Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Konkurrenceindextal
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:44

Jeg vil gerne være helt sikker på min forståelse for hvad en given hests konkurrenceindextal står for. Derfor spørger jeg : Er det ikke et tal der er beregnet ud fra ALLE konkurrencehestene i den givne hests stamtavle. Altså heste både på mor og far-siden. Altså alle de heste som har gået stævner, som er i familie med den givne hest. Det er vel ikke kun de heste som står på den givne hests stamtavle men også f.eks halvsøskende, helsøskende, fætre, kusiner ? Et højt konkurrenceindextal vidner altså ikke kun om den givne hests egenpræstationer men også "hele familiens" præstationer på konkurrencebanerne indenfor den givne disciplin ?

Dvs. at selv om den givne hest ikke selv har gået meget høje klasser kan den godt have et meget højt konkurrenceindextal hvis "hele dens familie" f.eks har ?

Jeg kan desværre ikke læse om det på DV`s hjemmeside lige nu da linket de henviser til ikke virker derinde, så jeg håber der er en person herinde der er inde i det og som vil svare.

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

Fra år til år.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 17:20

Jeg har lige været inde og tjekke vores hoppes springindextal som sidste år var 136. Nu ser jeg at det er 133. Hvordan kan det være ? Er der nogen der ved hvorfor det er blevet lavere ?

Jeg kan ikke selv regne det ud / har ikke forstand på det .

Jeg kan lige oplyse at hoppen ikke har gået stævner siden sommeren 2006. Kan det være derfor ?

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

har forhørt mig
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 16:17

Jeg har forhørt mig hos DV som siger at det kan skyldes slægtninge som har klaret sig dårligere i år 2007 i forhold til år 2006.( Feks en halvsøskende med samme far ).

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider