Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ridning af føl-hoppe
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 11:28

Hej HN

Hvornår er det ok at ride på hoppen efter foling.. Her tænker jeg, hvornår de er klar til det rent fysiskt. De løsner jo op i ligamenterne bagtil ifb. med foling, hvornår er de klar til igen at blive brugt?

Sidst jeg fik føl (3 år siden) kan jeg huske jeg skridtede rundt på min hoppe nede på ridebanen, men jeg husker ikke hvor lang tid efter folingen at det var..

Er der nogen der kan hjælpe mig? Evt. hvornår man kan begynde at arbejde med dem fra jorden..?

Føllet skal der selvfølgelig også tages højde for, hvornår må/ kan det undvære sin mor fx. 20 minutter?

Venlig hilsen

Lea

0
0
Svar på denne tråd

ridning efter foling
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 12:44

hvis jeg ved at hoppen skal i gang efter foling, så fortsætter jeg med at longere hoppen (har altid hoppen ude i longe de første dage efter foling i ca 5 min uden føl, for at hun bliver hurtigere renset), og øger gradvist tiden hvor de er adskilt. Når føllet er ca 2 mdr kan de sagtens være adskilt i 1-2 timer.

Hvornår jeg begynder at ride hoppen kommer an på hvornår jeg vurderer at hun har muskler nok opbygget igen, men ca efter en md i longe begynder jeg at ride hende lidt men stadig med opvarmning i longen.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Ufødte føl efter hhv Michellino/Romancier og First Dance/Lauries Crusador xx

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 10:32

Tak for svar

Bokse lejes ud i udkanten af hillerød - se www.123hjemmeside.dk/broedeskov

Venlig hilsen Lea

0
0
Svar på denne tråd

hej Lealn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 17:10

Jeg startede med at ride pipa ca.1 uge efter hun havde folet

(40 dage for termin og føllet overlevede ikke)

Hun folede d.11-2-08

I starten skridtede vi ture og er først begyndt undervisning for 14 dage siden..grunden til dette var at hun ændrede temp. efter at hun havde folet, hun blev meget hys.. men det hjalp at komme ud og røre sig..

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 10:55

Hej Lizzi,

Det var dog trist med dit føl

Bokse lejes ud i udkanten af hillerød - se www.123hjemmeside.dk/broedeskov

Venlig hilsen Lea

0
0
Svar på denne tråd

Hej- Hej
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 13:10

ja, det var meget trist også pga. jeg havde glædet mig helt vildt meget, da jeg så Pipa blive født..

Lækkert plethest du har på din præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider