Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår begynder maven at vokse?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 10:50

Ja som overskriften siger... hvornår begynder maven at vokse?

Jeg har for kort tid siden købt en fjordhoppe som skulle være drægtig. den har termin den 17/5 - altså om ca 7 uger.

Hun er ikke skannet, men sælger sagde at hun var håndprøvet og dyrlægen sagde hun var ifolet.

Jeg har kvittering på bedækningen og har fået føl indberetningspapir med.

Men jeg syntes bare ikke at hun ser drægtig ud overhovedet. lidt rund er hun da men ikke mere end de to andre fjordheste vi har i stalden og de er ikke i fol. Og så har vi en DV hoppe som er opstaldet og har termin i morgen... og den er jo KÆMPE.

Så burde jeg kunne se noget nu? eller kan maven stadig nå at vokse?

Hun har indtil nu hos sælger kun levet på halm og wrap - intet foder.

Men jeg har købt en müsli blanding fra eggersmann til drægtige hopper, og er lige så stille begyndt at vende hende til krybbefoder.

Nogen der kan hjælpe om det er muligt hun er i fol og om maven først begynder for alvor at vokse til sidst?

0
0
Svar på denne tråd

Føl mave
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 14:22

Vores hoppe havde heller ikke nogen mave og vi var også meget i tvivl om hun var ifol, men for cirka 4 uger siden begyndte den at vokse, og det gik rigtig stærkt. Nu kan man tydelig se at hun er ifol. Hun havde termin igår, men der er intet føl endnu og heller ingen mælk, men vi har set føllet bevæge sig derinde Det er tit ved første gangs folninger, at hopperne ikke har særlig store maver, så bare rolig, det kommer nok

0
0
Svar på denne tråd

hoppe i fol
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 15:29

Jeg tror det er meget individuelt fra hoppe til hoppe. Og så kommer det også an på om hun er 1. gangs.

Vores fjordhoppe venter sit 2. føl i år, og jeg synes det blev tydeligt at se meget tidligere end sidste gang.

Hun har termin den 27. maj og ligner en der venter en elefant

Men din hoppe kan sagtens gemme på et føl. Kan du mærke liv?

Mange hilsner

Christina

Venter Fjordføl i slutningen af maj

Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara -

morfar: Safir Halsnæs

Sælges ved fravænning!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 20:30

Jeg syntes at maven bevæger sig en smule, men om det er hende selv der bevæger den er jeg i tvivl om. den hoppe vi har i stalden som har termin i morgen kan man tydelig både se om mærke føllet... følle hopper og danser inde i maven.

Åh jeg håber sådan at hun er i fol.

Men udfra jeres svar, ser det ikke helt håbløst ud;-)

0
0
Svar på denne tråd

følletid
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 20:47

Man siger at føllet vokser de sidste 3 md før foling så maven vil vokse her!!!! Men det kommer an på om hun er 1 gangs...

Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd

bevægelser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 21:28

Jeg synes også det kan være svært at se om det er føllet eller bare hoppens mave der bevæger sig.

Men hvis du prøver at trykke let på maven kan du måske få føllet til at bevæge sig. Det virker nogle gange for mig.

Du kan også give hoppen en spand koldt vand. Føllet plejer at reagere på det kolde ved at sparke lidt.

Håber for dig hun er i fol...ved hvordan det er at gå og vente og være i tvivl.

Mange hilsner

Christina

Venter Fjordføl i slutningen af maj

Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara -

morfar: Safir Halsnæs

Sælges ved fravænning!

0
0
Svar på denne tråd

tvivl ?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 21:40

hej Britt...

ja jeg ved også hvordan det er at være i tvivl - og vi fik ingen test lavet, så vi har bare håbet, da hun ikke reagerede på hingste efter første bedækning.

vores hoppe skal fole om en mdr. og hun er ikke særlig stor, det er også første gang, så hendes maveskind holder lidt mere på det - men nu er hun begyndt at sætte yver - det er et godt tegn.

ellers har jeg sat låret på hendes mave og givet den nogle skub -så har jeg været heldig nogle gange at "blive sparket" indefra - så det har jeg haft at holde mig til.

alle der kommer siger - hun skal da ikke have føl - men nu er jeg efterhånden overbevist - så held og lykke med din hoppe også.

0
0
Svar på denne tråd

1234566
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 22:12

Ja jeg har også en førstegangs folende hoppe som man absolut ikke kan se noget på, hun er slankere og kønnere end nogensinde, og har termin i Juni måned... hun blev skannet drægtig på 20. dagen men er ikke håndprøvet siden, dog har hun ingen brunst vist - men det er så også eneste tegn på at der måske er føl i maven.

krydser fingre for os begge to

vh Miriam

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 22:36

Min hoppe var sat til idag. men der er intet endnu..

Sådan her så hun ud i starten af Januar og har været så store siden november og hun er første gangs hoppe på 5år.

Lige et billede :

Jeg synes hun er enorm..

Venlig Hilsen Maria den heldig ejer af 5årig Mille, termin den 31 Marts 2008

0
0
Svar på denne tråd

maven...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 08:37

hun har termin om 7 uger er der håb??

0
0
Svar på denne tråd

endnu et billede...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 08:39

her er lige et mere...

og et mere...

0
0
Svar på denne tråd

Umuligt at sige....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 08:45

Det er helt umuligt at sige udfra dine billeder, det eneste rigtige er at få dyrlægen ud. Hvis hun er drægtig skjuler hun det godt, men det kan også lade sig gøre på de unge hopper.

Jeg har en førstegangs hoppe der har termin 3. juni, og hun er betydelig mere drægtig af udseende end din.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 11:08

Jeg gider ikke ofre en dyrlæge... er hun i fol, så er hun i fol. og hvis ikke så øv. men derfor kunne det være rart at vide hvad alle de kloge avls hoveder herinde fra mener:)

Hun er 11 år gammel og aner ikke om hun før har fået føl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider