Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Har i noglesinde mødt hingsten ?
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 10:43

Hej folkens :)

De hingste i bruger til jeres hopper, har i mødt dem i en alm. hverdag ?

altså ikke til stævne, kåring eller andet hvor hingsten var i uvandte omgivelser.

Jeg spørger fordi jeg nu er begyndt at "avle" islænder, og der går man rigtig meget op i hestenes temprement.

Jeg har derfor mødt begge de hingste jeg har valgt op bruge, den ene har jeg enda passet i en hel måned.

Men de DV føl jeg har, der har jeg aldrig mødt deres far.

Den ene er efter Solos Carex DVH 609 og den anden er efter Don Juan DVH 838.

Kender i disse hingste personligt, og hvordan er deres temprement ?

MVH Line

2 års DV hoppe tilsalg

www.heste-nettet.dk/lodge/69260/ hest/141532/

Mor: Stald Mejnerts Martinez. Kåret i RDH med 8 i helhed.

Morfar: Michellino DVE 542

Far: Solos Carex DVH 60

Farfar: Castro DVE 481

0
0
Svar på denne tråd

Gentlemen
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 11:23

De hingste jeg har brugt, har jeg alle mødt i RL; det er én af de få fordele der er ved at køre med sin hoppe til naturlig bedækning - som jeg har gjort i Tyskland - hvor de udenlandste hingste der insemineres med, kan være svære at komme i nærheden af.

Men ok - det hjælper jo ikke dig med dine varmblodshingste ;)

Gode overvejelser du gør dig, IMO.

HJÆLP

søges 1½ time dagligt i perioden ca. 15/3 - 1/5,

da jeg igen skal opereres!!

RING eller SKRIV for at høre mere..

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

ham vi har brugt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 11:34

i år har jeg været så heldig at få lov at ride og være stævnehjælper med.. så jeg ved hvordan han er og det er fedt og faren til det quarterføl jeg fik i 2006 kendte jeg også godt..

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Har også mødt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 11:55

Jeg har også mødt hingsten til mit kommende føl.

Han står hos Paul Schockemoehle i Bremen og de har været meget hjælpsomme da jeg var der.

Nu var min hoppe allerede insemineret med ham, da jeg besøgte "far"-dyret, så det var lidt af et sats...man kunne måske blive skuffet, når der står så mange tophingste i een stald, men det gik modsat.

Selv idag ville jeg ikke have valgt anderledes. Hingsten var noget af et nussehoved, nem at håndtere og venlig på alle måder. Der var intet eksteriørbillede at få fat i, og hvis der var noget at udsætte kunne det være det....han har knap så meget hingstepræg og nakken er ikke noget at råbe hurra for, men ellers synes jeg han passer rigtig godt til min hoppe. Desuden har hun en fantastisk nakke (fra Aljano) og udmærket eksteriør.

0
0
Svar på denne tråd

De fleste gange ja
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 12:29

og jeg synes det er meget betryggende at vide at man stadig har 10 fingre efter at have klappet dyret feks.

Ellers vil jeg ikke anvende dem i avlen. Er de ekstreme staldvandrere elelr lignende større unoder vælger jeg hovedsageligt også fra. Så har de ikke kunnet tåle træningen.

Nogle gange har jeg stolet på gode venner der så har et kendskab til den pågældende hingst. Har brugt flere udenlandske og så er det som regel svært at møde hingstene personligt på forhånd.

I år bruger jeg dog en via frostsæd fra USA og den kender jeg af gode grunde ikke. Men den hjar mange stævneresultater med en amatørrytter over mange sæsoner. så helt ude i tovene kan den ikke være.

Jeg går også efter holdbarhed. Vil gerne bruge en feks 15 års hingst der hr været stævneaktiv i mange år på forskellige planer. Så holder den både i hoved og i fysik.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Ja!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 14:46

Da jeg skulle vælge hingsten til mit kommende føl, var et af kravene, at jeg kunne komme og se ham i vante omgivelser.

Det var heldigvis intet problem med den valgte hingste, og vi havde en super hyggelig aften, men masser af hestesnak :o)

Havde der ikke været mulighed for at møde ham, så var det ikke blevet ham. Men ingen problemer der, hvilket jeg er mere end lykkelig for, med det resultat jeg har fået ;o)

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan søger passer/rytter. Se her: www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/

Søger du varmblods-hingstebilleder? Så kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 15:36

.. mødt hingsten til mit kommende føl.. Jeg hjælper en en gang imellem til på stutteriet hvor han står, så har snart set ham mange gange.. Den dejlige dreng.. Det er forresten Underworld xx jeg taler om..

Min hest er min mest værdifulde skat!!

*Chamonix*

¤: Nu to heste i en :¤

0
0
Svar på denne tråd

Don Juan DV
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 16:51

Har mødt ham på hjemme bane - super dejlig med et glimt i øjet.

Carex mener jeg faktisk stod ved solos engang jeg var forbi (en del år tilbage) husker ikke hingstene specifik, men der var ro i stalden og alle blev klappet.

de danske hingste jeg har brugt har jeg alle mødt i hjemlige omgivelser, af de tyske er det kun den ene der ikke blev til noget jeg har hilst på...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 17:09

Carex hedder jo SOLOS carex, og ja.. han er avlet der. Jeg har passet ham som lille, men det er så længe siden at jeg snart ikk kan huske det mere...

Men alle hingste i stalden hos SOLOS var generelt rolige og søde.. Jeg har passet dem alle engang, og der har aldrig været noget.. Jeg var kun en 12-13 år, og gik da inde hos dem, trak med dem og har longeret castro som så er død nu...

***Melanie***

Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd

Vil også møde mine...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 17:36

De hingste jeg bruger til mine hopper vil jeg også møde IRL. Det er simpelthen et must.. Jeg er nødt til at se dem i øjnene og føle mig lidt frem til hvordan de er..

Stresser de i deres vante omgivelser (boksvandre/hænger i tremmer/bider/sparker eller andet) bliver de valgt fra..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

molly min
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:56

kæmpe klumpen herkules som er far til min Kronos (jydsk), har jeg også mødt inden, under og efter.

det vil jeg til en hver tid foretrække.

BIRGIT

Med mand, 2 børn og 4 heste.

små børn små problemer, store børn store problemer!

Jydsk hingstebasse på snart 1år sælges - skriv PB eller mail, for nærmere info ...

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 20:04

begge to...

Churchill mødte jeg første gang ude til Hingste Show Nord - selvom han ikke var i vante omgivelser, var han simpelthen noget af det roligste. Efterfølgende har jeg mødt ham flere gange ude hos Henning og Pia, som altid har døren åben, hvis man finder på at komme forbi.

Uno Don Diego, som jeg venter føl efter i år, har jeg også mødt flere gange hjemme på Højagergård.

jeg vælger nemlig ikke en hingst, uden jeg har mødt IRL...

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Mødet med hingsten
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 21:08

Jeg har også været så heldig at møde de hingste jeg har brugt, men på den anden side så har jeg nok også brugt netop dem fordi jeg jævnligt har set dem i deres daglig arbejde og har dermed haft mulighed for at studere fordele/ulemper ved dem og matche dem med hoppen :)

Har endda redet med nogle af dem da hun var opstaldet derhenne - på Katrinelund, naturligvis :D

Kan godt lide at man ser hingsten i dens naturlige omgivelser og får rig mulighed for at studere den. Det er altså noget andet lige at se den i 2. min. i boksen i Herning f.eks. Hvilket vi selvfølgelig glæder os usigeligt meget til alligevel :D

Anette

3 års haflinger hoppe og 1 års hingsteplag e. De Noir sælges - se mere på www.staldkalhave.dk

Desuden afkom e. Andiamo DVE, Weltjunge DVH, De Noir DVH, Peter OLH og Smudo HA

0
0
Svar på denne tråd

Sir Donnerhall
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 07:11

Se nu var jeg jo hos Paul Schockemøhle og se Champion For Pleasure, men kan se at der et par gange bliver nævnt at hvis den stresser eller har unoder ville man fravælge den.....

Sir Donnerhall er krybbebider og gør det hele tiden faktisk, men ikke desto mindre er hans gener/blod temmelig eftertragtet til hopperne. Så den med at fravælge på det grundlag er vist ikke meget benyttet, hvis først hingsten har vist sit værd ellers.

Så egentlig kun på Sir Donnerhall, fordi jeg skulle tage et par billeder til en pige i Australien, og udover min Champion F.P. , så vil jeg bare lige indskyde at Diarado er helt fantastisk lækker. Er normalt ikke til sorte/mørkebrune heste sådan rigtig, men Diarado....uhaha. Og noget så rar i stalden også.

Han er dyr allerede nu, men jeg har da tænkt mig at spare sammen et par år og så tror jeg han må aflevere en følle til os....:-)

0
0
Svar på denne tråd

Fredens Golden Zidanne
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 09:51

Hej..

Jeg er i samarbejde med min veninde ved at lave min kommende drømmehest/pony.. Jeg fik lov til at lave et føl på min venindes angloaraber hoppe, som jeg er helt vild med.. Vi tog på tur rundt til forskellige hingste og endte på feldballe hingstestation.. Vi mødte mange super flotte og lækre hingste, men da vi så Fredens Golden Zidanne var vi solgt!! Han er meget smuk, elegant og er en af de blideste hingste jeg har mødt.. Det var sidste vinter lige før han blev kåret..

Hvis jeg skal lave et føl en anden gang vil jeg helt klart besøge hingsten. For det første for at være sikker på om det nu også var den hingst jeg lige havde drøm om men også for at være sikker på at hingstens temp passer til hoppens..

Er MEGET spændt der er fem uger til føllet kommer til verden..

Held og lykke med dine hopper og føl

0
0
Svar på denne tråd

Må indrømme
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 10:59

om jeg lige få klappet hingsten eller ej, er ret ligegyldigt for mit valg. Jeg lægger mere mærke til deres afprøvningskarakterer.. Dog må jeg sige at de to gange hvor vores hopper har været hos Ghostbuster, da var det da rigtig dejlig at se ham løbe rundt på marken og og få lov til at klappe ham, men absolut ingen nødvendighed.

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Med hensyn til "fejl"
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 14:30

Så komemr det an på hesten og dens baggrund og dens afkom.

Hvis den har hygget sig hos avler i alle årene og været vist begrænset frem og så stadig vælter stalden bliver den valgt fra. Det samme hvis man ved at den har en overrepræsentation af krybbebiderafkom osv.

Men hvis en hingst har haft et hårdt liv med voldsomt pres og har stået i boks altid og så væver lidt så går det måske.

Der er en kendt udenlandsk quarterhingst der er berygtet for at være en rigtig satan. Skræmmer sine ryttere og har stolpe-bagben af at slå i boksen osv.

Det er så heller ingen hemmelighed at han har haft en hård karriere.

Det vigtige er her at...hans afkom er flinke. Hopperne er søde og det samme er vallakkerne. Der er så ikke rigtigt nogen der har valgt at beholde ukastreret afkom :-) Så måske er hormonniveauet hos hingsteafkom lidt vel højt. Men altså er hans hoppe og vallakkeafkom fine rideheste og heller ikke 2. generation skulle der være noget med.

Ham kunne jeg så godt finde på at bruge da jeg ved noget om hvordan afkommene bliver. At hans problemer sandsynligvis er trænings- og hormonbestemte.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Hvem er det?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 19:46

Jeg er nysgerring, Tina.

Mvh, Gitte

JC Great Pine Image

Rainy June,smuk guldpalomino hoppeføl sælges (30.06.07)

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

sdrfghjklæ
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 22:51

JA JEG MØDER ALTID HINGSTEN HJEMME HOS EJEREN OG SER DEN UNDER RYTTER SÅ JEG KAN SE HVORDAN DEN ER OG OMGÅES HJEMME. JA DET ER SKØNT MED ISLÆNDER HINGSTE DER VÆGTER MAN TEMPERAMENT MEGET HØJT´OG IKKE KUN GANGARTER OG UDSEENDE

JEG SKAL HAVE FØL 12 MAJ EFTER PINTO HINGSTEN MØRKBAKS ASLAN

DEN 1/9 03 FIK VERDEN DEN MEST LYSENDE OG STRÅLENDE STJERNE I HIMLEN FARVEL AYLA VI SES

ZENTA MIN VEN R.I.P

SKIMMEL PONY VALLAK SÆLGES 110-112 I STG. KUN TIL GODT OG BLIVENDE HJEM.LÆS MERE PÅ PROFIL

0
0
Svar på denne tråd

hingste
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 10:55

Jeg har mødt "alle" de 4 hingste jeg har brugt irl - både ude og hjemme, med og uden rytter...

Jeg vil helst møde dem irl, men hvis hingsten har vist gode ridebare afkom ville det ikke genere mig, ikke at have mødt den... Eller hvis nogen jeg kender godt har mødt den og siger god for den, ville det også være ok...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..........
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 12:12

Jeg mødte farmanden, som jeg havde valgt. For jeg ville gerne vide hvordan hans temperament var og se ham i virkeligheden. Han er en ung OX araber, utroligt dejligt temperament, meget rolig og nem at håndtere. Også er han bare SÅ smuk! Så jeg glæder mig helt vildt til følle kommmer til verden til maj:-)

0
0
Svar på denne tråd

møde med føllernes far...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 10:45

Ja det har jegf da...

de to af mine tre pintoer er efter Hoelgaards Kontrast. og da jeg er flittig til at besøge Jens Ole, så har jeg da set ham...

Zeeland som Uriada skal insemineres med har jeg også mødt...

Men desværre ikke Uriada´s far. men det kommer måske en dag. når turen går til Holland...

Med venlig hilsen

Ditte Pode

Mine heste:

Hoelgaards Zaijos Pride

F: Hoelgaards Kontrast MF: Farrington

Hoelgaards Sha Nell

F: Hoelgaards Kontrast MF: Samico F

Hoelgaards Uriada M

F: Cool Cracker S MF: Recruut

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider