Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fordele/ulemper ved at leje en hoppemave
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:01

Jer der har lejet en hoppemave ud, og jer der har lejet en hoppe mave til jeres føl:

Hvilke fordele og ulemper har i oplevet igennem perioden?

Hvordan aftale i at det skulle foregå med modparten?

Hvad kostede det?

Var der nogen form for problemer med "lejemålet"?

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige i Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

senere
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:48

Det vil jeg svare dig konkret på om nogle måneder, når den retsag,ang et lån af en hoppemave, jeg skal have overstået .

Jeg kan kun sige, at du/I skal have lavet en pokkers god kontrakt , så der bare INGEN misforståelser er/opstår .

Og lad gerne en advokat godkende den først.

Mvh Graven

Skøn Shetlændervallak 7 år, gives væk til et godt hjem med hestekundskab.

Passere/ parter søges til 2 Oldenborgere .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til Alvsbenyttelse.

0
0
Svar på denne tråd

Karina..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:50

det lyder ikke godt - må vi ikke høre mere??

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt på ......
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:19

Vi har lånt en hoppemave på kontrakt.

Vi har indtil videre ikke haft nogle problemer med det. Vi har haft hoppen siden november og har den til hingst nu.

Vi har stort set alt tænkeligt med i kontrakten. Vi står for omkostningerne på hoppen som det er vores egen, indtil føllet er fravænnet. Vi har været super heldige, at få en rigtig dejlig hoppe og har jævnligt kontakt med hoppens ejer.

Med venlig hilsen

Christina og Carsten Sand

Se mere på www.elmegaard.eu

Venter Michellino/Sting 2008 samt Ouarterback/Weltmeyer 2009

0
0
Svar på denne tråd

udlån af hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:26

Jeg lejer gerne en mave ud, men en af betingelserne er at hoppen bliver her, lejer skal så naturligvis betale div udgifter i forbindelse med ifoling ol samt et fast beløb pr md (fra efter hoppen er konstanteret drægtig) som dækker nogle af de faste udgifter til hoppen

Nu kender jeg den anden side af Karinas historie, og ved den har kørt meget her på HN og ikke skal op igen. Jeg har selv haft lejet en hoppe til omtalte og har ingen problemer haft med denne person...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

ikke alle
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:27

Ja heldigvis er ikke alle så uheldig som jeg .

Men NEJ LineG jeg vil helst ikke fortælle mere,før retsagen ER overstået.

Men SÅ kan jeg nok heller ikke tie stille længere.

Det eneste jeg vil fortælle er at hoppen under sin drægtighed skulle have stået her til føllet var fravendet,men sådan blev det ikke .

Alt gik bare galt .

Mere derom senere.

Mvh Graven

Skøn Shetlændervallak 7 år, gives væk til et godt hjem med hestekundskab.

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til Alvsbenyttelse.

0
0
Svar på denne tråd

godt og skidt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 18:25

Jeg har 2 gange udlejet en hoppemave. Aftalen lød at hoppen skulle blive hos mig, og at jeg derfor stod for daglig pasning. Låner betalte udgifter til ifoling samt et fast månedsbeløb som tilskud til stald og foderudgifter. Alle forhold blev nedskrevet i en kontrakt og underskrevet af begge parter.

Første gang forløb helt perfekt. Lejer overholdt aftalerne og fik et rigtig fint hingsteføl. Anden gang (en anden lejer) blev absolut ingen aftaler overholdt. Jeg kom til at hænge på både sæd og dyrlægeudgifter. Havde jeg selv ifolet hoppen havde jeg valgt en anden hingst! Den sag endte med at jeg måtte sælge hoppen for at få råd til at dække udgifterne.

Så ja jeg har både positive og negative erfaringer med at udleje, og kan da kun opfordre til at passer virkelig godt på med hvem man lejer af/til, for man kan virkelig brænde nallerne.

Hilsen Helle

Stutteri Shah

Salgsheste
Smart højtstillet hoppeplag e. Louvre S x Furore
Avlshoppe med springkap. gennem hele hoppestammen e. Willemoes x Master

Ufødt dressur føl (2008) e. Electric x Schwadroneur

0
0
Svar på denne tråd

Lånehoppe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 18:44

Jeg låner pt. en hoppe på kontrakt på andet år.

Hoppen har jeg stående herhjemme sammen med mine andre heste. Jeg betaler alle udgifter undtagen forsikring. Ejer er indtil videre godt tilfreds og har tilbudt mig endnu et år.

Så ja, det kan sagtens fungere, og der er heldigvis mange der behandler lånte heste ligeså godt som sine egne.

Faktisk er jeg meget mere hysterisk med den lånte, og er hurtigere til at ringe efter dyrlægen end hvis det er min egen hest.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 18:56

Jeg er så den person som har haft lejet hoppemave af Helle (shah) og jeg synes også tingene er kørt rigtig fint - vi har så fået et godt venskab ud af denne aftale

Med Venlig Hilsen

Tine

Hingsteføl efter De Noir/Schwadroneur sælges

højtstillet, velrejst føl m. særdeles god trav.

0
0
Svar på denne tråd

Lånehoppe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 20:44

Jeg lånte en hoppemave sidste år. Fik hoppen hjem og stå herhjemme og overtog alle udgifter på hende.

Der var selvfølgelig lavet kontrakt omkring alle forhold.

Alt forløb rigtigt godt og jeg fik det dejligste hoppeføl. Endte med at købe hoppen til meget fordelagtig pris, da de synes hun havde det så godt hos mig.

Vil også (som ovenstående)siger at jeg var mere hysterisk med at tilkalde dyrlæge til hende end mine egne heste ikke at de lider nogen nød!

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

klart klart
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 22:10

Selvfølgelig kan det da sagtens fungerer med at låne en hoppemave.

Jeg tror bare,at det kommer meget an på om hoppen står hos ejeren eller hos låneren ,hvordan det går,men selvfølgelig kan man ikke generalisere.

Men alligevel vil jeg sige : Sørg for en god og meget uddybende kontrakt.

Til Metjen :

Ja klart at der altid er 2 sider af 1 sag .

Forøvrigt så synes jeg nu ikke,at den sag har været så vildt meget omtalt her på HN .

Men jeg og også hende har bare valgt,at lade den være imellem os, indtil tingene bliver afgjort i retten .

Mvh Graven

Springpart søges til Welsh cob,helst konkurrencerytter.

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til Avlsbenyttelse.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider