget til at se hende når hun er foldet ud! Er det en "beholder"? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha.... |
|
|
Hvor er det godt at høre! Og hvor er hun en lille smuksak. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Takker takker... Jeg ved endnu ikke om hun er en "beholder", men mon ikke.. jeg har lige været ovre og kikke og hun ligger og sover lige klods op af Moar.. Dr. Dyr ville lige kikke herud forbi senere i dag når han alligevel var ude og kører.. så det er dejligt at vide at hun bliver tjekket op på af en "prof". jeg regner med at de kan komme lidt ud i eftermiddag og strække ben. Hun er vildt langbenet og med lange tæer. Og hun er meget højere bagtil. Men hun har det yndigste hoved..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He heh |
|
|
Nej, - det er ikke altid de er for kønne når de lige er kommet ud  Meeeen - i løbet af et par dage sker der jo ting og sager 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke! |
|
|
Stort tillykke med den yndige og længe ventede pige. Vi havde også lidt startproblemer med mælkebarne her hos os, så føllet var 6 timer gammelt inden hun fik sin råmælk. Hun er dog kommet efter det og tager godt på. Held og lykke med hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| buskin |
| Forfatter:  |
jeanette (starlightminiatures) |
| Dato:  |
20-04-2008 11:02 |
|
tillykke med den fine farve,....det er jo super vigtigt at føl får mælk de først 6 timer da antistoffer løjer af derefter.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Antistoffer |
|
|
Det er faktisk ikke et spørgsmål om at der er færre antistoffer i mælken efter et vist antal timer. Det problem kan jo bare løses ved at få råmælk fra en anden hoppe. Men tarmen på et nyfødt dyrebarn er perforeret/hullet ved fødslen, så antistofferne kan trænge igennem og ud i blodbanerne. Disse huller lukker efter 4-6 timer efter fødslen. Derefter kan antistofferne ikke trænge igennem mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
LIge lidt nye billeder af den lille dame..  dr. Dyr har været og tjekke hende igen, og alt er bare som det skal være nu.. hun sutter og sutter, og så sover hun lige lidt.. Og så forfra igen. Og Nerissa har fuldstændig accepteret at sådan skal det bare være..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| På tide!! |
|
|
Det var da på tide, Stine!! Og tillykke med hende. Hvor er hun sød. Ja min følle var jo også en stædig lille krabat og ville heller ikke sutte. Og, som er førstegangs, var også meget spændt og øm. Men sutteflasken i munden og så få ham til at synke. Og så derudaf hveranden time. Efter 12 timer fattede han pointen. Det er hårdt når det sker. Men heldigvis er det da gået godt i dit tilfælde.  Mvh Ditte
Nu med dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts. 14. april: Uno har fået gipsen af!! )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det var godt |
|
|
Pyha det var godt at det lykkes. Held og lykke med hende 
Hilsen Chirie www.Dahlsminde.dk Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stort tillykke |
|
|
med hende.. godt det lykkes med hende...
Stald Amour
Avl og Ridning af DV og DOA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nuttenut! |
|
|
Hvor er hun bare ualmindelig nuttet - hun måtte godt stå i min stald -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 213456 |
|
|
Dejligt i fandt ud af det og endnu engang stort tillykke med hende, hun er da for nuser! vh Miriam
www.Frieserstald-Birkely.dk Drømmer du om en flot, majestætisk frieser med et roligt og venligt sind - så stik inden om min hjemmeside, vi venter 3 skønne føl i år....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|