Intet dækken her.
Vi fik et hingsteføl d. 6. marts og han har ikke dækken på, og får det heller ikke.
De første dage kom han og hoppen kun ud 2*15 minutter så jeg lige kunne få ordnet boks, og de kunne få rørt benene. Derefter har vi langsomt trappet op, og på gode solskinsdage, som vi havde i starten af ugen, er de ude 4-6 timer og han elsker det.
I dag, hvor det blæser og der kommer nedbør har de kun været ude i 3 kvarter, og det er det.
Vi har så en foleboks på 4*4,5 m så han kan hoppe lidt rundt i boksen hvis han syntes 
Forrige år fik vi føl i slutningen af marts, og der gjorde vi det samme, og hun har aldrig lidt overlast.
For mig er dækken på føl ikke godt. JEg er som sådan ikke imod dækner, og har en hoppe som ikke kan gå uden om vinteren, så jeg er for dækner når det er nødvendigt 
Det er fint hvis man har et skrævl af et føl, men er det sundt og rask, så bør føllet ret hurtigt tilpasse pelsen, og kunne gå ude.
Hvis du ikke har mulighed for at lukke hoppe/føl ud flere gange om dagen, så kan det da godt ske at man kan blive nødt til at bruge dækken, men sådan noget må man tænke igennem inden man begynder at lave føl.
Jeg selv går hjemme på barsel og har derfor mulighed for udlukning flere gange dagligt. Næste år venter vi så føllet først kommer i april/maj så vejret er bedre, og vi ikke behøver at være hjemme hele tiden. Desuden er vi ved at lave et stort hesteskur hvor de kan gå i læ, da det jo også hjælper en del på deres udeforhold.