nu kender jeg jo ikke omtalte aftale, men havde i ikke en kontrakt eller sådan?
hvordan skulle man kunne få sig et gatis føl ved ikke at betale dyrlæge?
eftersom det jo er jer der er hoppeejer og dermed også jer der skal underskrive attesterne, så kan andre da ikke snyde sig til at få afkommet, for det vil jo stå i jeres navn eftersom i ejer hoppen.
kan ikke rigtig se fidusen i det der med at man skulle kunne få et gratis føl.
hvis regningerne er sendt til jer fra dyrlæge og hingsteejer, så kan man da ikke snyde og håbe at I ikke opdager det.
Hvis regningerne er sendt til låneren direkte og denne ikke betaler, så ryger regningerne jo til advokat og siden i fogedretten, så der er det jo hendes egen hovedpine hvis hun ikke betaler.
altså ville det jo i sidste ende blive dyrere for hende ikke at betale hvis regningerne kom til hende.
Og kom de til jer, ja, så fik hun jo ikke noget føl, som jeg jo også kan forstå at I selv beholdte.
Men når det er sagt, så synes jeg også det er ubehøvlet af låner at droppe en aftale efter at hoppen er ifolet, især når I ikke ønskede føllet. synes det er fair nok at man lufter dette, så andre ikke kommer ud for det samme (HUSK altid en udførlig kontrakt!).
men stadig: det er jo ikke svindel og bedrageri.
I RKI kaldes det "dårlig betaler".
hvordan kom aftalen i stand i første omgang?
hvad var der skrevet under på?
... skriv det på en "neutral" måde, ellers kommer moderator bare og spærrer denne tråd. send evt. privat besked, så er der ingen der får ondt i røven.