Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

DV beskrivelse Londonderry
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 19:59

Har nu næsten bestemt mig for at få Londonderry på vores Pari hoppe. Men er der nogen der kan oplyse mig DV´s kåringsbeskrivelse af ham? Har søgt i DV hingstebase, men der kommer han slet ikke frem.

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
* Flot brunbroget, velopdragen welsh/shet. børne pony hoppe sælges
* Smuk dressur hingsteføl `08 efter Bøgegårdens Laurino/Pari sælges
0
0
Svar på denne tråd

Det er fordi.........
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 20:01

Han er ikke kåret i DV, men deriomod i det tyske hannoveranerforbund. Så husk at du skal ansøge om brug af udenlandsk hingst for at bruge ham i DV-regi, hvilket der ikke er spor problemer i.

Jeg har en rigtig fin (men stor) 2-års hoppeplag efter ham, og kan varmt anbefale ham. Dog skal man være klar over at han IKKE forædler, og han avler meget spredt rent størrelsesmæssigt.

Du finder ham på Celle.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 20:04

det... Ved godt han ikke forædler som nogle halvblods gør, men han er interessant blodmæssigt til min hoppe. Skulle matche hende rigtigt godt. Har læst de andre beskrivelser af ham, men manglede lige lidt om hans ben....

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
0
0
Svar på denne tråd

Ang. Londonderry
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 20:38

Hej Marianne

Jeg håber at jeg kan vise billeder af en Londonderry baby

ingen for den næste uge.

Hoppen er en DH Hoppe efter Blue Hors Future Cup, som er en meget ælde dame på 167 i stg.

Jeg har ikke hørt at Londonderry avler uens eller at han heller ikke skulle forælde, men har derimod hørt det om hans far.

Har kun set fine ælde afkom over 160 i stg efter ham.

Stutteri Pointspring/v Helen Nykjær

venter føl efter Londonderry og Blue Hors Dicardo i 2008

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har set afkom...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 21:04

Jeg har set afkom på 1,60 og på 1,80, lavet på hopper omkring de 1,65-1,70. Selvfølgelig vil der fra hoppe til hoppe være forskel på hvordan hun avler rent størrelsesmæssigt, men spørger du nogle af dem der befinder sig meget i Tyskland til kåringer tror jeg de vil give mig ret.

Min egen hoppeplag bliver skudt til at blive 1,77, hendes mor er 1,70, mormor 1,65 og mormorsmor 1,72.

Londonswing som er kåret i Dv er 1,65, hvilket jo ikke er så voldsomt for en hingst.

Selvfølgelig kan man ikke konkludere noget om hans avl på baggrund af disse to afkom, men prøv at søge på tyske sider så fider man afkom der rent størrelsesmæssigt er meget spredt.

Udover det synes jeg han altid giver en god type, og en god trav. Jeg kan som sagt kun anbefale ham ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 11:08

Hej

Londonderry er dejlig hingst, med imponerende indextal

Jeg har en åring efter ham, han meget ædel, ja nok lige ædel nok.

Synes min været lidt "sølle" men jeg skal lige love der sker noget nu, han er ved at blive helt pæn. Flere har sagt vent nu med at kigge på ham til han er tre.

I nabolaget havde de et hoppeføl på en Willemosehoppe, den blev meget smuk og ædel som 1,5 års. Er desværre solg så jeg kan ikke følge den mere.

Har lige været ude at se et londonderry føl på en Weltmeyerhoppe, rigtig fin stor, men nu var hun kun 12 timer. hendes storsøster på lige et år, Er velgående og meget ædel.Almindelig i størrelse og deres mor er meget stor.

Held og lykke med projektet. Jeg har brugt www.hestedoktor.dk

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Super hingst
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 12:30

Jeg kan helt klart tilslutte mig Londonderry, vi har en 2 års hingst efter ham som er pragtfuld og kanon godt gående, morfar er BlueHors Cavan. Han skal fremstilles til forbesigtigelsen til efteråret. Måler p.t. 162 cm, så får en helt super størrelse..

Ville slet ikke have nogle skrupler med denne hingst

Pøj Pøj

Kan ikke finde ud af at lægge billeder ind, ellers kunne i

have set "smuksakken"

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 19:56

Alle jeres svar. Jeg har valgt at "gemme" ham til næste år, og så bliver det BH Lodestar også med lauries Crusador men med Weltmeyer på morstammen. Faktisk i stilen med Bøgegårdens Laurino som vi lige har fået efter. Men han har 3 rigtigt fine gangarter og er kanon ridelig. Så ham prøver vi i år. Er blevet lovet at der også næste år ligger frost efter ham...

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider