Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan får jeg registreret føllet.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 14:46
Hejsa

Moderen er kåret i DV og er brændemærket, men så vidt jeg kan se på kåringsattesten er hun kun i et forregister.

Faderen er Heslegårds Weltmeister, som også er kåret i DV.

Hvordan får vi føllet registreret?

Jeg har fået af vide at jeg skal indsende et registreringsskema til landskontoret for heste, men jeg ved ikke hvor jeg får fat på det skema.

Jeg ved det skal gøres inden han (føllet) er en måned, så jeg er ved at have lidt travlt da han nu er 3 uger.

Er det muligt at få ham Dv mærket?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Sarzi
0
0
Svar på denne tråd

indberetningsskema
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 15:39
Du kan finde følanmeldelsesskemaet her, hvis du har Acrobat Reader: følanmeldelse - se ude i artikelmenuen til højre.

Hvis du ikke har Acrobat Reader, er du nødt til at ringe til Landskontoret på tlf. 87 40 50 00.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

til den som har svaret
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 23:56
.... på det første spørgsmål (og undskyld Sarzi, det er ikke for at forstyrre din tråd). Hvis nu faderen ikke var kåret, men afstamningen var kendt, kunne føllet da kåres?

venligst
Viki
0
0
Svar på denne tråd

Til Viki...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 08:36
Hvis faderen ikke er kåret, så er det piratavl - uanset hvor meget du så kender hingsten.

I de fleste avlsforbund kan disse heste ikke kåres, men hvis det er en DV, så kan du fremstille en hoppe til kåring i forregistret. Den vil dog ikke kunne brændemærkes med DVs logo.

En piratavlet hingst vil aldrig kunne kåres.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Brændemærkning
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 11:36
Ja, han SKAL faktisk brændemærkes, hvis både mor og far er DV'ere - at hoppen så kun er forregistreret, er ligegyldigt. Landskontoret/DV skal nok lade høre fra sig på et tidspunkt, når du har sendt følanmeldelsesskemaet ind...

Mvh. MaikenH
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider