Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

BH Romanov
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 10:12

Ville gerne bruge Romanov til en af vore hopper,men er der nogen der har nogle oplysninger om hvor mange af hans føl der har arvet hans OCD?

Jeg ved godt der er både miljø og hoppen der spiller ind,men...

eksisterer der et sted hvor det bliver registreret?

Irena

To DV dressurhopper til salg:

Areté 3 år efter B.H Armano

Ofelia 5 år efter Chopin

0
0
Svar på denne tråd

afviser rygte
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 10:42

Som du kan læse i ridehesten her i marts, så var der kun en af de ti hingste, der fik adgang til Herning, som havde ocd, og det er ifølge avlsledelsen helt indenfor normalen.

Jeg har selv brugt Romanov og gør det i år igen - synes nogen er blevet lige lovlige hysteriske med ocd (og hvor mange har i grunden fået deres hopper røntgenfotograferet).

Årets hoppeføl på Blue Hors 2007 & årets hoppeføl region 4

Med ny hjemmeside: www.lonerytter.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ingen OCD
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 11:56

Jeg har en 2 års hoppe plag efter Romanov/Romancier. Hun blev røntgenfotograferet sidste år (altså som 1 års) og der blev ikke fundet noget på billederne!

Rygtet vedrørende Romanov siger jo også, at de dyrlæger, som godkendte ham i Tyskland da Blue Hors købte ham, ikke fandt noget på billederne, men at Schougaard efterfølgende fandt en skygge og derfor er det med i beskrivelsen, at Romanov har OCD. Man kan så selv vælge hvad man vil tro på....

Jeg vil ikke tøve med at bruge Romanov igen, da jeg har fået det skønneste afkom efter ham - hun er eksteriørmæssigt rigtig godt sat sammen, hun kan bevæge sig og så har hun et super godt hoved/temperament!!

Venlig hilsen

Terese

Danish Design Horses

FOLE ALARM UDLEJES I NORDSJÆLLANDS OMRÅDET

DV Hingsteplag e. Don Schufro/Romancier sælges

DV Hoppeplag e. Gagarin/Loran sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:39

Der er så mange meninger og snakke om det her med Romanov og OCD.. Min nabo sagde til mig i går at han havde fået at vide at hele 30% af Romanovs afkom har OCD.. Men den tror jeg nu ikke på, for hvor dælen har de det registreret henne???

Og er også meget enig med hvad Lone Rytter skriver, for hvor mange har røngtenfotograferet sin hoppe?? -Ikke mange vil jeg mene..

Jeg bruger Romanov i år, og det er uden at blinke ;-)

Jeg fik også at vide at han var godkendt af andre dyrlæger i DK, men at én dyrlæge havde fundet en skygge på hans billeder dengang. Jeg er spændt på at se hvor længe han holder, for er det "alvorligt" med OCD på ham, så går han vel i stykker om et par år eller noget?

Elbækgaard

Sælges:

Haflinger/OX araber hingsteføl fra feb. 2008,

ædel, forv. stg. 148 cm. Bliver skimmel.

Haflingerhoppe 12 år, rolig.

0
0
Svar på denne tråd

Romanov igen igen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 18:08

Ja, jeg har altså også fået fortalt at DV's dyrlæge er den eneste som har fundet noget på hingsten...

Min Romanov er røntgenfotograferet, er ren, lige som både hendes mor og mormor er det... Så jo, her fotograferer vi altså hopperne. Og jeg vil ikke tøve overhovedet med at bruge hingsten igen. Nu har han jo også vist sit værd...

Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime sælges

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

BH Romanov
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:04

Tak,det var dejlig at høre.Han passer nemlig perfekt til en af vore hopper.

Dejlig at have et forum man kan komme af med sine bekymringer og høre andres erfaringer.

Så, tak for svarene.

Irena

To DV dressurhopper til salg:

Areté 3 år efter B.H Armano

Ofelia 5 år efter Chopin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider