Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

lille hingst på stor hoppe
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 22:40

hvad har i oplevet af sære bedækninger? hvor en lille hingst til en hvor stor hoppe? jeg kender en shetter hingst der bedækkede en traver hoppe!! har jeg ikke ret i at uanset højden på hoppen kan en shetter hingst bedække hende hvis hun er villig? damerne lægger sig jo på knæ!!

0
0
Svar på denne tråd

Sjældent
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 06:52

Jeg vil så sige, at det er sjældent at de er så villige at de lige frem lægger sig ned.

Vi bedækkede forrige år en hoppe på knap 148 med vores hingst på 118, men det var også en flink hoppe, og så fik han lidt hjælp af et gravet hul.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 09:09

Min første hest var resultatet af en mindre New Forest pony på 132 cm. i stang, der var hoppet på en stor og bred hoppe på 160 cm. i stang. Jeg har hørt rigtig mange forklaringer på, hvordan det kunne lade sig gøre ;-)

Pt. går vi i min stald og venter på, at dyrlægen for anden gang håndprøver en fjord-hoppe på omkring 140 cm. i stang. Den har nemlig gået ved siden af en shetter-hingst på omkring 100 cm. i stang sidste år....Og vi (incl. dyrlægen) er 99 procent sikre på, at hoppen er i fol...Den er nok bare ikke så langt i drægtigheden, hvorfor dyrlægen skal prøve igen om knap én måned...

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Eveline
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 13:33

Du har helt ret i det med en lille hingst og stor hoppe.

Vi har haft en shetterhingst på 83 i stg,han hoppeder på min hoppe som er 156 i stg.Hun lagde sig da bare ned så jeg kan love dig for at vi fik travlt med at skille dem ad.Så jo det kan sagtens lade sig gøre.

Samson R.I.P 30/9.07

0
0
Svar på denne tråd

ja lige præcis!!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 18:19

jeg skal eddermane heller ikke løbe nogen som helst risiko! vi har nemlig en shetter hingst opstaldet og jeg har nogle hopper jeg dælme ikke skal have bedækket af sådan en bette skid... heste skravl er der desværre rigeligt af rundt omkring!!

0
0
Svar på denne tråd

min welsh mountain
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 21:29

hingst på 121 i stg. bedækkede en araberhoppe på 156 i stg. Med god hjælp fra en bakke han stod på. Det kom der et smukt hingsteføl ud af.

Pia

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

lkhlhl
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 22:39

nu er der jo heller ikke den store højdeforskel på 121 og 156... vores hingst er 86 og en af hopperne 145...

0
0
Svar på denne tråd

omvendt..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 22:57

Har købt en new Forest hoppe blanding på 125 i stg som skulle være bedækket ved en DV hingst på 160 i stg...(de var dog ikke helt sikre på om det blev til noget?!)

Har lige haft dyrlæge for at få det bekræftet, men hoppen er så sippet, at det på ingen måder kunne lade sig gøre (ØV) Men på måden hun ser ud på og hendes adfærd mente dyrlægen at der var 90% chance for at hun er med føl...

Så vi venter føllet her i starten af juli måned...

Meget spændende.. Men der er da mange spørgsmål der banker på.. størrelse, bygning, farve, temperament....MEN....det må tiden vise...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 19:16

Jeg er også spændt på at se om det kan lade sig gøre.

Min lille dreng på 145, skal bedække en Varmblodshoppe på 163 (ordentlig matrone ), men tror helt sikkert E'jaaz er ligeglad, min største bekymring er om han kan nå op, ellers må vi også igang med skovl og spade .

Mvh

Anette

Endelig er hjemmesiden færdig :-)

Lauges E'jaaz - OX hingst.

Tilbyder bedækning til et begrænset antal hopper i 2008.

0
0
Svar på denne tråd

Easy job
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 19:39

En hingst på 145 kan SAGTENS nå en hoppe på 160.

Ham hér er et af resultaterne mellem min welsh b (Dryfe Starry Knight) på 128 stg. - og min varmblodshoppe (Fredens Begonia) på 155 stg. Vel at mærke ved naturlig bedækning.

Som Pia skriver, så er det blot et spørgsmål om, at hingsten står lidt højere end hoppen ;)

2008-føl til salg - se hjemmesiden:

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider