Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

stille eller ingen brunst ?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 19:20

Hej.

Jeg vil gerne ifole min oldenborghoppe på næsten 17 år. Hun har fået 5 føl tidligere, så hun ved hvad det handler om.

Er alle gange blevet drægtig første gang.

Mit problem er at jeg ikke har observeret nogen brunst i år, og så vidt jeg kan huske heller ikke sidste år - udover da vores flok på 6 fik et nyt medlem.

Hun bliver redet stort set hver dag. Måske "stresser" det hende så hun ikke bliver brunstig eller også er det fordi der ikke er fremmede heste i flokken? Min bekymring er jo at hun er blevet for gammel?

Hvis jeg ikke observerer nogen brunst, skal jeg så bare sende hende afsted til inseminering og satse på at hun bliver brunstig når hun møder andre heste - og ikke mindst hingste?

Hvad ville I gøre ??

Mvh Majbrit

0
0
Svar på denne tråd

Ingen brunst
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 19:25

Jeg ville nok prøve at sende hende afsted.

Og forinden evt give hende en betacarotin kur (selv har jeg gode erfaringer med 'rosse kur' fra eggersmann)

Jeg har selv en hoppe på 21 som jeg gerne vil have til hingst igen i år, hun er pt gået i stå med brunsterne, men har dog været regelmæssig hele vinteren.

Hun har tidligere fået 3 føl og har så gået tom i 2 sæsoner. Da jeg i sin tid skulle starte hende op brugte jeg rosse kuren, og er netop startet på denne igen, og syntes jeg efter 3 dage kan begynde at fornemme en forskel...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødte føl efter hhv Michellino/Romancier og First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 18:25

min hoppe viser heller ikke brunst før hun står ved hingsten, så måske skulle du prøve at sende hinde afsted og så kommer det nok af sig selv.

hilsen kristina

www.helleruphus-hesteavl.dk

til salg: 2 dejlige hoppeføl født juli 07

resaver din 2008 bedækning nu med MB Karatt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider