Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fravænning, hvor lang tid..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 17:45

Hvor lan g tid kan man forvente det vil tage inden et føl er holdt med at tænke på at patte ved moderen. Mit føl har på nuværende tidspunkt været fra i 2 mdr. Men da jeg skal igennem den fold føllet går i når jeg skal ride, kan jeg se at føllet endnu ikke har glemt hvad mælk er, hun er der straks og rpøver om man kan få en lille tår.

Hvad er jeres erfaringer, hvor lang tid gik der inden i lukkede mor og barn sammen igen?

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Hoppen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 18:04

Det kommer faktisk an på hoppen. Uanset hvor lang tid der er gået, vil føllet altid forsøge at få en tår første gang det er sammen med mor igen. Men de fleste hopper vil efter et par måneder afvise føllet, og det er så det. Men hvis ikke hoppen afviser føllet, så kan det vare endog meget længe.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

fravænning..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:38

Altså hoppen afviser ikke føllet endnu, men håber hun snart gør. Det ville være rart hvis de alle kunne gå sammen igen.

0
0
Svar på denne tråd

Skal hoppen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 20:51

ifoles igen,er det derfor du vil fravænne føllet?

Det er jo ingen grund til at stresse føllet ude grund.

Hoppen skal nok avvise føllet når det er tid.

Irena

To DV hopper til salg:Areté 3 år

Ofelia 5 år

0
0
Svar på denne tråd

fravænning.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:20

Ja hoppen skal ifoles igen her til foråret, men ville nok have fravænnet alligevel. Synes det er lidt lettere når man også rider hoppen hvis føllet bliver fravænnet. Desuden har jeg nu ikke indtryk at føllet er stresset overhovedet.

0
0
Svar på denne tråd

det er forskelligt fra hoppe til hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 06:45

mi gamle lakhila, kunne godt fidne på, hvir hun ikke fik føl når fpråret satte ind, at lade en 1 eller 2 års plag die hos hende igen.

Hendes datter shila, som nu selv er i fol, diede hos sin mor lakhila flere gange indtil hun blev 2 1/2 år også selv omd ehavde været væk fra henandne i op til et halvt år.

Hvor imod den andne af vores avls hopper, promte afviste sine føl når de var omkring 6 md.

MOBBEN IMC.
som heller ikke kan stave rent..
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

0
0
Svar på denne tråd

min.....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 12:58

Mit føl har gået sammen med sin mor hele tiden, hun diede indtil hun var 8-9 måneder, da det ikke hastede for mig at få hende vænt fra. Dog var der en periode på en uge hvor hun slet var ude sammen med sin mor fordi de står i hver sin box om natten. Efter den uge har hun ikke fået lov til at patte.

DErfor vil jeg sige som de andre, det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider