Inseminerede begge hopper sidste sommer uden held.
Det endte med at jeg skiftede hingst på begge hopper. Den ene til en frostsædshingst og den blev ifol i første hug. Den anden fik naturlig bedækning...men kom ikke i fol. Ævs !!!
Den drægtige hoppe har vokset som hun skal ....men det har den anden også.
Nu kan avlshopepr jo let med græs og hø og via deres lidt slappe muskler komme til at ligne en hoppe ifol, men jeg begyndte at blive noget mistænksom.
Hun vænnede også sit føl ret konsekvent fra i januar.
Der er importeret frostsæd fra USA til i år hvor vi jo ville have goood tid til at inseminere op til flere gange om nødvendigt.
Men nu blev det altså for spændende. Har gramset hende en hel del på maven på det sidste efterhånden som hun tabte vinterpelsen og viste sine konturer.
Og i dag blev det konstateret at hun ER i fol. Den lille følbasse må have gemt sig godt der på 16. dagen.
Så der kommer to føl i år i stedet for et enkelt. Super.
Så må vi bare være omhyggelige med frostsæden for den kommer nok til at vente til der bliver en plads ledig.
Chefdyrlægen skulle hjem og håne juniordyrlægen som havde foretaget scanningen. Det var helt klart
)
Kender i til eksempler hvor hopper er scannet ikke-drægtige men er det alligevel?
Har prøvet lidt tilsvarende med min anden hoppe men den blev aldrig scannet fordi den kom i brunst lige til tiden selv om den var ifol.
Mvh Tina