Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

sjat tis og løft af hale er ifolet
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 21:12

Jeg har en hoppe som har termin d. 1/6, når jeg lukker hende ind så tisser hun straks (det har hun altid gjordt) men lidt efter så kommer der en lille bidte smule mere og mens hun så står og spiser (får mad når de kommer ind) så bliver hun ved med at stå og løfte halen uden der kommer noget ud eller der er bevægelse ved skeden.

hun kan flere gange finde på at sjat tisse eller bare løfte halen som om hun vil udeb der kommer noget ud.

Dyrlægen var her forleden og han sagde han ærlig talt ikke viste det

min kærestes mor er avler af travheste på 30 år hun har aldrig oplevet det.

hun sagde det måske kunne være urinvejs infektion men hun drikker som normalt og tisser også som normalt.

der er intet andet at se på hende, og intet tyder på hun vil fole. kan det være føllet der trykker på hendes blære? ved selv hvordan det er når min baby ligger sig på min blære, så ´føler jeg hele tiden jeg skal tisse men når så man kommer derud så kommer der kun meget lidt.

hvad er der galt?

Det skal lige siges at de kommer på fold mellem 9 og 10 og kommer ind kl. 18 og de har ikke vand på folden.

Pinto Sætter Kulør På Hverdagen

Anastacia Cassiopeia Elvis

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 10:01

Jeg tror, som du selv skriver, at det er fordi føllet trykker på hoppens blære.

Har selv en hoppe, som også tit står og sjat tisser.... Jeg tror bare det er fordi føllet efterhånden er ved at fylde lidt derinde :)

:-D Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony ;)

Shetlandspony: Den lille hest med det store sind; en ven for livet (i)

Shetland; alt andet er bare en hest :D

*Mit liv - Mine regler - Mine konsekvenser*

0
0
Svar på denne tråd

i samme båd
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 13:07

Min hoppe sjattisser også og løfter hale ligesom du beskriver men er blevet beroliget af tidligere ejer som også er erfaren avler med at det er meget normalt og at det netop er pres på hele systemet indvendigt.

0
0
Svar på denne tråd

gør min hoppe også...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 13:36

min anden hoppe som skal fole indenfor de næste par uger før det også. hun blev tjekket af dyrlæge forleden for at sikre os at føllet lå korrekt (hvilket det gjorde) og dyrlægen sagde også det var normalt med sjattisseri.

hilsen christine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 16:24

okay så er jeg mere rolig, men der er dog stadig en del tid tilbage før hun skal fole men derfor kan den jo godt drille hoppen derinde.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 16:31

i alverden har de ikke vand på folden!!!!!!!!!!!

Reparation og nyt rideudstyr, se præsentationen

MVH Randi

Rigtige piger kan køre traktor ! ! !

0
0
Svar på denne tråd

RVNielsen (pukka1)
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 17:17

RVNielsen (pukka1): fordi folden er så langt væk så vi ikke kan få vandslangen derud hvor de går.

de har selvfølgelig vand om sommeren da de går på en fold tættere på, og hvis solen skinner nu eller det er varmere end normalt kommer de lige ind midt på dagen og bliver tilbudt, men oftes vil de intet have og de drikker heller ikke med det samme når de kommer ind efter en hel dag på folden, så det ser vi ikke som et problem. og døde er de jo ikke. Hvis de var helt tørkelagt ville de jo ikke gå ind som det første og spise halm og hø, og derefeter deres mad som bliver serveret 2 min efter de er kommet ind, så ville de vel drikke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider