Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af Tysk Hannoveraner Hingst.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 10:55

Nu er der ikke så længe til vores Dancier føl ser dagens lys, og det er dermed tid til at tænke over hvilken hingst der skal prøves i år.

Det skal nævnes at vi er helt nye inden for "avls verden", så håber på et godt råd.

Hoppen er en 14 årig tysk kåret hannoveraner hoppe (174 cm i stang) efter Hill Hawk XX- Lungau- Furioso 2. Hun er meget strorammet og utrolig velgående/samt velspringede. Hun har indtil videre fået føl efter METTERNICH (spring hingst solgt til USA) 2 stk Don Vino hopper solgt til (Schweiz,Tjekkiet) 2 stk Brentano hingste ( 1 dødfødt 4 uger før termin, 1 solgt til Ejeren af Brentano) 2 stk Weltmeyer (1 solgt til s rytter i tyskland, 1 solgt til danmark (hingsteemne 2009))

Da der således næsten kun har været avlet Dressur Afkon på hende syntes vi det kunne være interessant af prøve med en springer iår.(Er selv dressur rytter)

Vi har kigget på 2 emner som vi syntes kunne være interessante.

CHAMPION FP en dejlig meget velspringende hingst fra Schockemöhle. Efter Champion Du Lys og den Legendariske internationale springhinst For Pleasure - Furioso 2.

CALIDO fra celle kunne være en anden mulighed en hingst som har lavet et utal af særdeles velgående springheste. (Dog er der kun mulighed for frost sæd) hvilket ikke har været anvendt på hoppen før såvidt jer er orinteret.

Gode råd modtages gerne dog er det et krav at Hingsten er godkendt unden det tyske Hannoveraner forbund.

På forhånd tak

Andrea

0
0
Svar på denne tråd

Champion FP
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 11:24

Jeg venter et Champion FP føl her inden for 1 måned. Termin 7.maj, men dyrlægen og jeg tror på midt april pga. flere tidlige tegn.

Og føllet er godkendt til DV med Champion FP som far og det eneste i DK indtil videre.

Jeg har et billede af Champion For Pleasure på min præsentation og har desuden oplevet ham i virkeligheden hos Schockemøhle i stalden og lidt håndtering udenfor stalden, samt talt en del med staldpigen om hvordan han generelt er.

Champion var den aller sødeste hingst i stalden og samtidig med kæmpe personlighed. Han er et nussehovede uden lige og opfører sig super pænt. Også ved håndtering er han rigtig flink. Ingen unoder eller utålmodighed.

Staldpigen var meget begejstret for ham og fortalet at han springer altid, også selvom rytteren tvivler. Han elsker virkelig at springe og til de store stævner opfører han sig eksemplarisk.

Han ser lidt lang ud på billeder, men irl er det ikke så slemt. Det jeg har fundet, er at han primært giver en god bagdel til sine afkom, et super temperament og gode springegenskaber.

Som minus, ja, han har ikke det kønneste hovede og hals. Han er noget grov og nakken er ikke super, men hey...det er jo en springhest man vil lave med ham og ikke dressurhest.

Sig endelig til, hvis du vil se flere billeder eller høre mere om ham :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hann. hingst
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 14:11

Nu har jeg jo fået mit First Dance (Florestan/Donnerhall/Aaking xx) føl den anden dag, og er blevet endnu gladere for denne hingst (hvis man kan sige dette).

First Dance har i dec ´07 aflagt en rigtig god 30 dags test, med karakter mellem 7,38 (spring) og 8,69 (skridt).

Der har i det sidste nye hann.blad været noget om et føl efter ham fra stutteriet FRH, og det lyder til at være et helt specielt føl (mit tyske er noget rustent).

Men hvad med ren hann spring hingst (en uden holst.) ? eller er de for dyre (de gode) ?

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Uden holst...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 14:43

Bare lige til info...der er ikke et gram holstener i Champion FP.

Han er en bl. af hannoveraner og Selle Francais og længere ude lidt fuldblod og belgisk varmblod.

Og han er fuldt ud registreret på hannoveranernes hjemmeside i tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

Celle-hingste
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 14:53

Nu er jeg ingen haj i Hanoveranere, men hvad med at kigge lidt nærmere på ham her, der er ren hanoveraner:

landgestuetcelle.de/cms/ front_content.php

Ellers er der også ham her, godt nok holsteiner men kåret i Hanover og også med i deres springprogram:

gestuet-famos.de/cms/index.php

Det lyder da rigtig nok som en spændende hoppe I avler på.

Held og lykke med valget og resultatet

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

Hannoveraner spring
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 15:27

Tak for jeres svar, vi havde selv kig på Escudo til hende sidste år. Men besluttede istedet Dancier, i håbet om et hoppeføl til videre dressur avl.

Vi har ikke sat et desideret max i Euro på hvad bedækningen må koste, men for os er det vigtigt at vi vælger så rigtigt som muligt også med hensyn til de rene Hannoveraner blodlinier. Syntes bare at det er forbandet svært.

Hilsen

Andrea

0
0
Svar på denne tråd

hingste...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 16:01

Contendro I gør det jo rigtigt godt i Hannover (og i det hele taget) - men hvis det er rene hannoveranerlinier du søger, er det jo nok Escudo eller sønner, For Pleasure eller sønner, Grannus-sønner og evt. Argentinus-blod du skal over i.

Hvis ikke det skal være ren hannoveraner, synes jeg specielt godt om Landor S - han gør det også enormt godt og skulle (sikkert i kraft af Landadel) give gode bevægelser med.

Contendro II har også allerede fået et par kårede sønner. Han står i holsten, hvis afstanden er et problem.

Og ellers har man jo hverken i Holsten eller Hannover overset Cornet Obolensky's uovertruffene evner både i nedarvning og eigenleistung.

Flo

------------------------------------

Leder du efter en ny hest? Dressur eller spring? Så gå direkte til "...the horse' mouth"

0
0
Svar på denne tråd

Dancier
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 16:22

som hun er i fol med er en meget spændende hingst, var nede og se ham for et par måneder siden, kunne godt tænke mig et afkom efter ham en dag , han går helt suværent..

Skulle du kigge på spring der også kan gå på benene skal du tage og kigge på den der hedder AVAGON efter Acorado 2- Escudo 1

har aldrig set en hingst med så flot en gang og han er kun 3 år

Tror han bliver det store hit inden for nogle år.

Ham bruger vi næste år..

Mvh Mikael

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

Dancier
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 17:54

Ja vi venter os meget af Dancier føllet, var vi ikke overbeviste blev vi det i hvertfald til Elite auktionen i Verden i august. Der var ikke mindre end 18 føl udtaget efter ham, og alle med utrolig store og frie bevægelser. De fleste blev solgt til rigtig fine priser.

Det er mit indtryk at han laver de bedste afkom på storrammede hopper, og det er vores ihvertfald.

Vi modtager gerne gode bud på en springer, så vi ikke "falder" i Dancier igen. Når der om en lille måned måske står en stjerne i boksen. Nå ja man har vel lov at drømme...

Hilsen

Andrea

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:33

Spændene med Dancier føl, prøv at se min hjemmeside jeg fik et dejligt hoppeføl efter ham sidste år...

Vis endelig billeder når det kommer..

Mvh Helle

shetlandsvallakker på 3 år sælges...pris kun 1500 kr. 2 stk røde med lys man og en´stk flot rødbroget..

0
0
Svar på denne tråd

Låner lige tråden...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 21:28

Jeg glæder mig godt nok til at se det føl. Jeg er selv 99 % på at bruge ham i år. Jeg er dog lidt i tvivl om hvem ham passer bedst til eller om han vil være god på begge damer.

Calmon- hvad har han forbedret i forhold til din hoppe og devil *redlady* hvad synes du han forbedrede/forringede?

MVH

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Dancier
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 10:05

Hej Marlene

Jeg skal være helt ærlig at indrømme at jeg ikke har det store forstand på avl. Men har et ønske om at avle renstammede hannoveraner heste, af god rideheste type, til det har jeg brugt nogle af vores rigtig gode venner(og avlere) i tyskland til at råde og vejlede. Hvilket gør at vi idag 1 år efter vi var taget til tyskland for at finde min kommende dressur hest.

Har følgende afstamninger i stalden:

Weltmeyer-Hill Hawk xx- Lungau- Forioso 2

Romanchero H (rubinstein)- Werkant- Eiger 2

Ronsentau (rubinstein)- Werkant- Eiger 2

Hill Hawk xx- Lungau- Forioso 2

Laurids Crussador xx-Ragezzoni- Rubinstein.

Føl 2008 Dancier (de niro)-Hill Hawk xx- Lungau

Da vi købte Hill Hawk XX hoppen, var det incl en medfølgende bedækning fra Celle. Hvilket gjorde at vi blev udstyret med et celle katalog og så var det jo "bare" at vælge. Hvilket måtte sige at være en næsten umulighed. Og vi spurgte derfor de tidligere ejere hvilken hingst de selv ville bruge. Og de fortalte så om Danciers fantastiske føl med ekstremt elastiske gangarter. Og så faldt valget på ham. Da vi senere var til Elite føl auktion i verden. Var Dancier den hingst der havde flest afkom udtaget, og fælles for dem alle var at de var meget velrejste med super bevægelser. Vi håber det kommende Dancier føl kan bidrage med lidt ædelhed på vores hoppe.

CALMON: Jeg kan se at dit føl var tilmeldt følskuet, hvordan gik det ?

Hilsen

Andrea

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:23

Hej....

Ja hun var ærgelig nok i en vekst periode , men fik ren 8 tal hele vejen...så er jo ikke helt dårligt

shetlandsvallakker på 3 år sælges...pris kun 1500 kr. 2 stk røde med lys man og en´stk flot rødbroget..

0
0
Svar på denne tråd

Spændende!!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 14:32

devil *redlady*: Okay, jeg så nemlig også Dancier i Celle sidste år og var helt forelsket i ham. Utrolig smuk, godt gående og dejligt væsen. Hilste på ham i stalden.

Det er nemlig fronten jeg primært er ude efter, men er kun et plus at han giver sin fantantiske bevægelse videre. Hmm så mangler jeg vist kun at få overtalt min far til at vi skal bruge ham hehe!!! Jeg havde også tænkt på hans far De Niro, men jeg er godt nok forelsket i Dancier!!

Jeg glæder mig til at se billeder af følle:-)

Calmon- 8 hele vejen er godt nok klaret i en vækstperiode.

MVH

Malene

0
0
Svar på denne tråd

interessant kunne også være...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 18:26

Stakkato...havde da helt glemt ham. Hvis man skal holde sig til hannoveranerne, så er han (eller en søn) da oplagt!

Det er der absolut også salg i.

Stakkato skulle være bedst på blodprægede og højtstillede hopper (ja det lyder åndssvagt, for hvilken hingst er ikke bedst på sådanne hopper ).

Men specielt Stakkato (Spartan x Pygmalion x Goldschmied) er kendt for at avle lavstammede og umoderne heste (Spartan og Pygmalion skulle have været to meget umoderne hingste og i den grad nedarve dette!) dog med super bevægelsesmekanik og elasticitet på springene.

Farfar Servus:

Morfar Pygmalion:

De kan ikke rigtigt løbe fra at være lavbenede! :-D

Du kan måske samle lidt inspiration fra denne hjemmeside (med den dejligste baggrundsmusik man kan forestille sig!) fra en italiensk avler af spring og dressurheste af hovedsageligt hannoveranerafstamning. Avleren har mange Stakkato/Embassy/Espri/For Pleasure afkom:

http://www.ilchirone.com/

Flo

Leder du efter en ny hest? Dressur eller spring? Så gå direkte til "...the horse' mouth"

0
0
Svar på denne tråd

Noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 21:17

Noget nyt i jeres søgning?

Har I besluttet jer og kan I bruge vores idéer til noget?

Flo

0
0
Svar på denne tråd

Hann. hingst
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 14:15

En hingst jeg har haft kigget en del på er Earl - måske han er en mulighed ???

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppeføl ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

0
0
Svar på denne tråd

Stakkato....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 21:55

er Hannoveranernes TOPhingst i mine øjne :-)

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Tilslutter mig
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:18

Metjen hvad angår Earl. En lækker hingst som også er fantastik velgående. (Det siges at han skal på ekstremt ridelige hopper).

Ellers jo,- selvfølgelig Stakkato, ham kan man jo ikke komme udenom, ellers en af hans sønner, fx Stolzenberg. Sandroblodet fornægter sig jo ikke og kunne være med til støtte din hoppes dobbelttalent.

Nynne

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

Escudo
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 11:49

Hej alle

Tak for jeres råd, jeg tror at vi satser og valget derfor falder på Escudo.

Dog er manden stadig tilhænger af CALIDO da vi fik ham anbefalet af avlerne hvor vi købte hoppen.

Så nu skal der bare lidt overtalelse til at vi bliver enige..

Hilsen

Andrea

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider