Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor kan den kåres?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 07:46

Jeg overvejer seriøst at bedække min F3 palominohoppe med en DV hingst da jeg ikke kan finde en DPA hingst som passer til hende og som jeg selv også synes om (kun Marquix, men det bliver indavl

Jeg er godt klar over, at den som føl vil blive registreret som LU, men bliver det en hoppe, kan den så kåres i DV som 3'års med vist farside og så få DV brand? Bliver den buckskin, kan den så kåres i DPA, dvs godkender de DV hingste når der ikke bliver søgt om at bruge dem først?

Hoppen det drejer sig om er Sartors Knights Surprise, som kan ses på min præsentation, og det er Onassis jeg ville have hende bedækket med.

0
0
Svar på denne tråd

Kåres i forbund
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 09:02

Som jeg har forstået det med DPA, så kan man vist søge om at bruge en DV hingst, og afkommet vil så få DPA's brand og blive reg som DPA - er dog ikke helt inde i de regler...

Vælger du ikke DPA så skal hoppen kåres i DV for at føllet kan få DV brand. Og et evt hoppeføl der stilles i DV vil blive enten F1 eller F2 alt efter om du får hoppen kåret (der er ingen garantier for at DV godkender hoppen ved evt fremstilling)

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødte føl efter hhv Michellino/Romancier og First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 21:30

Problemet mht. DPA er, at hoppen skal være kåret i DH før man kan søge om at bruge en DV hingst, og der mangler min hoppe det sidste led.

Og jeg tvivler på, at DV vil godkende min hoppe da hun er lille (158 på en god dag), ekstrem muskelfattig som ikke kan trænes op igen pga skade og højest sandsynligt kronisk taktfejl på et forben fra skaden Lidt synd da hun er en vildt lækker lille hoppe med det lækreste temperament, hun var ekstrem ridelig og har nogle okay gangarter.

Hvis et hoppeafkom stiller som treårs, vil fadersiden så blive vist på hendes pas? Og kan hun så få DV brand efter kåring i F1?

0
0
Svar på denne tråd

DV-brand
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 09:17

Får hun kun nå mor-hoppen også er kåret i DV - ellers får hun bare et nummeret..

Hilsner Bianca

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 10:16

Kawango - vil du indkopiere den regel DPA har, som er gældende, den har jeg da vist ikke stødt på i din udgave tidligere.

Er din hoppe undersøgt for OCD iøvrigt, da du købte hende?

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Årets første 2 palominoføl er født, en hingst og en hoppe

0
0
Svar på denne tråd

jeg gjorde
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 13:04

jeg stillede min palominohoppe e. Heimdals Hamlet i DV sidste år, hun er 159 cm. Hun blev optaget i F1. Hun har fået føl i år e. Abanos, som jeg har søgt om at bruge i DV regi, så selvom han er blevet palomino, så bliver han registret og brandt Dv. Jeg brugte den fremgangsmåde fordi hvis jeg stod med et rødt hingsteføl, så mente jeg at det ville være nemmere at komme af med en kommende rød ridevallak med DV brand end en kommende rød ridevallak med DPA brand.

Lisbeth

Palomino hingsteføl e. Abanos DVH 765 sælges

Registreres i Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

endnu en mulighed
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 13:16

hvis din hoppe er kåret i DPA kan du, hvis du er medlem af PSA søge om enkeltgangsbedækning med en dv hingst og få rødt forbundspas på føllet , da PSA godkender DPA kårede hopper.

Men vi bruger ikke brændemærkning - de bliver chippet.

Avl af Palomino til sport, avl og show
Rainbow Arabians

Wendys Horseherbs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider