Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan får I jeres 4 års kåret?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 21:44

Hej

Jeg skal have sadelkåret min 4 års hoppe i år, men er lidt i tvivl om hvilken løsning der er bedst, så vil meget gerne høre jer, hvad I foretrækker eller hvad I plejer at gøre.

Sadelkåringen i august er en mulighed. Men jeg mener, at man også kan få sadelkåret sin hoppe i forbindelse med egnethedstesten i efteråret? Hvordan foregår det?

Kan deltagelse i 4-års championat give noget? Er det f.eks. ikke noget med at de kan få deres R der?

Håber desuden at høre fordele og ulemper ved at vælge det ene frem for det andet.

Mange hilsner

Linea Fogh Pedersen

Opstaldning tilbydes i Vemmelev

Dressur-undervisning tilbydes i Sorø-Slagelse-Vemmelev området

0
0
Svar på denne tråd

Min skal..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 22:08

kåres til egenthedstesten i september..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 00:07

Okay, hvordan er det egnethedstesten foregår?

Er det en gangartsklasse ligesom DSA eller skal man ride et program?

Mange hilsner

Linea Fogh Pedersen

0
0
Svar på denne tråd

E-testen..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 07:40

Ved egnethedstesten kan man vælger enten at starte dressur eller springning, eller begge dele.. Startes den i springning skal den også springes under rytter..

Jeg har selv en 4-års som jeg har overvejet at lade kåre til E-test, men ulempen for den er helt klart at den ikke skal springe med rytter, men dermed heller ikke få lov til at løsspringe, som den gør rigtig fint.. Så i mit tilfælde vil jeg vælge saddelkåringen for ældre hopper.. Men ender med at vente et år mere, da hun ikke er færdig med at vokse..

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

løsspring
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:13

ved egenthedstesten sidste års skulle min da både løsspringe og springe med egen rytter, hun blev også kåret der

0
0
Svar på denne tråd

E-test..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 15:29

Dvs. at hvis man vælger dressur, så skal hesten ikke løsspringes som den skal ved sadelkåring?

Hvad skal hesten så til E-test? Måles, mønstres og gå gangartsklasse? Skal den også løs i ridehus? Og/eller gå fremmedryttertest?

Nadia, mon ikke din så har været tilmeldt spring-disciplinen siden den både skulle løsspringe og springes under rytter..

Mange hilsner

Linea Fogh Pedersen

0
0
Svar på denne tråd

Formulering...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:07

Nadia... Jeg mente at min hoppe nok ikke bliver klar til at springe med rytter, men tilgengæld gør det fint i løsspring, og det får den så ikke lov til at vise ved en E-test, hvor den kun meldes til i dressur.. Hvorimod den til en saddelkåring kan nøjes med at vise løsspringningen...

Er den tilmeldt dressur og kåring til en e-test, bliver den målt, mønstret på fast bund og redet af egen rytter.. Der er ingen fremmedrytter og de vises heller ikke løse i ridehus mere..

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Okay!.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:46

Det undrer mig egentlig, at der er så stor forskel på kravene til E-test vs. sadelkåring.

Hmm, jeg kan ikke engang finde ud af hvad der er mest fordelagtigt for min hoppe. Hun er ikke løssprunget meget, men viser god kapacitet og jeg tror, hun med træning vil blive rigtig god. Jeg ville rigtig gerne vise hende løs i ridehus, da hun viser sig ret flot.

Fremmedrytteren tror jeg derimod godt vi kan undvære. Min hoppe har en del lig i lasten, og er meget skeptisk og utryg overfor fremmede.

Hmm...

Hvordan er jeres erfaringer med resultatet når man vælger kåring ved E-test? Er det sværere at få sin hoppe godt kåret eller er det ca. det samme som ved sadelkåringen?

Jeg synes, at en fordel ved kåring ved E-test må være, at de ikke skal så meget igennem. Synes godt sådan en sadelkåringsdag kan være lidt hård for hesten.

Men jeg hører gerne erfaringer om fordele/ulemper og hvad I har gjort/planlægger at gøre!

Mange hilsner

Linea Fogh Pedersen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider