Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fjordhest folk hjælp mig
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 21:04

Suk. Det hele ramlige lige sammen her kl 19 da min tlf ringen :-( Det var hingsteholderen som jeg havde bestilt 3 bedækninger ved i år. Han fortalte han var blevet nød til at leje sin hingst ud pga sygdom så han havde solgt alt hvad han havde af heste og hingsten var blevet lejet ud for et år 150 km væk fra hvor jeg bor. Sådan noget ØV han passet ellers perfekt til mine hopper.

Men nu skal jeg ud og have fundet andre hingste til mine hopper.

Jeg har lige snakket med Jens Høg fra Birken og er næsten blevet ening med mig selv om at sende min ene Romeo´s Elli ned til Golf Gudenå.

Hun er efter Idon Busklund Og har Orion Halsnæs til Morfar

Det er enlig meningen at Birgitte Bakkely skal sendes ned til Glibings Ajs. Men det kunne være meget sjovt at høre jeres mening og evt forslag til anden hingst.

Hun er efter Ingegårds Pax og har Aston til morfar.

Pipi bakkely overvejer jeg lidt at køre ned til ham som har lejet Pax. pga de sidste mange år hun har været bedækket med ham, er der kommet enten røde eller grå føl. Og føllene er utrolig godt skuet sammen. Hun har anlæg for farver, så forslag til hingst der giver farver vil være rigtig godt. Der ud over skal han have en god højde.

Pipi bakkely er efter Aston og har Risdals prins til morfar

Og så har jeg min gamle hoppe Musty, jeg ikke rigtig har nogen ide om hvor hun skal sendes hend.

Hun er efter Barney og har kronborg heid II til morfar

Så forslag modtages gerne og evt hvis der var nogen der havde afkom efter forskellige hingste vil jeg meget gerne se billeder.

Jeg har sidet og bladret hingstekataloget igennem mange gange og kigget stamtavler igennem. men jeg kan bare ikke beslutte mig ......suk

PS : hingstene skal helst befinde sig i midt eller nordjylland

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg er jo nok
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 22:28

ikke den rigtige at spørge, for jeg er nok lidt forudindtsget, da jeg har tilredet Golf, og haft ham som ridehest fra han var 3 til 6. Han er SÅ dejlig..

Mvh

Ditte

Nu med dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts på terminsdagen

0
0
Svar på denne tråd

HVAD MED
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 09:48

MED HØJGAARDS BACARDI,HAN ER SUPER LÆKKER,OG HAR AVLET FLERE FARVER..

iFOLEDE MIN NU SOLGTE AVLSHOPPE MED HAM SIDSTE ÅR.

oG MENER JANNE HAR 2-3 KÅREDE HINGSTE I ALT.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med I.P.?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 08:03

Han har også anlæg for grå - men hvor sandsynligt det er, ved jeg ikke.

Jens Høgh har så mange forskellige hingste, at der nok skulle kunne blive et match til alle dine hopper - og han passer godt på dem.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Vigtig for dig
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 08:21

Hej Gitte

Det der er meget vigtig for dig med de hopper du har at avle på er at finde, nogle rigtig godt kårede hingste og helst nogle lidt op i årene som har vist de avler godt.

Du må ikke blive fornærmet på mig nu, men de hopper du har eftér Aston og Barney, er nok ikke lige det bedste avlsmatriale at ligge ud med, jeg syndes måske nok du skulle nøjes med at avle på din unge hoppe og din ny indkøbt hoppe.

Men ellers så vil jeg som Annette også anbefalde dig at kikke på de hingste der står på Birken, der er et godt udvalgt. Og når du køre turen er det da tosset ikke at putte to heste i traileren.

Men ellers så findes de to hingste Mosegårdens Splint og Citat Halsnæs altså også i let køre afstand fra dig, og de er også begge kåret i I kl.

Vinter Hilsner Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

Dejlige hingsteføl fra 2007 efter medaljehopper og særdeles gode hingste sælges

Sælger billigt pga. pladsmangel evt. byttes de med god kat. III pony.

helt ny hestetrailer udl ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 12:46

Karina : Jeg har aldrig fået musty kårtet pga så mange ting før i tiden og nu syntes jeg enlig hun er blevet for gammel til at kåre, jeg har haft Musty i alle de år hun har levet og håber sådan på et hoppe føl jeg kan bruge senere hen.

Pipi har ikke de bedte kårings resutater, hun er også blevet kåret sent samt hun kun er 133 cm høj, det trækket self en del ned. Men de afkom hun har fået, er blevet pænt store. Den 3 års jeg har efter hende er omkring 142 selv om faren kun er 141. Hun laver nogle pæne føl, så det handler jo bare om at få en rigtig god hingst på hende.

pga tidliger ejers helbred er tidliger afkom aldrig blevet stillet til kåring.

Nu når Elli skal ned på birken her i næste uge vil jeg lige kigge udvalget ud og få Jens mening. Jeg har jo et par måneder at løbe på med de andre da de jo er i fol nu.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Gitte Kristensen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 17:08

nu har jeg ikke megen forstand på hingste m.m. men Birken/ Jens Høgh holder jo hingste og salgsdag d. 30/3 kl. 10 se evt. http://www.birken.dk/ så kunne du jo se de forskellige hingste når de bliver fremvist..

Hilsen Nanna

som har fundet hesten og pengene, men manden siger nej :-(

Mine Dejlige Drenge:

Sejr 04/01 - 07

Brian 19/10 - 07

0
0
Svar på denne tråd

Bedækning
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 20:46

Hej Gitte

Nu kender jeg jo Elli og hendes afstamning, til hende ville jeg helt sikkert vælge Fjordens Marcus.

Mange hilsner fra

ROMEO´s Hjemmeside
57801288 eller 40201120

Fjord og New Forest føl med god afstamning/bevægelse sælges. Ligeledes gode brugsponyer sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider