Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Mælkeløb i 8dage 1 måned før tid
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 09:54

Min Hoppe er sat til at fole den 20. april.

Sidste mandag observerede jeg mælkepropper på hende og to dage efter(sidste onsdag) stod hun med mælkeløb, derudover er hun faldet til og har hævede skamlæber. Dyrlægen var ude at kigge på hende fredag, og sagde at hun nok snart folede, ,,men at det ville være bedst, hvis hun lige klemmer ballerne sammen minium 2 uger endnu"

Jeg har selvfølgelig folealarm på hende. Man hun opfører sig fuldtstændigt normalt. hun er ikke urolig og hun står bare gumler på sit hø dagen lang.

Er det muligt at hopper står med mælkeløb en måned før og alligevel fole "til tiden"?

Og hvad er chancen for at følet overlever?

Hvis der er nogen der har erfaringer på dette område vil jeg meget gerne høre jeres mening...

P.S: Derudover indsamler jeg mælk fra hoppen og nedfryser det.

HILSEN CHARLOTTE

du skal ikke forklare noget, du aldrig har sagt!
0
0
Svar på denne tråd

Mælkeløb før termin
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 10:22

jeg har haft en hoppe der stod med mælkeløb ca 3 mdr før termin, hun endte med at gå over termin, og det viste sig at hun var med tvillinger hvor den ene var død da hun havde mælkeløb.

I stedet for at kaste tvillinger 'valgte' hun så at mumifisere det døde foster, og fik et fin lille leve dygtigt føl.

Føllet bliver 2 år i år og er næsten med hvad angår størrelse.

Men nu er din hoppe jo væsentligt tættere på termin end min var, så ved ikke med din hoppe...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødte føl efter hhv Michellino/Romancier og First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Vi har..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 10:45

en hoppe i stalden, der de sidste 14 dage har haft mælkeløb, selvom hun først skal fole 1. april. Hun startede en måned før termin (se evt. tråden "foling nu?")

Men indtil videre har hun da klemt balderne sammen, så for hver dag der går, jo bedre er det.

Råmælk er det dog ikke, så mht mælken er der ingen fare på færde og der bliver derfor ikke frosset noget ned..

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 13:52

en hoppe der altid gik min. 3 uger med mælkeløb og et yver så stort at en hver malkeko ville blive misundelig.. Så jeg ville ikke være så nervøs.. Men hold selvfølgelig mere øje med hoppen..

Held og lykke..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider