Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Jubiiii - ekstra føl !!!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 19:36

Inseminerede begge hopper sidste sommer uden held.

Det endte med at jeg skiftede hingst på begge hopper. Den ene til en frostsædshingst og den blev ifol i første hug. Den anden fik naturlig bedækning...men kom ikke i fol. Ævs !!!

Den drægtige hoppe har vokset som hun skal ....men det har den anden også.

Nu kan avlshopepr jo let med græs og hø og via deres lidt slappe muskler komme til at ligne en hoppe ifol, men jeg begyndte at blive noget mistænksom.

Hun vænnede også sit føl ret konsekvent fra i januar.

Der er importeret frostsæd fra USA til i år hvor vi jo ville have goood tid til at inseminere op til flere gange om nødvendigt.

Men nu blev det altså for spændende. Har gramset hende en hel del på maven på det sidste efterhånden som hun tabte vinterpelsen og viste sine konturer.

Og i dag blev det konstateret at hun ER i fol. Den lille følbasse må have gemt sig godt der på 16. dagen.

Så der kommer to føl i år i stedet for et enkelt. Super.

Så må vi bare være omhyggelige med frostsæden for den kommer nok til at vente til der bliver en plads ledig.

Chefdyrlægen skulle hjem og håne juniordyrlægen som havde foretaget scanningen. Det var helt klart :-))

Kender i til eksempler hvor hopper er scannet ikke-drægtige men er det alligevel?

Har prøvet lidt tilsvarende med min anden hoppe men den blev aldrig scannet fordi den kom i brunst lige til tiden selv om den var ifol.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 19:39

Nej hvor dejligt, tillykke med den..

Hvornår har hun så termin??

Vores hoppe Ataya havde pådraget sig en stor blodansamling på 17. dagen efter hendes føl havde sparket hende, så derfor kunne man heller ikke se om hun var ifol.

Men det var hun så heldigvis alligevel..

Anja

STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
SÆLGES:
Weltjunge hingsteføl fra 08

Crelido hoppeføl fra 08

Wolkentanz hoppe fra 99

Ragazzo hoppe ifol med de noir fra 98

0
0
Svar på denne tråd

Min veninde
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 19:47

....morede sig for et par år siden over at hun havde fået føl efter Berner (dyrlægen), da han havde scannet hoppen ikke drægtig. Ergo måtte han jo være barnefaderen. Det blev først opdaget i 8.-9. måned.

Malene der skriver herinde har også prøvet det, det blev endog fulgt op af at dyrlægen tog en biopsi på hoppen, da den ikke var drægtig.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Heldigt
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 19:53

Jeg må sige jeg har prøvet noget "værre" - i hvert tilfælde var det nær endt i en katastrofe da den lokale "heste"-dyrlæge, efter at have håndprøvet for 3 måneders drægtighed, konstaterede at hoppen var tom..

For at nå at putte et sent føl i hende kørte jeg til Poul Bollerup for at få sprøjtet hende i brunst - hvorefter han viste mig det 3 mdr. gamle føl på scanningen!!

Det er DEJLIGE nyheder for dig Tina! Tillykke ;)

2008-føl til salg - se hjemmesiden

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 19:56

Ej hvor fedt - det er sgu da helt vildt heldigt...

Jeg har aldrig hørt om det før.

Hilsen Maria

The greatest thing

we ever learn

is how to love

and be loved in return

Smuk islænderhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

er prøvet
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 20:14

dog ikke gennem scanning men håndprøvning...

Vores gamle hoppe smed sit føl efter et uheld på springbanen til det sidste stævne inden hun fik fri, der var hun vel knap 6 mdr henne og håndprøvet drægtig i 3 måned. hun var i superform, desværre var springene ikke flyttet så afstanden passede en 1 pony, men en 3 pony, så hun fik en bom mellem bagbenet pga fejlbedømmelse fra min og hendes side.

Få timer senere fandt vi fostret liggende i sandet hvor hun gik og ventede på dyrlægen. Han håndprøvede hende for at sikre sig at alt var som det skulle og fandt ingen problemer, men 4½ måned senere undrede jeg mig over at hun satte ståler og dyrlægen kom ud, håndprøvede hende igen og mente det var en falsk drægtighed, som måske skyldes at hun havde tabt, men 10 dage senere stod et perfekt hingsteføl på folden.. en af de 2 mest fantastiske konfirmationsgaver jeg fik *S*

mvh

mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!!

Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeps har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 20:30

Jeg har en hoppe der blev scannet tom, men nu er hun den tykkeste af avlshopperne, og jeg har set føllet bevæge sig, hun skal fole midt i juni, med et føl efter Play, mon ikke der kommer en lille dejlig kvæg hest til mig

Hilsen Bente

KOM TIL HYTTEN OG GI´ DEN EN SKALLE.

HER ER DER PLADS TIL ALLE.

2 Quarter hoppe plag sælges.

WWW.HW-SHOP.DK

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med det ekstra følle.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 20:42

Ja jeg har oplevet det en gang før, da jeg arbejde på Heslegårds Stutteri. Datterens hoppe blev scannet op til flere gange uden at finde et foster.

14 dage inde hun nedkom blev hun redet samme med nogle salgsheste og en som skulle se på disse heste var overbevist om at datterens hest var ifol og spurgte hvornår hun skulle fole. Jamen det skulle hun da ikke. Det havde scanningerne jo vist. Men vedkommet var altså sikker på at hun var ifol. Og vupti. 14 dage efter ca. folede hun altså et dejlig og velskabt føl. Og ingen havde bemærket noget får da hun var lidt til den buttede side og godt måtte tabe sig lidt.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Stald med folde søges til leje el. evt. opstaldning med hel/delvis selvpasning.

Sommergræs pr. 1. juni søges.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mie.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 20:44

Hold da op hvor var du heldig. Sikke en omgang.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Stald med folde søges til leje el. evt. opstaldning med hel/delvis selvpasning.

Sommergræs pr. 1. juni søges.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 21:45

vores hoppe blev også scannet tom, men da hun ikke kom i brunst blev hun scannet igen tre uger senere og der var en fint følle derinde. Forklaringen var at ægget der skal befrugtes kan være vældigt stort og derfor er nogen i tvivl om det er et æg eller et føl!!

Smuk Irish cob/Tinker vallak sælges

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk simpelthen
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 21:50

Hun skal først fole ca 1. juli.

Har været væk i weekenden med ridehesten til kursus og da jeg kom hjem så jeg hende med lidt "nye øjne".

Sjovt Horsdal at det må jo så også være en quarter eller en tilsvarende race. De er lidt ekstra svære for selv om de kun er omkring 150 cm høje er de meget dybe.

Har endda hørt om en QH der blev håndprøvet ikke-drægtig i januar og folede i maj.

Så nu skal vi i gang med at strikke.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

håb...???
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 21:50

Jeg kommer jo helt til at sidde og håbe nu hvor jeg læser alle jeres historier. Min unge hoppe blev sidste år insemineret med Quaterback, vi prøvede kun én gang inden sæsonen var slut, så det var bare held hvis der var noget.

Da hun blev scannet maste hun dyrlægen hånd helt vildt (hun var ellers rigtig sød til at blive scannet inden hun blev i folet)og han havde svært ved at få scannt ordentligt, men han mente 95% sikkert at hun var i fol

1 uge inden hun skulle ha været håndprøvet, kom hun i en MEGA brunst, og så blev dr. dyr tilkaldt for at tjekke, og dommen var træls, INGEN FØL, desuden fik hun en sprøjte der skulle "få styr" på hendes brunster, da vi nærmest ikke havde set brunst på hende hele sommeren.

Hun har været sendt i tilridning, og har været væk mange måneder nu, da det er meningen at hende der skal tide hende til, skal beholde hende i ridning.

Forleden fik jeg nogen nye billeder af min hyp.

de kan ses her:

www.holly-landlord.dk/sorte/Dynamic/ index.html

hvad synes i?

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 23:23

Ariann: Jeg ville få din hoppe håndprøvet, syntes hun ser drægtig ud på 2. billede i nederste række...

vh Miriam

0
0
Svar på denne tråd

Planen
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 23:39
Det var jo planen at vi skulle forsøge ham quaterback igen i år. Men jeg skal ikke ha gjort noget uden jeg lige får hende tjekket først som hun ser ud nu. Hun har heller ikke været i brunst siden den brunst hun havde i efteråret.

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt Tina....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 00:11

.....med sådan en overraskelse. og føl kan man jo aldrig få for mange af

Jeg går selv her og er i tvivl om jeg skal have føl. Min hoppe har aldrig snydt før: hun er afprøvet ved hingsten både ved 1. og 2. periode efter bedækning, og holdt uden nogen som helst tvivl.

Men i okt. blev hun håndafprøvet, og dyrlægen var ikke i tvivl, ikke noget føl til mig.

Og nu går hun og lægger sig ud, selvom hun godt nok ikke har sat yver endnu. Men efter seks føl på hende, har jeg da en fornemmelse for hvordan hun skal se ud hvis hun er drægtig. Og selv om hun ikke er så tyk som hun før har været, er hun temmelig uformelig alligevel, så jeg håber på et lille føl indtil det modsatte er bevist....

På de tidligere indlæg i tråden, kan jeg jo se at det ikke er umuligt for dyrlæger at tage fejl. Det håber jeg da min har....

0
0
Svar på denne tråd

Solstråle evidence
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 10:13

Ja det var en hård omgang for os alle, især mig da jeg på det tidspunkt kun var 12 år gammel og at finde et følfoster, som man jo godt ved hvad der var, var et mareridt...

men hoppen blev pensioneret efterfølgende og leverede 2 dejlige føl mere inden hendes ben sagde stop og hun blev aflivet...

men har lært ikke at stole 100% på dyrlægens dom *S*

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!!

Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Det samme
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 10:39

Det samme er sket med min hoppe i år. Hun blev insemineret 2 gange sidste år, men scannet ikke-drægtig, og da hingste skulle afsted til tyskland, ville jeg ikke til at prøve med andre.

Men i vinters begyndte damen at få en lidt sjov facon, selvom hun blev redet dagligt, og da jeg til sidst besluttede at få hende håndprøvet, viste det sig, at der lå et stort føl derinde

Stort tillykke med overraskelsen - Det er en af de rigtig gode

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt.

Kontakt mig for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider