Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Første gangs avler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 08:35

Hej

Jeg har købt en dejlig oldenborg avlshoppe og vil sætte hende i fol her til foråret. Hun er i træning, men det er jeg ikke, -angående viden vedr avl. Hvad skal jeg tænke på i forhold til foder, vaccine, ormekur osv.?? Jeg håber at få en masse gode råd.

0
0
Svar på denne tråd

forskelige meninger..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 10:03

Min største kæphest er fodring. Jeg mener det er meget vigtigt at hoppen bliver fodret korekt under hele forløbet. og at man afventer med at sætte dem op til de sidste 3 md. Fede hopper har ikke lettere ved at fole... Hos mig er god og afstemt fodring meget væsenligt. + at man har fået ordnet tænder osv inden ifoling. (så de ikke skal bedøves senere)

Ren svaberprøve er et krav hos de fleste seriøse avlere. og denne skal jo tages i brunsten så det er også vigtigt at man tager højde for det når man skal planlægger sit føl.

Ormekure gives helt normalt her hos mig. Dog bliver der givet en lige få dage op til foling også. Mine hopper bliver ikke følvaccineret. Men de står også alene uden selvskab udefra. Havde jeg dem et stort sted ville jeg nok vælge dette.

Mine hopper bliver behandlet helt normalt helt frem til foling. udover at de ikke bliver redet. (de er rene avlshopper, ikke rideheste)Men jeg tror på at har man rideheste kan man ride dem stort set hen til 1 md før foling hvis man tager hensyn til den enkelte hest og at den er blevet noget tungere. (nedsat tempo)

held og lykke med det.. Det bliver da spænende..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Første gangs avler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 10:19

Mange tak. Hvordan ved man det er ved at være tid til at komme til hingst. Altså hvornår hun er i brunst?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider