Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Overbeskyttende hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 09:36

D 16 marts fik vi et sundt og smukt ponyføl. Alt forløb perfekt, og mor PASSER sin lille datter, og er en god mor. Problemet er at ingen skal nærme sig hverken hoppe eller føl.

Jeg har prøvet at skabe kontakt til hoppen, med gullerødder, mad i en spand, ignoreret føllet. Alt hvad der er kommet ud af det, er et voldsomt spark på mit lår. Jeg er ved at gå i panik, for de skulle jo gerne lidt ud i det fri. Er der nogen med samme oplevelse som mig, og hvad gør man ???????

0
0
Svar på denne tråd

abcdefg
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 21:24

Altså vores den gamle harpe, er også meget beskyttende. Men gør ikke noget. Hun truer helt vild over bokslågen når vi nærmer os, men så snart vi åbner boksen er der ikke noget. Kan du ikke komme til at give hende en grime på over lågen? Så kunne hun evt trækkes ud af boksen først og så en anden styre følle ud?

Men giv dem for guds skyld ikkelov at komme på fold når hun er sådan. Du får dem ikke fanget igen, sådan lige

3stk knabstrupper hingsteføl sælges ved fravænning, i hhv juli ,aug og sep 2008

forv stg 160,130 og 165

0
0
Svar på denne tråd

overbeskyttende hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 21:52

Hun har grime på, men det er udelukket at få fat i hende. Men tak for råddet om at lukke dem ud for det var faktisk min plan, men må væbne mig med tålmodighed, til hun selv giver tegn på menneskelig kontakt.......SUK. Tak for din hjælp

0
0
Svar på denne tråd

tja...........
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 23:38

jeg har også sådan en madammm, men jeg kan styre hende, og hun kommer ud på fold fra dag 1 af. Det heldige er at føllet bliver træt på folden og ligger sig, og så er det bare med at nuppe føllet mens det sover, så følger hoppen med når jeg bugserer føllet ind. Hoppen plejer ret hurtigt at opgive de nykker.

Lad ALDRIG en hoppe med føl have grime på når de er i boksen, føllet kan få et ben ind i grimen og få brækket benet. På folden har de godt nok grimen på, men den er spændt op så den ikke sidder løst nogen steder og så er de under opsyn hele tiden.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider