|
|
| 330 dage |
|
|
Hoppen går jo drægtig i ca. 330 dage ik? Dertil kommer mit egentlige spørgsmål, hvis jeg regner 330 dage frem fra sidste bedækning er det så rigtig gjort?? Men hvis jeg gør det, så får jeg en dato(termin) der hedder 21 marts 08, når hoppen er bedækket sidste gang d. 27/4-07, men ifølge den famøse drægtighedstabel man kan finde her på nettet så angiver den terminen til 1 april 08... Hvad sørensen skal jeg regne med!? håber at i kan og vil hjælpe!?
Mvh "lymme" 2 års plag efter Lionell DVH 571 sælges 4 års Shetlænder hingst sælges Kan ses på præsentation. Skriv HN besked for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11 mdr. |
|
|
Jeg har ikke alle de problmer, jeg regner med 11 mdr., det er klart det nemmeste. Så din hoppe har termin 27/3. Det er så +/- 3 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg regner altid med 11 måneder. Det er langt det letteste.. Så i dit tilfælde har/havde din hoppe termin 27 marts..
Elbækgaard Sælges: Haflinger/OX araber hingsteføl fra feb. 2008, ædel, forv. stg. 148 cm. Bliver skimmel. Haflingerhoppe 12 år, rolig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11 måneder |
|
|
Ja jeg er også forvirret.... Jeg tænkte også 11 måneder lige ud, sidste dato er 14. maj, så egentlig må hoppen have termin 14. april, men så har det jo været skud år, giver det så den 13. april istedet? hehe... Drægtighedstabellen siger 18. april, men igen kan den vel ik regne skudår ind... Men ja hvorfor svinger det flere dage?
-Har nu fundet drømmehuset og venter kun på byggetilladelsen!  -så er landzonetilladelsen givet og tiden nærmer sig... JAA så kom byggetilladelsen! STALD BRATTENSBORG Fyldt med heste-tosse-tøse ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drægtighedstabellen. |
|
|
Hvis jeg går ind og kigger på den drægtighedstabel jeg har liggende, så skulle din have termin den 29/3 2008, hvis sidste bedækning var den 24/4 2007. Men de kan jo nemt gå over tid. Men det er da nu at du skal begunde at tjekke hende mere grundigt. Personligt går jeg også frem efter 11 mdr. efter sidste bedækning. Det plejer at passe, men går så også ud fra magene der siger +/- 2-3 uger.
** Trine ** Ejer af: Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen. Milan søger rytter pr. 1/11 2008 eller 1/12 2008. Se her: www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/ Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skudår |
|
|
Jeg tager overhovedet ikke højde for skudår, hopperne er fuldstændigt ligeglade hvornår de har termin, så det kan ikke bruges til noget alligevel. Vi har lige fået føl i tirsdags, hoppen var bedækket 18-20/5 sidste år. Hurtigt regnet 317 dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor har.. |
|
|
I set den drægtighedstabel?? jeg regner også altid med 11 måneder fra sidste insemineringsdato, men det kunne jo være sjovt at se det i en drægtighedstabel alligevel
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drægtighedstabel |
|
|
Bare skriv drægtighedstabel som søge ord i google, så er det den første der kommer frem... Jeg har lige haft dyrlægen ude i en anden forbindelse, så nu spurgte jeg altså hvad man skulle regne med og han sagde at man talte 330 dage fra sidste beæknings dag og det giver altså 21/3 ved min hoppe, så nu er den vel 13 dage over tid... Syntes at det er forvirrende...er der nogle der har styr på hvordan drægtighedstabellen når frem til det resultat at det skulle være 1 april.?
Mvh "lymme" 2 års plag efter Lionell DVH 571 sælges 4 års Shetlænder hingst sælges Kan ses på præsentation. Skriv HN besked for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskellige bud |
|
|
Den første drægtighedstabel jeg så for mange år siden regnede med 333 dage. Nogle regner med 330 dage, andre med 340 dage. Derfor kan man ikke bruge det til noget overhovedet.  Det bedste du kan gøre, hvis ikke du vil regne med 11 mdr., er at regne ud hvor mange dage hun gik sidst og så bruge det som rettesnor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet |
|
|
Jeg kan ikke huske hvornår sidste bedæknings dag var sidst, da det jo så snart er 3 år siden, da jeg begyndte at lave lidt dedektiv arbejde viste det sig at kvitteringen for indberetning er kludret, da hun ikke blev ifolet d. 18/4-05, ved at hun er ifolet i juni, men kan simpelthen ikke huske datoen. grrr, hvor man så hader sig selv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| charlotte.. |
|
|
for mit vedkommende er det kun for sjov - jeg regner alligevel med 11 måneder - sidste gang, som også var første gang, gik hun nøjagtig 11 måneder, så det går jeg også ud fra denne gang, som rettesnor.
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drægtighedscirkus |
|
|
altså vi venter alle efter de føl, regner og tæller timer/dage/minutter. men fakta er jo bare at hopperne ikke læser en eneste side. jf. qvinder gravid i 9 måneder og div tabeller, for egent vedkommende kunne det heller ikke bruges til noget....børn og føl kommer når de gerne vil ud.  ligegyldigt om vi hepper, har skudår eller det sner grønt. Men ening - hold da op hvor man venter. har to hopper med termin samme dag (d. 1o) og ví har en boks med videoovervågning og de skiftes nærmest til at være mest "op over", og de er da helt ligeglade med mine beregninger.
trakehnerinteressert? besøg www.trakehner-info.dk Venter føl efter Perechlest, Kaiser Wilhelm TSF og Insterburg TSF Føllene sættes til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|